Live Is Live 2022 - Nieuws & Geruchten

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Ik was/ben nog niet zo goed bekend met Wilco, maar fijn nieuw album hoor. Nog een paar weekjes dan mogen we!
 

calleweird

Playlistbediener
13 jun 2022
7
0
Ik heb net tickets gekocht voor vrijdag (Wilco en The National?! wil ik niet missen.)
Is wel via Ticketswap, maar ik vermoed dat ze nu niet identiteitskaart gaan vragen aan de ingang?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ik heb net tickets gekocht voor vrijdag (Wilco en The National?! wil ik niet missen.)
Is wel via Ticketswap, maar ik vermoed dat ze nu niet identiteitskaart gaan vragen aan de ingang?
Lijkt mij geen risico concert waar er woekerprijzen gehanteerd werden of opkopers actief waren, dus zou me verbazen.
 
  • Leuk
Waarderingen: calleweird

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Ik heb net tickets gekocht voor vrijdag (Wilco en The National?! wil ik niet missen.)
Is wel via Ticketswap, maar ik vermoed dat ze nu niet identiteitskaart gaan vragen aan de ingang?
Veel goedkoper via TicketSwap? Want de festival dag zelf was volgens mij ook nog niet helemaal uitverkocht
 
  • Leuk
Waarderingen: calleweird

calleweird

Playlistbediener
13 jun 2022
7
0
Lijkt mij geen risico concert waar er woekerprijzen gehanteerd werden of opkopers actief waren, dus zou me verbazen.
Oef, goed om te horen!!
Veel goedkoper via TicketSwap? Want de festival dag zelf was volgens mij ook nog niet helemaal uitverkocht
Toch een beetje - ging voornamelijk om een duoticket maar heb die optie van seasideview er ook nog kunnen bijkopen (weliswaar van een andere persoon). Een hele dag rondwandelen is niet zo evident met een zwangere vrouw ;-)
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Spoiler:

The national lijkt niet te eindigen met vanderlyle crybaby geeks.
Weet iemand wanneer ze dat nou wel of niet doen?
Ik ga ze voor de derde keer zien en ik denk de pech gehad nog nooit dat nummer te zien aan het eind, waar ze vaak toch zo eindigen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Spoiler:

The national lijkt niet te eindigen met vanderlyle crybaby geeks.
Weet iemand wanneer ze dat nou wel of niet doen?
Ik ga ze voor de derde keer zien en ik denk de pech gehad nog nooit dat nummer te zien aan het eind, waar ze vaak toch zo eindigen.
Afgaande op mijn eigen ervaringen en wat rondneuzen op setlist.fm: lijkt erop dat de intimiteit van de locatie een grote rol speelt. Bij zaalshows altijd de vaste afsluiter, maar bv ook op BKS of in de Pukkelpop-marquee. Bij grotere festivalpodia laten ze het precies achterwege.
 
  • Leuk
Waarderingen: gerrie

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Afgaande op mijn eigen ervaringen en wat rondneuzen op setlist.fm: lijkt erop dat de intimiteit van de locatie een grote rol speelt. Bij zaalshows altijd de vaste afsluiter, maar bv ook op BKS of in de Pukkelpop-marquee. Bij grotere festivalpodia laten ze het precies achterwege.
Dus het valt nog maar eens te zien wat ze op Live Is Live doen. Ik gok dat ze dit vaak echt maar op het moment zelf bepalen, afgaand op de sfeer/locatie/het publiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: gerrie

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Er stond ook bij één van de setlist dat ze about today aan het eind niet meer konden/mochten spelen vanwege time restrictions. Stelletje barbaren, daar ga je toch gewoon 5 minuten langer voor door
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris en calleweird

calleweird

Playlistbediener
13 jun 2022
7
0
Dus het valt nog maar eens te zien wat ze op Live Is Live doen. Ik gok dat ze dit vaak echt maar op het moment zelf bepalen, afgaand op de sfeer/locatie/het publiek.
concert aan het strand lijkt mij dan wel de ideale plaats. Hopelijk wil het publiek wat mee maar die hebben natuurlijk al tix gekocht voor deze line up
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Vanderlyle is erg fijn, het soort meezinger die erg mooi werkt in een zaal of een tent. Op een groot festivalpodium op een strand moeten ze echter gewoon voor dat bloedmooie About Today gaan. Wat een kippenvel opwekkend pareltje.

Als ze de setlist van de voorbije dagen gewoon spelen zou het een legendarische show kunnen worden.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Wel benieuwd naar de eerste ervaringen hier.
Hebben ze het beach gevoel wat kunnen waarmaken, zoals bij Axion Beach Rock destijds waar je echt met de blote voetjes in het zand kon staan?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ziet er best wel oké uit, al vind ik die zittribunes toch een raar gegeven.

En uiteraard veel kleinschaliger dan de 60.000 man die Axion Beach Rock destijds mocht ontvangen (maar heb de indruk dat het strand daar ook wel wat kleiner is geworden).
 

calleweird

Playlistbediener
13 jun 2022
7
0
Het was goed! ze mochten toch wel het terrein een klein klein beetje groter maken, want op een bepaald moment (tijdens Wilco, schande) waren er rijen doorheen het terrrein voor bepaalde foodstands. Ook de parking was niet echt een ideaal geregelde gelegenheid…
 

calleweird

Playlistbediener
13 jun 2022
7
0
Vanderlyle is erg fijn, het soort meezinger die erg mooi werkt in een zaal of een tent. Op een groot festivalpodium op een strand moeten ze echter gewoon voor dat bloedmooie About Today gaan. Wat een kippenvel opwekkend pareltje.

Als ze de setlist van de voorbije dagen gewoon spelen zou het een legendarische show kunnen worden.
btw, er was geen Vanderlyle als afsluiter :-(
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Klein verslag dan:

Wij kwamen binnen terwijl admiral freebee zijn laatste nummer aan het spelen was. Klonk goed maar niet veel van meegekregen. Daarna het terrein even ontdekt. Ik moet zeggen, fan van het zand! In theorie kan je gewoon de hele dag op je blote voeten lopen!

Trixie Whitley van een afstandje gezien. Niet mijn ding, maar ze was blij dat ze weer kon spelen.

Voordat ik aan de overige acts begin even wat dingetjes over het festival:
-je ziet weinig van Zeebrugge zelf. Dat is positief, haha
-Betalen is met pin. Uiteraard lag het systeem er ook even uit, haha, zoals het hoort met een cashless systeem.
-Al dat lekkere eten is fijn, maar naast kwaliteit, kan er ook aan kwantiteit worden gedacht, rijen bij het eten waren lang.
-Wc's en waterpunten waren top! Ook nog zonnebrand punten
-Met dit weer een toplocatie!

Dan dEUS. Super tof. Ik had ze nog nooit gezien en als Nederlander leuk om te zien met alle enthousiaste Belgen. Muzikaal ook echt tof.

Wilco moest ik even inkomen. Het kabbelde maar wat door voor mij. Maar zo richting het einde vond ik het steeds leuker.

En dan natuurlijk nog het klapstuk, waarvoor de meeste mensen toch kwamen. The National. Wat moet ik zeggen. Mijn profielfoto is Matt Berringer. Die kerel is gewoon geniaal goed. Hij kan m'n boodschappenlijstje zingen en ik vind het mooi.

En de band in z'n geheel is geweldig! Het had nog wel een uur langer voor me kunnen duren.

Heel veel fans om me heen dus ook een fijne sfeer. Op twee dronken Belgen na die echt door 7 mensen werden aangesproken, zelfs door hun eigen vrienden. (Is de Belgian disease ook iets?)

Korte samenvatting: Top!
 
Laatst bewerkt:

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Vrijdag waren ze nagenoeg uitverkocht, zaterdag 6000 tickets verkocht en voor zondag 8000.
Dat lijkt mij in de lijn te liggen van de namen op de affiche; vrijdag was sowieso sterk…
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
En wat is nagenoeg uitverkocht? Hoeveel mensen?

Ik lees net op festileaks dat mensen toch ook minder enthousiast waren, haha.

Wij hadden onze auto toevallig ergens anders gezet dan op de festival parking, omdat we ergens op een kleine parking nog plek zagen. Dat lijkt een goede zet te zijn geweest.

En inderdaad wel schandalig weinig beveiliging en politie om de meute van mensen te begeleiden.

En er waren dus inderdaad wat kinderziektes. Vooral het eten was gewoon heel druk. Ik denk dat het daarbij ook niet meehielp dat het pinsysteem er even was uitgevallen.

P.S. wat kan een mens veel tikfouten maken als hij snel op z'n telefoon een verslagje probeert te tikken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken