Jera on Air 2027

Gokje:
Donderdag: Lorna Shore en Motionless In White
Vrijdag: Parkway Drive en Beartooth
Zaterdag: I Prevail en Billy Talent of Bad Religion
Zoiets verwacht ik ook maar dan Motionless in White naar vrijdag als de headliner
BMTH hadden ze vorig jaar toch bijna?
BMTH ging volgens mij over die Deathcore set wat ze ook op Outbreak hebben gedaan, denk dat het met de gewone set niet mogelijk is ook qua grootte van de bombarie wat ze meenemen, dat past nooit in een tent.

Simple Plan, Dropkick Murphy's, Interrupters, Pierce the Veil en I prevail week voor JOA op Hurricane/Sourhside.

Ben benieuwd welke een vol weekend maken met Pinkpop erbij en welke wellicht beschikbaar zijn voor JOA.

Ik heb meer het gevoel dat de bands die boven aanstaan al te duur zijn geworden om als headliner te boeken. Waardoor Parkway Drive, Turnstile, Falling in Reverse etc. ook al niet meer mogelijk zijn helaas. Heb vernomen dat Turnstile ook al onderweg zijn naar de status niet meer te betalen voor Jera on Air. Hoop natuurlijk dat ik mis zit. Denk dat je met Lorna Shore, Motionless in White en punkheadliner ??? redelijk de goede richting in zit qua grootte. Maaaar ik laat mij uiteraard graag verrassen :)
Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat zeker een van die 3 namen (Parkway Drive, Turnstile, Falling In Reverse) naar Jera komt. 🤐🤫

• Leuk
Waarderingen: Karel_073
Simple Plan, Dropkick Murphy's, Interrupters, Pierce the Veil en I prevail week voor JOA op Hurricane/Sourhside.

Ben benieuwd welke een vol weekend maken met Pinkpop erbij en welke wellicht beschikbaar zijn voor JOA.
Dan hoop ik toch echt dat The Interrupters en I Prevail naar Jera komen. En misschien is Dropkick Murphy's wel een van de headliners.

• 100
Waarderingen: DadRock
Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat zeker een van die 3 namen (Parkway Drive, Turnstile, Falling In Reverse) naar Jera komt. 🤐🤫
dan maar hopen dat het niet falling in reverse is

Jera heeft wel duidelijk een goede band met Parkway Drive, hebben daar vorige keer ook al gespeeld met gereduceerde productie. het is te hopen dat ze dit opnieuw willen doen voor dit festival.

• Leuk
Heb het gevoel dat Jera nooit zoveel potentiële headliners heeft gehad, en dat terwijl de meeste festivals nog niets hebben aangekondigd?
Naast Lorna Shore nog: Motionless in white, Beartooth, BFMV, Dropkick, Turnstile, Parkway Drive, Falling in Reverse, MGK, Blink 182, Bring me the horizon (laatste 2 te duur lijkt me) kunnen festival allemaal headlinen volgens mij?
de bovenkant nog opvullen met Bad Religion, Poppy, I prevail, Pierce The Veil

• Leuk
Waarderingen: Karel_073 en RS80
Dat zou fantastisch zijn als ze toch een naam hieruit weten los te peuteren! Dan vlak ik Falling in Reverse uit, die gaan denk ik geen concessies doen. Parkway Drive in het verleden wel al eens gedaan met het podium en speciaal voor Jera. Zou gaaf zijn als die toch voor ''minder'' willen komen. Ik vermoed namelijk dat die of Zuid of Noord gaan headlinen op Graspop dit jaar. Ik vlak Dropkick Murphys ook zeker niet uit, al heb ik die wel al heel vaak gezien blijft alsnog een feestje.

Heb het gevoel dat Jera nooit zoveel potentiële headliners heeft gehad, en dat terwijl de meeste festivals nog niets hebben aangekondigd?
Naast Lorna Shore nog: Motionless in white, Beartooth, BFMV, Dropkick, Turnstile, Parkway Drive, Falling in Reverse, MGK, Blink 182, Bring me the horizon (laatste 2 te duur lijkt me) kunnen festival allemaal headlinen volgens mij?
de bovenkant nog opvullen met Bad Religion, Poppy, I prevail, Pierce The Veil
Ja het lijkt me bijna zeker dat we echt een zeer gave line-up gaan krijgen. Al doet Jera dat meestal wel.

• Leuk
Ik denk (en hoop) dat Motionless in White als tweede headliner iets te veel nadruk legt op metalcore. Wacken heeft trouwens met Electric Callboy en Knocked Loose ook twee potentiële headliners staan.

Laatst bewerkt:
Ik denk (en hoop) dat Motionless in White als tweede headliner iets te veel nadruk legt op metalcore. Wacken heeft trouwens met Electric Callboy en Knocked Loose ook twee potentiële headliners staan.
Er rekening mee houdend dat Wacken in augustus is zullen we die 2 namen kunnen afschrijven. In ieder geval Electric Callboy. Die hebben alleen festivals in augustus tot nu toe.

🏆 WINNAAR GESIGNALEERD 🏆
Naar jaarlijkse traditie kent Festileaks awards toe aan festivals voor diverse thema's en ook dit festival ging met een award naar huis. Ben je benieuwd welke? Lees dan het artikel en kom het te weten, net als de andere winnaars en top-5's. Ben je het niet eens of net helemaal wel, praat erover in het forumtopic 👀

Motionless In White, Turnstile en I Prevail zijn aangekondigd voor Tons Of Rock in Noorwegen in hetzelfde weekend als Jera. Tons Of Rock begint wel een dag eerder 23 t/m 26 juni.

• Leuk
Waarderingen: won666
Hoezo tweede? Lorna shore is absoluut geen metalcore en heeft weinig overeenkomsten met motionless in white.
Maar geen van beiden valt ook punk te noemen 😉. Ik denk dat vooral de punk liefhebbers nog een punk headliner willen. Ik ook trouwens! Maar ik luister zowel metalcore als punk

Er rekening mee houdend dat Wacken in augustus is zullen we die 2 namen kunnen afschrijven. In ieder geval Electric Callboy. Die hebben alleen festivals in augustus tot nu toe.
EC makkelijk nog wat juni festivals bij. Zij komen uit Castrop-Rauxel in Duitsland. Jera is nog geen 2 h rijden voor hen 😉

Dan zijn zij nog logischer dan Knocked Loose want die gaan niet speciaal van de States komen voor een Nederlands festival. En twee keer op rij in juni Europa lijken die ook niet te gaan doen

Als ik nu mijn geld in zou moeten zetten verwacht ik Motionless in White en Turnstile nog als laatste twee headliners aangezien Jera volgende week of de week erop weer meer bekend gaan maken. Wat verwachten jullie?

Edit: Ook kijkend naar budget dat Lorna Shore en Motionless in White AFAS Live namen zijn en Turnstile een hoop knaken kost om te boeken en wellicht voor de laatste keer mogelijk is.

Ik zou net denken dat Turnstile de groot is geworden voor Jera (budgetair gezien). In 2024 werden ze al geboekt voor hun laatste album uitkwam. Dus nog voor ze extreem ontploft zijn. Ik kan me voorstellen dat hun gage nog wat verder gestegen is ondertussen en mogelijk enkel nog betaalbaar is voor de grotere festivals.

Dus mogelijke kanshebbens op headline slots of hogere spot
- Turnstile
- Motionless in White
- Falling in Reverse
- Billy Talent
- The Prodigy
- Bad Religion
- Bullet For My Valentine
- BMTH
- Parkway Drive

Sommigen zijn discutabel of ze betaalbaar zijn, of te grote productie hebben voor Jera.

• Leuk
Ik zou net denken dat Turnstile de groot is geworden voor Jera (budgetair gezien). In 2024 werden ze al geboekt voor hun laatste album uitkwam. Dus nog voor ze extreem ontploft zijn. Ik kan me voorstellen dat hun gage nog wat verder gestegen is ondertussen en mogelijk enkel nog betaalbaar is voor de grotere festivals.

Dus mogelijke kanshebbens op headline slots of hogere spot
- Turnstile
- Motionless in White
- Falling in Reverse
- Billy Talent
- The Prodigy
- Bad Religion
- Bullet For My Valentine
- BMTH
- Parkway Drive

Sommigen zijn discutabel of ze betaalbaar zijn, of te grote productie hebben voor Jera.
Droom scenario zou zijn dat ze Billy talent zetten als headliner en zo mogelijks wel budget hebben voor een Turnstile of als we mogen dromen een BMTH.

Users who are viewing this thread