FR Hellfest 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter imac
  • Startdatum Startdatum
Momenteel nog maar 5 overlappingen. Al ga ik wel wat bands beluisteren. Vooral bands die (te) vroeg mogen optreden. Veel Franse bands, maar daar zitten er wel bij die me bekoren. Aangezien we op 5 minuten fietsen verblijven van de ingang, hebben we de luxe om af en toe eens terug te keren naar de camper.

Dit wordt mijn Hellfest 2026.

Rood = Wil ik niet missen
Oranje = Ook iets wat ik graag zou zien, maar soms ook een overlapping
Blauw = Interessant. Vooral de bands die in de vroege morgen spelen, zijn soms verrassend goed. Bovendien is het dan nog zeer rustig op de weide.

Onze camperplaats is alvast gereserveerd. We gaan deze keer in 2 dagen naar ginder rijden. Een ganse dag rijden is vermoeiend. Mijn maat en mezelf gaan ook om te genieten van dat weekje weg.

Bijlagen

• Scherm­afbeelding 2026-05-13 om 23.01.11.png
    Scherm­afbeelding 2026-05-13 om 23.01.11.png
    438,5 KB · Weergaven: 26
  • Scherm­afbeelding 2026-05-13 om 23.01.21.png
    Scherm­afbeelding 2026-05-13 om 23.01.21.png
    515 KB · Weergaven: 25
  • Scherm­afbeelding 2026-05-13 om 23.01.26.png
    Scherm­afbeelding 2026-05-13 om 23.01.26.png
    449,8 KB · Weergaven: 23
  • Scherm­afbeelding 2026-05-13 om 23.01.31.png
    Scherm­afbeelding 2026-05-13 om 23.01.31.png
    489 KB · Weergaven: 25
Dit wordt mijn Hellfest 2026.

Rood = Wil ik niet missen
Oranje = Ook iets wat ik graag zou zien, maar soms ook een overlapping
Blauw = Interessant. Vooral de bands die in de vroege morgen spelen, zijn soms verrassend goed. Bovendien is het dan nog zeer rustig op de weide.

Onze camperplaats is alvast gereserveerd. We gaan deze keer in 2 dagen naar ginder rijden. Een ganse dag rijden is vermoeiend. Mijn maat en mezelf gaan ook om te genieten van dat weekje weg.
Ik snap de rode must sees. Maar met alle respect. Daar hoef je niet voor naar Hellfest toch? Driekwart van wat je must see noemt staat ook op Graspop.
Al begrijp ik dat je al meerdere jaren op Hellfest komt. Wat is daar dan de aantrekkingskracht. Want persoonlijk heb ik niks met de Franse mentaliteit.
Misschien een compleet verkeerd voorbeeld, maar ik vond Disneyland Paris verschrikkelijk door de Franse invloeden

• Leuk
Waarderingen: won666
Ik snap de rode must sees. Maar met alle respect. Daar hoef je niet voor naar Hellfest toch? Driekwart van wat je must see noemt staat ook op Graspop.
Al begrijp ik dat je al meerdere jaren op Hellfest komt. Wat is daar dan de aantrekkingskracht. Want persoonlijk heb ik niks met de Franse mentaliteit.
Misschien een compleet verkeerd voorbeeld, maar ik vond Disneyland Paris verschrikkelijk door de Franse invloeden
In de eerste plaats omdat mijn maat dolgraag opnieuw naar ginder wou. Maar ik ga ook graag naar Clisson. Reken daarbij dat we een ontzettend goede plaats hebben voor de camper. Op amper 5 minuten zijn met de fiets we aan de ingang. Frankrijk is nu ook niet mijn favoriete vakantieplaats, ook omwille van de Franse mentaliteit. Vreemd genoeg merk je daar op Hellfest niets van. Er hangt daar gewoon een zeer gemoedelijke sfeer. We worden ook elk jaar aangesproken, omwille van onze (West-Vlaamse) taal. Dat kunnen ze niet plaatsen. En iedere keer wordt dat gewoon een gezellige babbel.

Bij Graspop kan je nog even twijfelen of je wilt gaan. Het verkoopt nooit uit in een korte periode. Voor Hellfest is een gok. Heb je geluk, dan kan je tickets kopen, ook al is er niet één band gekend. En je kan dan nog altijd je ticket terug verkopen aan Hellfest zelf.

Wij bekijken Hellfest als een weekje vakantie. Tijd om even bij te praten, en gewoon genieten.

De affiche van Graspop is zeker mijn ding. Ik heb eerlijk gezegd een beetje getwijfeld. De band die me kon overhalen was Def Leppard. Maar ondanks dat ik een grote fan ben van deze band, stelden hun laatste albums weinig voor. En live is het ook altijd hetzelfde.

We proberen volgend jaar zeker weer op naar Hellfest te gaan. En lukt het niet, dan (misschien) naar Graspop.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Joslittel
I've been on Graspop in 2023 and 2024 and then manage to get tickets for Hellfest 2025 and also 2026.
If you are interested only to watch bands, then go to Graspop. If you want everything else, go to Hellfest for full and best festival experience ever.

• Leuk
Waarderingen: Joeri en Piebe71
I've been on Graspop in 2023 and 2024 and then manage to get tickets for Hellfest 2025 and also 2026.
If you are interested only to watch bands, then go to Graspop. If you want everything else, go to Hellfest for full and best festival experience ever.
would you know at what time the parking and camping opens wednesday?

Check app, all schedule is there

Parking - Wed 8am
Camping - Wed 4pm

Last year we came around 3 pm and camping was already opened, but not all of it, I think orange was still closed.
So this 4pm probably means when all camps are open, white, red, blue, green, pink, yellow, orange

Check app, all schedule is there

Parking - Wed 8am
Camping - Wed 4pm

Last year we came around 3 pm and camping was already opened, but not all of it, I think orange was still closed.
So this 4pm probably means when all camps are open, white, red, blue, green, pink, yellow, orange
any idea if the camping/parking was full full? I think we'll probably arrive closer to 8 pm

Nope, there was plenty of spaces in the camp, don't know about parking because we arrived with plane/train

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread