Live is Live 2026

Ik wil hier toch een tegenvoorbeeld zetten. Dankzij golden circle bij sommige evenementen heb ik mijn pa van 75 jaar, die met wat kwaaltjes rondloopt, toch meegenomen naar groepen die hem nog wou zien. Zo kon hij op een rustige plaats (vanachter in de golden circle) schoon kijken naar zijn jeugdhelden. Het is maar al te gemakkelijk om iedereen over dezelfde kam te scheren in zo een golden circle.
Ik denk dat er voor 75-jarigen betere oplossingen zijn dan een heuse golden circle installeren.

Ik denk dat er voor 75-jarigen betere oplossingen zijn dan een heuse golden circle installeren.
Altijd benieuwd naar creatieve oplossingen. Als ge zelf die leeftijd zijt, gaje misschien wel blij zijn dat zoiets bestaat. Alleszins al kost het mij het dubbele, mijn pa heeft zich zo al goed geamuseerd en dat is mij meer waard dan de meerprijs voor een golden circle ticket.

• Geweldig
Waarderingen: swissepfan
Ik snap echt niet waarom hier iedereen zo basht daarop, maar er bij alle andere concerten en evenementen geen probleem van maakt. Bij Linkin Park op Parklife en Werchter Boutique heb je dat evenzeer.

• Leuk
Waarderingen: koekroeck
Ik snap echt niet waarom hier iedereen zo basht daarop, maar er bij alle andere concerten en evenementen geen probleem van maakt. Bij Linkin Park op Parklife en Werchter Boutique heb je dat evenzeer.
En vooral, zoals je zelf al zei, die golden circle van live is live is belachelijk klein. Moesten de mensen het niet weten, ze zouden zelfs nie doorhebben dat het er is.

Inderdaad, bij de werchter dag festivals is dat al meer dan 10 jaar zo denk ik

Als we het persbericht mogen geloven belt Nick Cave in hoogst eigen persoon wat in het rond.
Ja, ik dacht dat we daarom misschien de Belgische datum van Jack White hebben. Die twee hebben vast een goede band en Nick zal Jack vast kunnen overtuigen om support te doen.

Bij andere concerten, evenementen en andere festivals is het eveneens rottig.

En vooral, zoals je zelf al zei, die golden circle van live is live is belachelijk klein. Moesten de mensen het niet weten, ze zouden zelfs nie doorhebben dat het er is.

Inderdaad, bij de werchter dag festivals is dat al meer dan 10 jaar zo denk ik

Voor mij is dat al lang een probleem, maar als ik bij ieder event met een Golden Circle "REEEEEE EEN GOLDEN CIRCLE REEEEEEEEE" moet posten, dan wordt het hier geen aangename plek ;) Ik heb hier nu gepost omdat de golden circle een onderwep was in dit topic vandaag, maar eerder werd al de golden circle op Dour besproken, ticketprijzen in het algemeen zorgen hier vaak om oproer en het KBC-volk op Boutique krijgt ook regelmatig tegen hun voeten.

Dat de Golden Circle bij Live Is Live klein is, heeft dat niet ook te maken met het feit dat er weinig volk was dat zo'n ticket kocht? Ik ben benieuwd of die even klein blijft als er wel veel interesse is in zo'n Golden Circle. Bij Neil Young in Brussel was de Golden Circle blijkbaar groot, en daar was er niet echt sprake van een festivalwei maar een brede straat, waardoor de mensen zonder Golden Circle wel erg ver stonden....

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Voor mij is dat al lang een probleem, maar als ik bij ieder event met een Golden Circle "REEEEEE EEN GOLDEN CIRCLE REEEEEEEEE" moet posten, dan wordt het hier geen aangename plek ;) Ik heb hier nu gepost omdat de golden circle een onderwep was in dit topic vandaag, maar eerder werd al de golden circle op Dour besproken, ticketprijzen in het algemeen zorgen hier vaak om oproer en het KBC-volk op Boutique krijgt ook regelmatig tegen hun voeten.

Dat de Golden Circle bij Live Is Live klein is, heeft dat niet ook te maken met het feit dat er weinig volk was dat zo'n ticket kocht? Ik ben benieuwd of die even klein blijft als er wel veel interesse is in zo'n Golden Circle. Bij Neil Young in Brussel was de Golden Circle blijkbaar groot, en daar was er niet echt sprake van een festivalwei maar een brede straat, waardoor de mensen zonder Golden Circle wel erg ver stonden....
Als live is live hun publiek aantal wil verdubbelen zal de Golden Circle ook wel stuk groter worden waarschijnlijk

Is het niet vreemd dat er geen combitickets zijn voor Live Is Live? Ik snap dat de dagen een verschillende kleur hebben, maar er zullen toch altijd mensen zijn die meerdere dagen willen komen. Daar heb ik nu een pak minder zin in.

Een golden circle druist gewoon in tegen het basis principe van een festival.
Vroeger waren het PIT-cirkels, even vroeg opstaan en naar voren rennen voor een bandje.
Ik vond dat lang zo slecht niet, totdat er één bandiet zag: hier zit een verdienmodel achter.

• Leuk
Waarderingen: Backinblack
presales is nu open:
175 euro voor frontstage en slechts 130 Euro voor een staanplaats
Dat vind ik realistische prijzen en zelfs gevoelig goedkoper dan Robbie in Luxemburg.
Zeker met Bart Peeters en Suzan en Freek al erbij.

presales is nu open:
175 euro voor frontstage en slechts 130 Euro voor een staanplaats
Dat vind ik realistische prijzen en zelfs gevoelig goedkoper dan Robbie in Luxemburg.
Zeker met Bart Peeters en Suzan en Freek al erbij.
Voor die 2 als voorprogramma hoef je het nou ook niet te doen haha en 130 tot 175 euro is echt enorm veel zie Live is Live dit niet jaren lang volhouden in deze opzet want nu lukt het ze om 3 goeie headliners te pakken maar zijn ze veel te duur maar als ze dan ook nog tegenslag met het programma gaan krijgen door minder aanbod word het helemaal een mooi verhaal

lekkere discussie die ik hier heb gemist.

ik ben resoluut tegen golden circles op een festival.
of dat nu 1 daagse events zijn of meerdaagse.
en ook tegen dingen als het skydeck op Pinkpop als dat een gegarandeerde plaats biedt in de voorste vakken.

Concerts & festivals zijn gewoon exuberant gestegen de laatste 10/15 jaar.
ondanks het idee dat hier geopperd wordt dat GC de kosten drukt voor gewone kaarten.
Dus het maakt de rest goedkoper slaagt nergens op.

festivals zijn een massa gathering van jong en oud, rijk en arm.
veel kiezen voor 1 of 2 festivals om zo heel veel te kunnen zien omdat de losse shows duurder en duurder worden.
Als we dan nog een onderscheiding gaan maken omdat mensen met geld een front plek kunnen garanderen dan schiet het een deel van het doel van een festival voorbij. Uiteraard moet een festival winst maken, maar dat doen ze bv al op de 90 cent voor een toefje mayo. maar het brengt ook muziek naar de grote massa. de Gateway naar meer muziek en ontplooing.

laat er dan nog vip zijn, maar dan backstage, oestertje, cavatje, en na het eten terug lekker de weide op en evenveel recht en kans hebben als eender wie daar op de weide en geen privilige geven omdat persoon x € kan leggen om vooraan te staan netwerken bij nick cave bv..

We zijn hele (jongere) generaties aan het wegduwen van festivals en er een happy few happening van aan het maken.

140 hier,
150 daar
175 Ginder
en dan zwijgen we nog over combi tickets her en der.

ik verdien niet onaardig mijn boterham en zelfs ik vind voor de meeste shows de prijs gewoon belachelijk worden.
Betrap me erop dat ik 69 euro in de lotto arena in de bovenste ring nog best ok vond.
dat had 10 jaar geleden 20 euro goedkoper geweest.

laat ons hopen dat de prijzen nu een aantal jaar stabieler blijven net niet nog verder naar boven gaan aantikken

lekkere discussie die ik hier heb gemist.

ik ben resoluut tegen golden circles op een festival.
of dat nu 1 daagse events zijn of meerdaagse.
en ook tegen dingen als het skydeck op Pinkpop als dat een gegarandeerde plaats biedt in de voorste vakken.

Concerts & festivals zijn gewoon exuberant gestegen de laatste 10/15 jaar.
ondanks het idee dat hier geopperd wordt dat GC de kosten drukt voor gewone kaarten.
Dus het maakt de rest goedkoper slaagt nergens op.

festivals zijn een massa gathering van jong en oud, rijk en arm.
veel kiezen voor 1 of 2 festivals om zo heel veel te kunnen zien omdat de losse shows duurder en duurder worden.
Als we dan nog een onderscheiding gaan maken omdat mensen met geld een front plek kunnen garanderen dan schiet het een deel van het doel van een festival voorbij. Uiteraard moet een festival winst maken, maar dat doen ze bv al op de 90 cent voor een toefje mayo. maar het brengt ook muziek naar de grote massa. de Gateway naar meer muziek en ontplooing.

laat er dan nog vip zijn, maar dan backstage, oestertje, cavatje, en na het eten terug lekker de weide op en evenveel recht en kans hebben als eender wie daar op de weide en geen privilige geven omdat persoon x € kan leggen om vooraan te staan netwerken bij nick cave bv..

We zijn hele (jongere) generaties aan het wegduwen van festivals en er een happy few happening van aan het maken.

140 hier,
150 daar
175 Ginder
en dan zwijgen we nog over combi tickets her en der.

ik verdien niet onaardig mijn boterham en zelfs ik vind voor de meeste shows de prijs gewoon belachelijk worden.
Betrap me erop dat ik 69 euro in de lotto arena in de bovenste ring nog best ok vond.
dat had 10 jaar geleden 20 euro goedkoper geweest.

laat ons hopen dat de prijzen nu een aantal jaar stabieler blijven net niet nog verder naar boven gaan aantikken
Ik vrees dat zowel festivals als concert prijzen nog wel heel geleidelijk zullen stijgen komende jaren. Festivals verkopen meestal uit en veel concerten ook. Er zijn af en toe wel eens uitzonderingen die waarschijnlijk slecht verkopen wegens te duur. Maar zijn nog uitzonderingen lijkt me

Ik vrees dat zowel festivals als concert prijzen nog wel heel geleidelijk zullen stijgen komende jaren. Festivals verkopen meestal uit en veel concerten ook. Er zijn af en toe wel eens uitzonderingen die waarschijnlijk slecht verkopen wegens te duur. Maar zijn nog uitzonderingen lijkt me
ik vrees er ook voor, maar als ik het wat rond mij zie (en vooral dan de student nu) beginnen er echt serieus af te haken.
veel speling op de rekker is er niet meer hoor.

ik vrees er ook voor, maar als ik het wat rond mij zie (en vooral dan de student nu) beginnen er echt serieus af te haken.
veel speling op de rekker is er niet meer hoor.
BIj de gemiddelde concerten misschien wel. Maar bij festivals vrees ik ervoor, het publiek verschuifd daar gewoon naar een ouder publiek. Bij Werchter is dit al opvallend merkbaar.

Users who are viewing this thread