Le Guess Who? 2025

Ja, Merope was echt prachtig! Moment van het concert, de baby gedragen door de zangeres! Dat was heel aandoenlijk.

Goede tweede dag, wel moeten afwijken van de route door drukte.
Salenta + Topu en eerste helft Yoo Doo Right hierdoor gemist.

Volledige shows van Tomo Katsurada, YHWH Nailgun, keiyaA en Gilla Band (het ?) gezien.

Gilla Band en Yoo Doo Right erg tof. Tomo Katsurada bijzonder. Had meer van YHWH Nailgun verwacht en keiyaA pakte me niet helemaal.

Ik heb precies dezelfde route gelopen!
En allemaal topconcerten. Tenslotte nog afgedanst met Djrum.

Los Thuthanaka. (Vorig weekend in de Botanique ook gezien)
Dat is dus gewoon dé Pitchfork-hype van dit jaar. Dat album krijgt een 9.3, wat heel uitzonderlijk is. Bijzondere keuze van LGW? om die zonder aankondiging neer te zetten en dan maar te kijken hoe het publiek reageert. Ik kon er zelf eerlijk gezegd ook niet heel veel mee.

Gisteren sowieso een wat lastigere dag dan vrijdag. Een erg mooi Snakeskin gezien in Ekko. Neigde soms wat erg naar Beach House, de nummers die ze in Beirut tijdens de oorlog hebben opgenomen waren indrukwekkender.

Fiery Furnace bleek alleen piano met zang te zijn, wat best goed werkt, maar niet voor een heel uur in de Helling. En verder wat verdwaald tussen een duistere muziek Iggor Cavalera en DIEMAJIN, een leeglopende Jacobikerk bij ZAÄAR, een ondoenlijke rij bij de Pieterskerk voor Julianna Barwick en nog wat flarden van Ndagga Rhythm Force en AI Wootton & Youmna Saba. Vandaag maar wat scherpere keuzes maken.

Laatst bewerkt:
Hele goede dag gister met eigenlijk twee hoogtepunten:

Een charismatische Devendra Banhart in de schouwburg die chronologisch zijn oeuvre afging, hier en daar verhalen vertellend over het ontstaan van de songs. Tweemaal ruimte voor verzoekjes, intiem en bijzonder optreden. Bijzonder goede gitarist bovendien.

Een hypnotiserende Julianna Barwick in de Pieterskerk. In een bijzondere setting met buiten de drukte en de lichtjesparade rondom Sint Maarten en binnen het contrast met ingetogen spel en zang. Heel fraai. Mooi licht ook binnen trouwens.

Stukjes ZAÄAR, Ashmer Gamadze (ook erg goed) en Ensemble Nist-Nah gezien. Snel na het begin bij het ? weggelopen, deze is niet aan mij besteed. Lees hier dat het Pitchfork approved is maar ik geloof de hype niet.

Kijk erg uit naar vandaag!

• Leuk
Waarderingen: JosOlvidados
Hele mooie dag gehad. Hoewel ik het dagkaartje in eerste instantie vooral voor Unwound kocht, was het toch een dag met een super constant hoog niveau.

Goblin Daycare een leuk begin. Vervolgens toch nog een stuk van ? Destroyer kunnen zien. Een act die ik op plaat altijd wat saaitjes vind, maar live toch erg goed klonk. Mooi om een keer mee te pakken. Daarna een hele indrukwekkende set van Hania Rani.

Ik was vervolgens eigenlijk van plan om een andere route te nemen, maar mijn vader had Big|Brave op zijn lijstje staan. Dus het werd de derde keer voor me en wat eten. Ata Kak was een leuk feestje en Zawoze Queens zowel een leuk feestje als een hele strakke set.

Op het eind bliezen Ali Sethi & Nicolas Jaar me nog weg. Wat gruwelijk mooi. Met Quinten Barnes als leuke afsluiter. Maar hey, wat was het eigenlijk vroeg klaar? Zal ook door de annuleringen komen?

• Leuk
Waarderingen: gesp en Indiaantje89

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread