Lowlands 2015

Interpol, Tame Impala, Kodaline, SBTRKT, Concertgebouworkest, Years & Years, Twenty One Pilots, Roots Manuva, Hudson Mohawke (live), Todd Terje & Olson Band, Benjamin Clementine, Courtney Barnett, Max Cooper presents Emergence, Jack Garratt, Curtis Harding, Skinny Lister, Ought, Viet Cong, POND, JP Cooper, The Bohicas, While She Sleeps

Holy damn, dat is even een lading mooie namen zeg. Todd Terje, Tame Impala, Interpol, SBTRKT, Ought, Viet Cong en Pond hoeven we dus allemaal niet meer op Werchter te verwachten waarschijnlijk? Jammer.

Kijk die lading namen geniaal zijn! :) Wat Black Lies zegt, maar ook Years & Years en Jack Garratt. Jammer dat ik niet ga. :(

Gister een kaartje gekocht! En daar heb ik nu zeker geen spijt van!

Hoop nog op een hele mooie headliner:
Black keys
the prodigy
editors

Zitten tegen mijn verwachtingen in toch een aantal erg mooie namen tussen, hadden er best een paar van op BKS mogen staan..

Viet Cong en Ought hebben ook al zaalshows begin juni staan in NL. Dus dat wordt geen BKS meer denk ik. Todd Terje tourt rond Werchter volgens mij ook al in europa, dus zou nog kunnen. Meer van die namen touren dan al trouwens, maar die verwacht ik niet zo snel op RW.

Viet Cong en Ought hebben ook al zaalshows begin juni staan in NL. Dus dat wordt geen BKS meer denk ik.

Zou nog best kunnen. Veel bandjes die op Le Guess Who stonden vorig jaar deden er ook nog een paar zaalshows naast. King Gizzard bijv. naast LGW ook Groningen en Nijmegen. Het is geen Taylor Swift die maar 1 concert in NL doet en dan weer weg is :p.

Zes aanraders voor Lowlands dit jaar ;) http://www.allthingsloud.com/post/111901314764/lowlands-festival-2015-six-acts-we-cant-wait-to

Ben een weekje weg, maar moet hier toch even op reageren. Heerlijke lading namen voor Lowlands!

Twee kleine namen die ik nog wel zie komen (en waar ik eigenlijk vooral op hoop) zijn Darlia en The Mispers. Darlia staat op Reading/Leeds en The Mispers touren met Kodaline.

Hoi allemaal,

Kijk al een tijdje rond op het forum, maar ga er me nu pas in mengen.. ik vind het leuk om alle theorien te lezen. Ik wilde dit jaar naar Pinkpop en Lowlands, maar heb Pinkpop definitief laten varen na de line-up aankondiging gister.

Mijn voorspelling (dit is trouwens gebaseerd op persoonlijke smaak + wat ik tot nu toe op fora heb gelezen aan andermans theoriën)

Headliners:
- The Chemical Brothers
- ALT-J
- The Offspring (Howewel Linkin Park/Mumford and Sons ook een optie zouden kunnen zijn)

Sub headliners:
- The XX
- Florence and the Machine
- Flume
- Major Lazer
- Ben Howard
- Kendrick Lamar

Andere die ik wel leuk zou vinden (en die wellicht aan het touren zijn):
- La Pegatina
- Seeed
- Alex Clare
- Pokey LaFarge
- Bloc Party
- Beatsteaks
- Jonathan Jeremiah
- Hozier
- Shlomo
- The Silver Faces

Bloc Party of The Beatsteaks zou vet zijn! ik denk ook dat Ben Howard geen headliner is, ze programmeren namelijk altijd wat hardere/meer feestnamen als headliner. Alt-J zou ik niet verwachten, sowieso niet als headliner. Zij doen BKS al en ze zijn denk ik te klein om te headlinen op lowlands... Niet dat ze klein zijn, maar lowlands gaat toch voor de meer bekendere mainstream headliners. Afsluiter in de grolsch (nieuwe naam dan?) zou wel kunnen denk ik

Bloc Party doen niet veel meer. Mogen van geluk spreken als we die ook nog live in actie gaan zien. Kele de zanger tourt wel met zijn eigen electronische project onder zijn eigen naam. Hozier staat op NSJ, Pokey staat al eens in Nederland dus zie ik ook niet gebeuren. en zoals hierboven al vernoemd Alt-J dat gaat niet gebeuren staan al op BKS.

betekent op BKS staan per definitie dat ze niet meer op een ander festival staan? zou best kunnen dat ze nog meer doen en ik vind ALT-J zeker LL waardig, misschien niet in de Alpha id maar toch wel Grolsch (of hoe die dan ook heet).

Anyway, ik ben tot nu toe al dik tevreden met de namen die al bekend zijn.

Wat denken jullie van de headliners?

betekent op BKS staan per definitie dat ze niet meer op een ander festival staan? zou best kunnen dat ze nog meer doen en ik vind ALT-J zeker LL waardig, misschien niet in de Alpha id maar toch wel Grolsch (of hoe die dan ook heet).

Alt-J is zeker lowlands waardig. Als een naam op een ander festival staat in NL dan weet je vrijwel zeker dat deze act verder geen ander festival zal aandoen in NL, toch zijn er ooit uitzonderingen maar dat zijn vooral nederlandse of kleine internationale acts.

Het kan goed dat ze met Chemical Brothers/Major Lazer/Ben Howard de 3 headliners al binnen hebben. Maar ik verwacht dat ze nog met Mumford & Sons gaan komen en eventueel nog iets wat we niet verwachten. Dan zie ik Ben Howard sub voor M&S zijn.

Lijkt me vrij zeker dat Florence er staat nu ze niet is aangekondigd voor Pinkpop.
Dan krijg je waarschijnlijk het volgende (ongeacht dag)

Alpha afsluiters
- Chemical Brothers (+Major Lazer Sub)
- Mumford & Sons (lijkt me) (Passenger sub? weet niet hoe populair dat is)
- Florence + The Machine (+sub: Hopen op Beck, maar het zou me niet verbazen als Sam Smith op herhaling komt)

Grolsch/Heineken Afsluiters
- Interpol
- Ben Howard
- Tampe Impala (Hopelijk, beter dan in de alpha)
- Of als Beck komt als Grolsch Afsluiter

Edit: Als ik dit zo zie is dit eigenlijk een beetje wishful thinking, Ben Howard gaat nooit in de grolsch gepropt kunnen worden. Dan zou ik eigenlijk niet meer op M&S rekenen...

Mag hopen dat Florence + The machine niet gaat afsluiten. Is toch geen naam.

Vergis je niet in de populariteit van Ben Howard. Verkocht 3 x de HMH uit. Staat zeker in de Alpha.

Verwacht en hoop op Mumford and Sons en/of Linkin Park.

Limp Bizit is ook een optie dat ie langskomt (Reading). Niet als afsluiter lijkt me.

Users who are viewing this thread