Live is Live 2026

Het probleem met de maandag van Live is Live is volgens mij tweeledig.

Ten eerste is het een festival met 3 dagen, maar met compleet verschillende genres, er gaan dus sowieso minder weekendbezoekers zijn.
Dat wilt dus ook zeggen dat er vooral dagbezoekers moeten komen en dan is een normale maandag niet het meest handige. Mensen gaan gemakkelijker een vrijdagmiddag vrijaf nemen om daarna weekend te hebben. Nu moeten met zowel de maandag als de dinsdag eigenlijk al verloftijd inzetten, wat natuurlijk alles behalve ideaal is, waardoor er dus gewoon minder volk komt.

Ten eerste is het een festival met 3 dagen, maar met compleet verschillende genres, er gaan dus sowieso minder weekendbezoekers zijn.
Dat wilt dus ook zeggen dat er vooral dagbezoekers moeten komen en dan is een normale maandag niet het meest handige. Mensen gaan gemakkelijker een vrijdagmiddag vrijaf nemen om daarna weekend te hebben. Nu moeten met zowel de maandag als de dinsdag eigenlijk al verloftijd inzetten, wat natuurlijk alles behalve ideaal is, waardoor er dus gewoon minder volk komt.
Ik denk ook de naamsbekendheid. Als ik met collega's of vrienden praat heeft het merendeel nog nooit van het festival gehoord. Of heel vaag en weten ze niet wat er komt dit jaar.

Dat is idd zo. En om heel eerlijk te zijn, Iron Maiden komt terug met dezelfde show/setlist (op één nummer na). De echt fans twijfelen niet, en kopen direct een ticket. Maar veel anderen maken een afweging. Is het dat wel waard? Moet ik daarvoor speciaal verlof nemen?

Ik zou liever eens zien dat Maiden een beetje doet zoals Metallica. 2 avonden, 2 verschillende setlists, zelden dezelfde volgorde. Dat maakt een optreden van Metallica altijd plezant. Wat wordt het vanavond?

Bij Maiden is het steevast hetzelfde. Zelfs de tussenstukken van Bruce zijn voorspelbaar. En dat zeg ik als grote Iron Maiden fan.

Dat is idd zo. En om heel eerlijk te zijn, Iron Maiden komt terug met dezelfde show/setlist (op één nummer na). De echt fans twijfelen niet, en kopen direct een ticket. Maar veel anderen maken een afweging. Is het dat wel waard? Moet ik daarvoor speciaal verlof nemen?

Ik zou liever eens zien dat Maiden een beetje doet zoals Metallica. 2 avonden, 2 verschillende setlists, zelden dezelfde volgorde. Dat maakt een optreden van Metallica altijd plezant. Wat wordt het vanavond?

Bij Maiden is het steevast hetzelfde. Zelfs de tussenstukken van Bruce zijn voorspelbaar. En dat zeg ik als grote Iron Maiden fan.
Kreeg Maiden hun vorige passage in de AFAS Dome niet ook moeizaam vol? Denk dat we die qua pulling factor, buiten op GMM, ook niet moeten overschatten.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Kreeg Maiden hun vorige passage in de AFAS Dome niet ook moeizaam vol? Denk dat we die qua pulling factor, buiten op GMM, ook niet moeten overschatten.
Ik denk dat sportpaleis laatste keer al enkele weken op voorhand volledig was uitverkocht? Maar misschien vergis ik mij

Helpt ook niet dat die ieder jaar touren, grootste deel van hun fanbase heeft ze net nog gezien in Dessel met dezelfde tour. (Waar je natuurlijk ook veel meer krijgt voor je geld, dat zal ook mee spelen)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman
Ik denk dat sportpaleis laatste keer al enkele weken op voorhand volledig was uitverkocht? Maar misschien vergis ik mij
Weet nog dat ik me erover verbaasde dat het zo traag ging toen. Ik zag dat altijd als een band die zo’n zaal wel binnen een week uitverkoopt.

Maar soit, een groot probleem ligt ook bij het festival zelf. En zoals @Loek123 zegt, de verdere invulling van die dag mocht wat guller. Benieuwd op welk cijfer ze landen, ook voor de andere 2 dagen.

Ondertussen kan je via de app van De Standaard opnieuw ieder uur tickets voor de Cave-dag winnen.

Ondertussen kan je via de app van De Standaard opnieuw ieder uur tickets voor de Cave-dag winnen.
Het is niet meer met die vertaalde songteksten. 😅
En je kunt nu nog maar één keer per uur meedoen en moet elke keer een formulier met naam en e-mailadres invullen. Vervelend... :(

Nu nog? Vorige keer liep die wedstrijd in april toch?

We zijn nu bijna juni, het festival is binnen een maand.
Geen idee hoe het zit dit jaar, maar vorige keer liep die wedstrijd begin mei (weet dat nog omdat ik toen in het buitenland was voor het werk en van daar meespeelde)

Geen idee hoe het zit dit jaar, maar vorige keer liep die wedstrijd begin mei (weet dat nog omdat ik toen in het buitenland was voor het werk en van daar meespeelde)
Wedstrijd liep de laatste keer 26 april tot 5 mei zie ik.

De Standaard begint er nu ook laat mee en enkel voor de Nick Cave dag. Misschien dat GVA enkel tickets voor de Robbie Williams of Iron Maiden dag te geef heeft.
Als die Iron Maiden dag inderdaad zo slecht verkoopt, mogen we toch nog iets van een actie verwachten daar.

Had Humo niet al tickets voor Robbie Williams uitgedeeld ?
Op zich is GVA wel het best geplaatst om tickets voor de Iron Maiden dag uit te delen. Krant met een zeer lokaal publiek, waarvoor het minder problematisch is om op een maandag te gaan...

Verkoopcijfers liggen heel wat lager dan hier al ergens gegokt is. Maar zoals gezegd, ze kunnen er naar buitenwereld van maken wat ze willen en spelen met grootte terrein.

Users who are viewing this thread