Into The Grave 2024

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Verdient meer aandacht!
In tijden dat festivals steeds duurder worden kan je een weekend ticket kopen voor 99 euro. 33 euro per dag dus.
Het festival wordt georganiseerd bij een voormalig kerkhof.
In de buurt van het station Leeuwarden en aan de rand van het centrum van Leeuwarden.

Metalfestival Into The Grave
Data: 7, 8 en 9 juni
Waar: Oldehoofsterkerkhof, 8911 DE Leeuwarden
Tickets: https://www.intothegrave.nl/tickets/
Info: https://www.intothegrave.nl/

Headliners: Slaughter To Prevail, Fear Factory en Paradise Lost.
Vorig jaar waren er twee podia.

Een regel per band van de site:
(kon het alleen niet van de tweede aankondiging vinden)
  • 'Het Japanse metalcore zwaargewicht Crystal Lake
  • Het totaal geflipte Nanowar Of Steel
  • Een aanstekelijke storm aan geweld genaamd; Hellripper
  • De Antwerpse speed metalslagers Bütcher Speed Metal
  • Symfonische metal door Arion
  • Zweedse doom metal band Avatarium
  • Mexicaanse death grind band Brujeria
  • Eclectische metal geweld door Conjurer
  • Crypta met hun Braziliaans death metal geluid
  • Het progressieve kwintet Dvne
  • Dymytry, met hun unieke psy-core sound
  • Endseeker, een van de voornaamste Duitse death metal bands
  • YouTube sensatie Halocene
  • Mars Red Sky, met hun opvallend filmische geluid
  • De Braziliaanse thrashers van Nervosa
  • Orden Ogan met hun donkere power metal
  • Amerikaanse mathcore door The Callous Daoboys
  • Vengeance, klassieke Nederlandse hard rock
  • Old-school thrash grootheid Whiplash
  • Slaughter to Prevail
  • Ne Obliviscaris
  • Fleshgod Apocalypse
  • Vio-Lence
  • Sanguisugabogg
  • Svalbard'
 

Bijlagen

  • IMG-20231205-WA0018.jpg
    IMG-20231205-WA0018.jpg
    106,1 KB · Weergaven: 13

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Heel hard aan het stressen voor die zondag. Wil graag gaan maar moet die zondag stemmen in België dus ik hoop eigenlijk dat alle goede bands op vrijdag en/of zaterdag staan. Gestoorde line up wel.


En hoe hard is Slaughter To Prevail wel niet gegroeid als die nu headliner zijn? 😳
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Heel hard aan het stressen voor die zondag. Wil graag gaan maar moet die zondag stemmen in België dus ik hoop eigenlijk dat alle goede bands op vrijdag en/of zaterdag staan. Gestoorde line up wel.


En hoe hard is Slaughter To Prevail wel niet gegroeid als die nu headliner zijn? 😳
Op booking.com een hotelletje boeken in het buitenland met mogelijkheid tot annulering, papieren binnen brengen bij de gemeente en hotel annuleren => je hebt vrij die zondag.

 
Laatst bewerkt:

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.770
3.714
Ik woon op een kwartiertje van Leeuwarden.
Voor 5 euro kan je een plekje in mijn tuin reserveren. 200 euro gebruik van onze tuin. Voor 100 halen en brengen we je!
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
697
634
Verdient meer aandacht!
In tijden dat festivals steeds duurder worden kan je een weekend ticket kopen voor 99 euro. 33 euro per dag dus.
Het festival wordt georganiseerd bij een voormalig kerkhof.
In de buurt van het station Leeuwarden en aan de rand van het centrum van Leeuwarden.
Tip als je in 2025 wil gaan, tijdens of net na het festival zijn ze nog een pak goedkoper. (Dacht 89 euro inclusief t-shirt).
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
749
1.263
Tsja. Dat is vooral op basis van hoe het sfeerbeheerteam erover denkt. Mocht dit topic genoeg discussie genereren over de line-up, festival etc dan zullen we het minder snel verplaatsen. Maar merken we dat er nauwelijks in gepost wordt zullen we er eerder voor kiezen om hem te verplaatsen
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Heel hard aan het stressen voor die zondag. Wil graag gaan maar moet die zondag stemmen in België dus ik hoop eigenlijk dat alle goede bands op vrijdag en/of zaterdag staan. Gestoorde line up wel.


En hoe hard is Slaughter To Prevail wel niet gegroeid als die nu headliner zijn? 😳
Ohh dat is naar dat de verkiezingen zijn op die zondag. Ik vind het ook een heel sterke line-up.
Qua Slaughter To Prevail vond ik het ook opvallend, maar het heeft ook denk ik er mee te maken dat ze nog nauwelijks in Europa hebben gespeeld (nu wel een tour / show in 013). Maar ik denk dat ze ver kunnen komen qua uitverkopen van 013. En op Into The Grave de meeste tickets kunnen verkopen van alle bevestigde bands.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: won666 en MarcoReusel

Rayakan

Playlistbediener
21 okt 2023
10
9
Goeie line-up wel, ik ga in principe ieder jaar naar Into The Grave. Gezellig festival en lekker in de binnenstad. Lekker het terras op bij 1 van de vele cafes als er even niets interessants speelt.

Persoonlijk hoopte ik op een "betere" headliner dan STP maar anderen zullen er blij mee zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en won666

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Goeie line-up wel, ik ga in principe ieder jaar naar Into The Grave. Gezellig festival en lekker in de binnenstad. Lekker het terras op bij 1 van de vele cafes als er even niets interessants speelt.

Persoonlijk hoopte ik op een "betere" headliner dan STP maar anderen zullen er blij mee zijn
Ik vind het ook een sterke line-up. Die terrasjes zo vlak bij maakt het wel een unieke ervaring die niet veel festivals hebben inderdaad.

Fear Factory en Paradise Lost vind ik best mooie headliners voor Into The Grave.

STP snap ik wel gezien ze nog niet veel in Europa hebben gespeeld en wel veel mensen ze willen zien. Tof dat ze die band hebben weten te boeken. Ook goed dat kleinere festivals als Into The Grave groeiende bands boeken als headliners. Goed voor de lange termijn van het genre
 
  • Leuk
Waarderingen: Rayakan

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Laatste namen: Brutus, Our Hollow Our Home, Hammok, Devastator, Lokust, Nephylim en Ter Ziele.

Dagindeling nu ook bekend
Vrijdag 7 juni:
Mainstage: Fear Factory, Orden Ogan, Fleshgod Apocalypse, Vio-Lence en Arion
Reaper Stage: Mars Red Sky, Crypta, Vengeance en Nephylim
Zaterdag 8 juni:
Mainstage: Slaugther to Prevail, Ne Obliviscaris, Crystal Lake, Nanowar of Steel, Our Hollow Our Home, Nervosa en Hammok
Reaper Stage: Hellripper, Brujeria, Bütcher, Sanguisugabogg, Svalbard, Lokust en Ter Ziele
Zondag 9 juni:
Mainstage: Paradise Lost, Brutus, Halocene, Whiplash, Avatarium en Devastator
Reaper Stage: Dymytry, Conjurer, Endseeker, The Callous Daoboys en Dvne

Tickets: 99 euro voor 3 dagen
Dagkaarten zijn nu ook in de verkoop.
Vrijdag + zaterdag 89 euro
Zaterdag + zondag: 89 euro
Los vrijdag dagticket en zondag dagticket: 49 euro
zaterdag: 59 euro
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
697
634
Amper 59 euro voor die zaterdag, jammer dat Leeuwarden zo ver van België ligt (en dit jaar samen valt met Rock am Ring).
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Gebruikers die dit onderwerp bekijken