Klein verslag dan:
Wij kwamen binnen terwijl admiral freebee zijn laatste nummer aan het spelen was. Klonk goed maar niet veel van meegekregen. Daarna het terrein even ontdekt. Ik moet zeggen, fan van het zand! In theorie kan je gewoon de hele dag op je blote voeten lopen!
Trixie Whitley van een afstandje gezien. Niet mijn ding, maar ze was blij dat ze weer kon spelen.
Voordat ik aan de overige acts begin even wat dingetjes over het festival:
-je ziet weinig van Zeebrugge zelf. Dat is positief, haha
-Betalen is met pin. Uiteraard lag het systeem er ook even uit, haha, zoals het hoort met een cashless systeem.
-Al dat lekkere eten is fijn, maar naast kwaliteit, kan er ook aan kwantiteit worden gedacht, rijen bij het eten waren lang.
-Wc's en waterpunten waren top! Ook nog zonnebrand punten
-Met dit weer een toplocatie!
Dan dEUS. Super tof. Ik had ze nog nooit gezien en als Nederlander leuk om te zien met alle enthousiaste Belgen. Muzikaal ook echt tof.
Wilco moest ik even inkomen. Het kabbelde maar wat door voor mij. Maar zo richting het einde vond ik het steeds leuker.
En dan natuurlijk nog het klapstuk, waarvoor de meeste mensen toch kwamen. The National. Wat moet ik zeggen. Mijn profielfoto is Matt Berringer. Die kerel is gewoon geniaal goed. Hij kan m'n boodschappenlijstje zingen en ik vind het mooi.
En de band in z'n geheel is geweldig! Het had nog wel een uur langer voor me kunnen duren.
Heel veel fans om me heen dus ook een fijne sfeer. Op twee dronken Belgen na die echt door 7 mensen werden aangesproken, zelfs door hun eigen vrienden. (Is de Belgian disease ook iets?)
Korte samenvatting: Top!