Live is Live 2026

Nick Cave officieel, hij zal de festivaldag zelf cureren
Hebben we ideeën welke acts Nick Cave gaat meenemen? Het zou Dry Cleaning kunnen zijn (voorprogramma op een deel van zijn Wild God tour). Verwachten we ook nog grote namen of zal het meer in de hoek jong talent zitten?

Hebben we ideeën welke acts Nick Cave gaat meenemen? Het zou Dry Cleaning kunnen zijn (voorprogramma op een deel van zijn Wild God tour). Verwachten we ook nog grote namen of zal het meer in de hoek jong talent zitten?
Ik zou er niet te veel van verwachten. dEUS ging toen ook hun dag cureren, uiteindelijk bleek dat ze een lijsjte van gedroomde acts konden insturen en dat het uiteindelijk was gelukt om Belle & Sebastian te strikken. ;-)

Maar dingen als Dry Cleaning en The Murder Capital die hun voorprogramma deden afgelopen jaar zie ik wel verschijnen als het tourtechnisch uitkomt.

Beide? Zal nog wel wat grote namen zijn, neem ik aan. Voor The National stond ook nog een Ben Howard, voor de Pumpkins dingen als Interpol en Gossip. Maar goed, ze willen schaalvergroten en prijsverhogen, dat mag zich ook wel vertalen in het festivalprogramma.

Whispering Sons - Black Country New Road - Father John Misty - Patti Smith - Nick Cave & the Bad Seeds

Zoiets? Of een St. Vincent in plaats van Patti.

• Leuk
Waarderingen: Martijn76
Wordt gewoon weer een affiche met 50% Belgen hoor. Er is misschien een overschot aan headliners, maar dat maakt niet plots dat ze LN volledig gaan aftroeven.
125 euro voor een dagticket. Dat mag wel wat gewicht in de schaal hebben, niet? Maar mogelijk een Tamino op de FJM plek en het wordt een juister beeld.

125 euro voor een dagticket. Dat mag wel wat gewicht in de schaal hebben, niet? Maar mogelijk een Tamino op de FJM plek en het wordt een juister beeld.
Ik denk dat je vooral voor Nick Cave betaald met een klein randprogramma.

Ik denk dat je vooral voor Nick Cave betaald met een klein randprogramma.
Tja, stappen ze een beetje af van hun concept van een volwaardige festivaldag.

En doen ze geen dingen als Smashing Pumpkins - Gossip - Interpol - Mogwai - K's Choice - Zornik meer. Niet de meest urgente namen, nee, maar wel gewoon een rijtje internationale dingen. Een Ben Howard (ook gewoon een Vorst naam) voor The National idem.

Beide? Zal nog wel wat grote namen zijn, neem ik aan. Voor The National stond ook nog een Ben Howard, voor de Pumpkins dingen als Interpol en Gossip. Maar goed, ze willen schaalvergroten en prijsverhogen, dat mag zich ook wel vertalen in het festivalprogramma.

Whispering Sons - Black Country New Road - Father John Misty - Patti Smith - Nick Cave & the Bad Seeds

Zoiets? Of een St. Vincent in plaats van Patti.
Fantastisch rijtje maar hiermee help je dus ook al direct één interessante dag op RW om zeep he. Ben het met je eens dat je met die prijs een deftig dagprogramma mag verwachten.

Zal mijn eerste keer op live is live zijn. Kijk uit naar Nick Cave!
Kan je effectief enkel met frontrowkaarten dichtbij het podium? Of ook met de standaardkaarten indien vroeg genoeg?
Bedankt!

Kan je effectief enkel met frontrowkaarten dichtbij het podium? Of ook met de standaardkaarten indien vroeg genoeg?
Laatste keer gooide ze het voorvak leeg 2/3 acts voor de hoofdact en kon je vervolgens alleen met front kaarten naar voren

• Pray
Waarderingen: Glinster
Voor zij die twijfelen, ik kan Rock En Seine wel aanraden als festival, 200 euro voor drie dagen festival en je kan ook vooraan staan bij nick Cave én je krijgt The Cure al als extra😅

• Leuk
Waarderingen: yannickd en Glinster
Iemand die zich geregistreerd heeft voor de presale die om 10u vandaag begint?
Ik veronderstel dat je een mail krijgt met een link?

Dit baart mij zorgen, waar gaan ze dat vip-deck zetten?

Bijlagen

• Screenshot_2025-10-09-10-20-27-96_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2025-10-09-10-20-27-96_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    295,5 KB · Weergaven: 83

Users who are viewing this thread