Jera on Air 2025

Top 3 sowieso met je eens. Was een goede run gisteravond he.
Was m'n eerste Jera notabene. Normaliter vind ik het programma net niet spannend genoeg, maar gisteren was spot on. Alleen jammer dat ik moest kiezen tussen Terror en Perturbator.

Het was ook mijn eerste en bewust voor de zaterdag gekozen, vanwege de meeste leuke bands. we hebben ons prima vermaakt. Het is goed opgezet, niet overbevolkt en alles makkelijk bereikbaar. Goed ruime merchtent ook trouwens. Bij een vergelijkbare line-up volgend jaar wellicht weer een dagpoging wagen. Wij waren trouwens gelukkig redelijk snel van de parking af, maar ik kreeg toch een beetje 'Lokerse Feesten-angst'.

Was m'n eerste Jera notabene. Normaliter vind ik het programma net niet spannend genoeg, maar gisteren was spot on. Alleen jammer dat ik moest kiezen tussen Terror en Perturbator.
High Vis was gelijk met Perturbator toch? Ook mijn eerste Jera trouwens haha. Zoals ik zei: met deze line-up ga ik wel vaker komen.

High Vis was gelijk met Perturbator toch? Ook mijn eerste Jera trouwens haha. Zoals ik zei: met deze line-up ga ik wel vaker komen.
Klopt idd. Denzel Curry had ik ook wel een kans willen geven, maar die speelde tegelijk met Terror.

Dit was ook mijn eerste Jera. Vond het een ontzettend fijn festival, dus als het uitkomt (en er wat leuke namen staan) ben ik er volgend jaar weer bij.

Hierbij ook even mijn verslag.
Als je alles wil overslaan: het ging in stijgende lijn met zaterdag als ultiem hoogtepunt.

Donderdag lijkt al zo lang geleden.
Vriendin wou heel graag Fit For An Autopsy zien, hadden ze vorige week op Graspop ook al meegepikt.
Niet mijn ding, vriending vond ze ook beter op Graspop.
Daarna Polaris, is wel een band die blijft groeien. Publiek was goed mee. Eerste toppertje voor mij.
Ernanog een stuk Heaven Shall Burn meegenomen. De week ervoor nog op Graspop gezien, toen nog met vervangster, nu weer met 'originele' zanger.
Motionless in White vond ik verrassend goed. Had op voorhand geen verwachtingen, maar toch werden ze overtroffen...
The Ghost Inside was wel oké, maar vond ze er niet uitspringen. Standaard goede set.
Om af te sluiten nog stukken van BFMV en Letlive. meegepakt. Beide oké. Letlive zie ik nog volgend weekend op Ieperfest, dus de set niet uitgekeken.

Vrijdag dan, iets later op de wei.
Zelfde thema als de dag ervoor, begonnen met een band voor de vriending, Signs of the Swarm. Niet mijn ding, zij vond het weer fantastisch. Smaken enzo :)
House of Protection volgde met een goede set. Had hetzelfde gevoel als eerste keer Letlive of Fever 333 zien, in hun eerdere jaren, hoe zou dat toch komen. Ruw, woest en energiek.
Dan hier en daar iets meegepikt, maar niets dat er echt uitsprong. Stray from The Path met een energieke set.
Landmvrks wat nog een toppertje, heel veel tshirts op het terrein gezien. Heel populair en terecht. Wel technische problemen en daardoor een song minder...
Daarna While She Sleeps en eigenlijk hetzelfde als Landmvrks, tot de technische problemen aan toe. De laatste jaren WSS wel vaak gezien en begon als een standaar setje aan te voelen.
Yellowcard vond ik een goeie set hebben. Wat nieuwere songs afgewisseld met classics.
Sex Pistols vond ik wat minder. Ben fan van Frank Carter, maar het kon me geen volledig uur boeien. Na een klein halfuurtje iets anders gaan kijken. Pendulum moet ik niet veel over zeggen, vanaf de eerste noot de tent volledig mee. Opnieuw na een halfuurtje vertrokken, maar deze keer omdat ik moe was, niet omdat de band minder was, zeker niet!

En dan nog zaterdag als persoonlijk hoogtepunt.
Begonnen met Dad Magic, support your locals enzo. Goeie set, de schuur stond niet vol, maar deerde niet. Eerste voorzichtige pits van de dag. Wat sing alongs, zanger in het publiek. Goeie interactie. Ik zie ze nog echt wel een stuk groeien.
Net wat teveel blijven hangen in de beer garden en zo maar een stuk Poppy gezien. Had wat tijd nodig om de craftbiertjes te verwerken, dus geen idee hoe het was...
Refused nog een stukje meegepikt, was oké, niet overweldigd, ook niet ontgoocheld.
Stick to your Guns is ook altijd goed. Geen uitzonderlijke set, maar hun standaard ligt wel al hoog dus meer dan goed te noemen.
Dan kwam de drietand High Vis, Knocked Loose, Turnstile. Kort samengevat, beter, best, nog beter dan best.
High Vis liet weten dat ze liever voor een hardcore publiek als Jera spelen dan support van Deftones. Meteen was duidelijk waarom. Stagedives, sing alongs,... Heel goeie set.
Knocked Loose, tja beuken met kunde. Het lijkt zo simpel en toch ergens ook gelaagd. Tweede keer dat ik ze zag dit jaar, met een gelijkaardige set. Tentje stond stampensvol, ook rond de tent stonden ze nog samengepakt.
Turnstile dan, als hoogtepunt. Vanaf de eerste noot tent in vuur en vlam. Stond wat aan de zijkant, dus had geen last van crowdsurfers, zo kunnen meeroepen en genieten. Het was fantastisch in zijn eenvoud. Backdrop wat amps en een drum. Meer is er niet nodig om het publiek zot te laten worden.
Als klapper op de vuurpijl nog op het podium geraakt en een bezwete knuffel van de zanger gekregen (ja heb me ondertussen al gewassen).

Ik mis hier nog heel wat bands die ik gezien heb, denk dat ik over 3 dagen toch vlot over de 30 ben geraakt.
Vond de catering op het terrein was ik ook wel over te spreken, met name de foodtrucks. Indonesische stand was goeie prijs kwaliteit vond ik. Daarnaast een stand met vers gemaakt bbq burgers en karma kebab is wel gekend ondertussen. De meer 'standaard' festival stands waren ook wel in orde. Niet uitzonderlijk goed, maar zeker oké! Er is ook wel heel wat randanimatie. BMX ramp als blikvangen. Paar keer toch even staan kijken. Ik zou het zelf niet kunnen. Op zaterdag kwam Radio Mano Sport ook langs in de beer garden. Was meer dan entertainent. Goeie humor. Zegt genoeg dat er 20 crewleden speciaal naar de beer garden kwamen voor hen.
We sliepen dit keer opnieuw op Center Parcs. Gekend natuurlijk. We kozen er deze keer voor om met de auto op en af te rijden. Donderdag stond er een rij bij aankomst, maar ging snel vooruit. Geen klachten hier. Vrijdag en zaterdag geen rij te bespeuren om op te rijden. Hetzelfde bij vertrek op donderdag en vrijden. Telkens tijdens de headliner vertrokken.
Zaterdag was de enige dag waarop we na de headliner zijn vertrokken. Toen we op de parking kwamen, zagen we dat het verkeer begon te stroppen. We stonden in rij 17 van ongeveer 40+. Het duurde een uur en een kwartier voor onze rij ook maar een meter vooruit kon. De laatste rijen kregen voorang om af te rijden waardoor de eerste rijen gewoon moesten blijven wachten. Ondertussen hadden de parkeerbeheerders ook de ingang afgsloten, dus langs daar konden we ook niet afrijden. Dit zou het probleem snel opgelost hebben, maar ze wouden er niets over horen. Dit was een kleine domper om zo lang vast te staan, maar dat weten we nu voor volgende keer en we zullen er zelf ook uit leren.

Dit jaar heb ik zelf vrij weinig bands gezien, had zin om eens wat meer te chillen met vrienden en wel te zien waar ik zou belanden, stonden er een paar die op de must see lijst stonden.
Mijn top 5 is als volgt:
5. Zebrahead (Dit was gewoon een feest zoals je van deze band gewend bent. Crowdsurfers en stagedivers vliegen om je oren en je kon tussendoor ff het podium op om een drankje aan hun bar te vragen)
4. Evergreen Terrace (Na toch flinke afwezigheid in ons landje afgelopen was dit ook echt een feest)
3. The Ghost Inside (Na de show van vorige week op Graspop was dit toch wel een must see, en terecht)
2. Pendulum (Top show, top setlist, trok wel verkeerd publiek aan, althans om mij heen. Een groep vrienden die crowdsurfers de schoenen wilden uittrekken, en als dit niet lukte trokken ze de surfer maar naar de grond, want het was grappig, of mensen uit de weg duwen die crowdsurfers wilden overhelpen. Tja, zelfs met een man of 8 drongen we niet tot ze door dat dit niet gewenst was)
1. John Coffey (Een grote chaos. Pits, stagedivers van alle hoeken, enorm energieke set.)

Sorry, deze hadden jullie nog tegoed van mij. Belofte maakt schuld. Btw ook dit jaar weer press / guest tickets via een vriend van mij die het podium geluid in de Eagle doet. Dat geeft ons het geluk dat we veel bands (ook bij de andere podia) van de zijkant op het podium kunnen bekijken. Dat is en klinkt ook heel gaaf alleen zoals de meesten waarschijnlijk wel weten is “zaal”geluid heel anders dan podium geluid. Verder beleef je een concert voor mijn gevoel meer voor het podium. Neemt niet weg dat het heel gaaf is om het zo te beleven. Zeker ook als de tent helemaal propvol staat. Wat wij meestal deden is eerst starten vanaf het podium en als het gaaf was, de tent in.

Zaterdag hebben we eerst ontbeten in centrum Helmond. Ja, ja, oude mannen dus hotel geboekt. Btw Fletcher hotel is ook waar iedereen zit mbt JOA inclusief artiesten die niet gelijk door hoeven te reizen.

Op het festivalterrein aangekomen eerst maar een speciaal biertje gedronken in de bier tent. Natuurlijk koos ik voor de speciale Never Enough 😉

Daarna zijn we Bad Nerves gaan kijken. Meer op basis van gezelschap die dit wilden zien. Leuk om gezien te hebben. Sympathieke band met veel enthousiasme en energie. Heeft me niet direct geraakt, maar wel interesse gewekt. Daarna kwam een behoorlijk blok van nice to see bands voor ons, dus zijn we veel gaan hoppen, chillen en merchandise gaan checken.

Smash into pieces en Restraining Order beide stukje gezien. Deed me niet zoveel. Van een afstandje Maria Iskariot gehoord. Als ze op LL zou komen dan zou ik waarschijnlijk wel even gaan kijken, maar nu was het met alles in het verschiet niet interessant genoeg.

Daarna Pvris geprobeerd. Leuk, maar raakte me niet. Dat had ik wel meer met Terminal Sleep. Zag er als een HC feestje uit. Goed gedaan.

Stukje Fredy Dredd meegepakt. Tja, weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Goed dat ze ook dit soort dingen neerzetten, maar de Eagle was echt wel te groot.

Ook Poppy en Deafheaven beide bekeken en geprobeerd. Daarbij vind ik de laatste het meest interessant, maar ik ken er te weinig van. Wel leuk om te zien dat er op JOA steeds meer female fronted bands zijn met dus Pvris, Terminal Sleep en Poppy.

Vanaf DPS begon het voor mij interessanter te worden. Goed band, met af en toe goede nummers, maar dat echt speciale ontbreekt voor mij. Een 7,5 zeg maar. Goed cijfer, maar niet heel bijzonder.

Daarna door naar Slope. Hier hadden we echt zin. Gestart vanaf het podium, maar daarna wilde ik graag heel snel de tent in. Vanaf de rand moshpit een heerlijke show gezien. Nog niet allemaal goede nummers, maar er zitten veel knallers tussen. O.a. Fury Funk, Trainsurfing, Freak Dreams etc. Hopelijk ontwikkelen ze zich nog verder. Passen perfect op een DTRH, LL of PP.

Daarna keuze tussen Green Lizard (jeugd sentiment) en Refused (nooit echt goed gezien). Het werd de laatste. Vooral ook omdat ik New Noise een fantastisch nummer vind. Dat laatste was dan ook het hoogtepunt van de set. Het is echt een goede band die goed kunnen spelen. Een bijzondere frontman en dan band knalde echt. Toch steekt New Noise er qua nummer zo bovenuit dat de rest mij minder pakt. Daar komt dan bij dat er veel politiek gelul tussendoor zit en dan begin ik wel af te haken. Ja, ik wil ook wereldvrede etc. en prima dat je Free Palestine een paar keer roept, maar daarvoor kom ik persoonlijk niet naar een festival. Gelukkig maakten ze het niet zo bont als de Bobbies 🤣

Daarna wat gegeten en van een afstand John Coffey gekeken. Blijft toch leuk die Nirvana cover

Toen werd het tijd voor de echte mannen. Geen gelul, Marshalls het podium op (dus geen geluid uit een kastje) en rammen maar. Wat een powerplay zeg. Vet riffende gitaristen een gigantische strot bij de frontman en een denderende ritme sectie. Ik was (ben) zwaar onder de indruk van Powertrip. Erg gaaf deze band. Daarbij zijn een band als Slope echt jochies. Vanaf de opener Soul Sacrifice, met gelijk daar achteraan hun “hitje” Executioner’s Tax (swing of the axe) was het genieten. Mooie afsluiter ook met Manifest Decimation. Oh ja, Hornet’s Nest moet ik ook niet vergeten. Btw eerste deel van de set vanaf het podium bekeken en wie stond er naast mij te genieten van de echte mannen? De (voormalige?) drummer van Trapped Under Ice 😉 en hij zag dat het goed was. Tof om te zien dat hij ondanks het succes van Turnstile graag even komt kijken bij een echte portie crossover / thrashmetal.

Daarna even bijkomen met een koud biertje in de press / guest area. Dat is ook wel een fijn voordeel. Op de achtergrond stond Pertubator te spelen. Jeetje zeg, wat stond dat takkehard. Nodigde niet uit om te gaan kijken.

Daarna Knocked Loose gaan kijken. Ik ken de muziek van de band niet. Wel eens geluisterd, maar niet mijn ding. Zal na hun optreden denk ik ook niet gebeuren. De band is ongekend populair en erg hard (ontzettend veel breakdowns en dat trucje ken ik dan op een gegeven moment wel), maar komt bij mij niet binnen. Het geluid staat ook zo hard, dat het mij begint te irriteren en ik halverwege de set afhaak. Maar wie ben ik? Het publiek in de Eagle vindt het fantastisch dat ik even denk, hoe moet Turnstile hier ooit aan tippen.

Daarna door naar Terror, één van mijn vrienden wilde heel graag ooit eens Terror van de zijkant van het podium bekijken. Die kans had hij nu. Ik heb er ook even gestaan, maar zowel op het podium als in de tent (Buzzard) was het giga druk. Wat is deze band populair en terecht. Ze leveren altijd en vanaf de eerste seconde is het chaos op en voor het podium. Na een paar nummers wilde ik graag de rest van de set vanuit de tent kijken, maar er was geen doorkomen aan. Daarom maar vanaf rand tent de rest van het optreden gevolgd. Knaller naar knaller volgde, hoogtepunten ehm ik kan geen minder nummer noemen. Can’t help but hate, opener One with the underdogs, Spit my rage, Lowest of the low en ga zo maar door tot Keepers of the faith. Wat een fantastische band. Je merkte alleen wel dat 15 minuten voor het einde veel mensen al richting Eagle gingen voor Turnstile.

Gelukkig kon ik samen met een vriend nog op de zijkant van het podium komen van Eagle en daarna gooide de beveiliging het dicht. Tijd voor Turnstile! Waar ik me eerst nog afvroeg of ze konden tippen aan Knocked Loose, nou dat gebeurde met gemak. Vanaf het podium gezien puilde de tent uit, maar ook ver daarbuiten stond er veel publiek. Vanaf de opener Never Enough (weet je wel hoe indrukwekkend het is als die hele tent het refrein schreeuwt naar de band en hoe hard dat binnenkomt. Echt wauw 😮) en daarna gelijk door met T.L.C. het is gelijk knallen en feest. Wat een heerlijke show en goede band. Zij hebben echt het momentum als band (ook qua gage 🤑). Het optreden ging zo voorbij en voor je het wist kwam de encore met heerlijke nummers als Mystery en Blackout. Bij het laatste nummer Birds nodige Brendan het publiek uit om op het podium te komen. Dat was op een PP, LL, DTRH etc. nooit gelukt, maar op JOA wel. Wat een gaaf gezicht en wat een feest. Behoorlijk onder de indruk was dit met recht de afsluiter van JOA 2025!

Gelukkig hebben we ook al weer tickets voor de AFAS, want ik denk dat het de laatste keer is dat je ze nog zo “klein” kan zien.

Voor JOA, ik ga steeds meer van dit festival houden. Benieuwd waar ze volgend jaar mee komen als lineup. Gaat lastig worden om niet in herhaling te vallen. Kan PWD al weer komen voor een zaterdag headline spot?

Bedankt JOA en bedankt JOA publiek & vrijwilligers ❤️🔥

• Leuk
Waarderingen: Mikel
Iemand een idee van de ticketverkoop? Ik denk toch niet dat de combitickets bijna uitverkocht waren. Enkel zaterdag was het goed druk. Donderdag en vrijdag was er echt nog veel plaats. Het terrein is ook uitgebreid natuurlijk (met ook een extra stage), en het publiek liep wat verspreider rond. Viel mij nog op: meer filmende mensen dan vorige jaren. Ik hoop dat die evolutie niet uit de hand loopt. Verder terug een topfestival, hoogtepunten waren voor mij Turnstile natuurlijk, maar ook Grandson was zeer geestig.

Je kan alvast een ambassador ticket kopen voor volgend jaar (wel maar tot eind juli deze keer). Ze kosten 209 euro, dat is 20 euro meer dan vorig jaar.

Sorry, deze hadden jullie nog tegoed van mij. Belofte maakt schuld. Btw ook dit jaar weer press / guest tickets via een vriend van mij die het podium geluid in de Eagle doet. Dat geeft ons het geluk dat we veel bands (ook bij de andere podia) van de zijkant op het podium kunnen bekijken. Dat is en klinkt ook heel gaaf alleen zoals de meesten waarschijnlijk wel weten is “zaal”geluid heel anders dan podium geluid. Verder beleef je een concert voor mijn gevoel meer voor het podium. Neemt niet weg dat het heel gaaf is om het zo te beleven. Zeker ook als de tent helemaal propvol staat. Wat wij meestal deden is eerst starten vanaf het podium en als het gaaf was, de tent in.

Zaterdag hebben we eerst ontbeten in centrum Helmond. Ja, ja, oude mannen dus hotel geboekt. Btw Fletcher hotel is ook waar iedereen zit mbt JOA inclusief artiesten die niet gelijk door hoeven te reizen.

Op het festivalterrein aangekomen eerst maar een speciaal biertje gedronken in de bier tent. Natuurlijk koos ik voor de speciale Never Enough 😉

Daarna zijn we Bad Nerves gaan kijken. Meer op basis van gezelschap die dit wilden zien. Leuk om gezien te hebben. Sympathieke band met veel enthousiasme en energie. Heeft me niet direct geraakt, maar wel interesse gewekt. Daarna kwam een behoorlijk blok van nice to see bands voor ons, dus zijn we veel gaan hoppen, chillen en merchandise gaan checken.

Smash into pieces en Restraining Order beide stukje gezien. Deed me niet zoveel. Van een afstandje Maria Iskariot gehoord. Als ze op LL zou komen dan zou ik waarschijnlijk wel even gaan kijken, maar nu was het met alles in het verschiet niet interessant genoeg.

Daarna Pvris geprobeerd. Leuk, maar raakte me niet. Dat had ik wel meer met Terminal Sleep. Zag er als een HC feestje uit. Goed gedaan.

Stukje Fredy Dredd meegepakt. Tja, weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Goed dat ze ook dit soort dingen neerzetten, maar de Eagle was echt wel te groot.

Ook Poppy en Deafheaven beide bekeken en geprobeerd. Daarbij vind ik de laatste het meest interessant, maar ik ken er te weinig van. Wel leuk om te zien dat er op JOA steeds meer female fronted bands zijn met dus Pvris, Terminal Sleep en Poppy.

Vanaf DPS begon het voor mij interessanter te worden. Goed band, met af en toe goede nummers, maar dat echt speciale ontbreekt voor mij. Een 7,5 zeg maar. Goed cijfer, maar niet heel bijzonder.

Daarna door naar Slope. Hier hadden we echt zin. Gestart vanaf het podium, maar daarna wilde ik graag heel snel de tent in. Vanaf de rand moshpit een heerlijke show gezien. Nog niet allemaal goede nummers, maar er zitten veel knallers tussen. O.a. Fury Funk, Trainsurfing, Freak Dreams etc. Hopelijk ontwikkelen ze zich nog verder. Passen perfect op een DTRH, LL of PP.

Daarna keuze tussen Green Lizard (jeugd sentiment) en Refused (nooit echt goed gezien). Het werd de laatste. Vooral ook omdat ik New Noise een fantastisch nummer vind. Dat laatste was dan ook het hoogtepunt van de set. Het is echt een goede band die goed kunnen spelen. Een bijzondere frontman en dan band knalde echt. Toch steekt New Noise er qua nummer zo bovenuit dat de rest mij minder pakt. Daar komt dan bij dat er veel politiek gelul tussendoor zit en dan begin ik wel af te haken. Ja, ik wil ook wereldvrede etc. en prima dat je Free Palestine een paar keer roept, maar daarvoor kom ik persoonlijk niet naar een festival. Gelukkig maakten ze het niet zo bont als de Bobbies 🤣

Daarna wat gegeten en van een afstand John Coffey gekeken. Blijft toch leuk die Nirvana cover

Toen werd het tijd voor de echte mannen. Geen gelul, Marshalls het podium op (dus geen geluid uit een kastje) en rammen maar. Wat een powerplay zeg. Vet riffende gitaristen een gigantische strot bij de frontman en een denderende ritme sectie. Ik was (ben) zwaar onder de indruk van Powertrip. Erg gaaf deze band. Daarbij zijn een band als Slope echt jochies. Vanaf de opener Soul Sacrifice, met gelijk daar achteraan hun “hitje” Executioner’s Tax (swing of the axe) was het genieten. Mooie afsluiter ook met Manifest Decimation. Oh ja, Hornet’s Nest moet ik ook niet vergeten. Btw eerste deel van de set vanaf het podium bekeken en wie stond er naast mij te genieten van de echte mannen? De (voormalige?) drummer van Trapped Under Ice 😉 en hij zag dat het goed was. Tof om te zien dat hij ondanks het succes van Turnstile graag even komt kijken bij een echte portie crossover / thrashmetal.

Daarna even bijkomen met een koud biertje in de press / guest area. Dat is ook wel een fijn voordeel. Op de achtergrond stond Pertubator te spelen. Jeetje zeg, wat stond dat takkehard. Nodigde niet uit om te gaan kijken.

Daarna Knocked Loose gaan kijken. Ik ken de muziek van de band niet. Wel eens geluisterd, maar niet mijn ding. Zal na hun optreden denk ik ook niet gebeuren. De band is ongekend populair en erg hard (ontzettend veel breakdowns en dat trucje ken ik dan op een gegeven moment wel), maar komt bij mij niet binnen. Het geluid staat ook zo hard, dat het mij begint te irriteren en ik halverwege de set afhaak. Maar wie ben ik? Het publiek in de Eagle vindt het fantastisch dat ik even denk, hoe moet Turnstile hier ooit aan tippen.

Daarna door naar Terror, één van mijn vrienden wilde heel graag ooit eens Terror van de zijkant van het podium bekijken. Die kans had hij nu. Ik heb er ook even gestaan, maar zowel op het podium als in de tent (Buzzard) was het giga druk. Wat is deze band populair en terecht. Ze leveren altijd en vanaf de eerste seconde is het chaos op en voor het podium. Na een paar nummers wilde ik graag de rest van de set vanuit de tent kijken, maar er was geen doorkomen aan. Daarom maar vanaf rand tent de rest van het optreden gevolgd. Knaller naar knaller volgde, hoogtepunten ehm ik kan geen minder nummer noemen. Can’t help but hate, opener One with the underdogs, Spit my rage, Lowest of the low en ga zo maar door tot Keepers of the faith. Wat een fantastische band. Je merkte alleen wel dat 15 minuten voor het einde veel mensen al richting Eagle gingen voor Turnstile.

Gelukkig kon ik samen met een vriend nog op de zijkant van het podium komen van Eagle en daarna gooide de beveiliging het dicht. Tijd voor Turnstile! Waar ik me eerst nog afvroeg of ze konden tippen aan Knocked Loose, nou dat gebeurde met gemak. Vanaf het podium gezien puilde de tent uit, maar ook ver daarbuiten stond er veel publiek. Vanaf de opener Never Enough (weet je wel hoe indrukwekkend het is als die hele tent het refrein schreeuwt naar de band en hoe hard dat binnenkomt. Echt wauw 😮) en daarna gelijk door met T.L.C. het is gelijk knallen en feest. Wat een heerlijke show en goede band. Zij hebben echt het momentum als band (ook qua gage 🤑). Het optreden ging zo voorbij en voor je het wist kwam de encore met heerlijke nummers als Mystery en Blackout. Bij het laatste nummer Birds nodige Brendan het publiek uit om op het podium te komen. Dat was op een PP, LL, DTRH etc. nooit gelukt, maar op JOA wel. Wat een gaaf gezicht en wat een feest. Behoorlijk onder de indruk was dit met recht de afsluiter van JOA 2025!

Gelukkig hebben we ook al weer tickets voor de AFAS, want ik denk dat het de laatste keer is dat je ze nog zo “klein” kan zien.

Voor JOA, ik ga steeds meer van dit festival houden. Benieuwd waar ze volgend jaar mee komen als lineup. Gaat lastig worden om niet in herhaling te vallen. Kan PWD al weer komen voor een zaterdag headline spot?

Bedankt JOA en bedankt JOA publiek & vrijwilligers ❤️🔥
Wat is de gage van Turnstile dan?

500.000 was het op Jera. Volgens een bron van David Achter de Molen zouden ze op Glasto het dubbele hebben gevangen.
Dan moet David wellicht zich wat beter informeren want op Glasto krijgen de headliners niet eens dat bedrag.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dan moet David wellicht zich wat beter informeren want op Glasto krijgen de headliners niet eens dat bedrag.
Hij zei erbij dat hij niet zeker wist of het klopte inderdaad, over Jera was hij zeker.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread