Guns N' Roses

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Veel plezier Gunners vanavond.

Baal nog steeds dat het dezelfde dag als Iron Maiden is. Had hier al kaarten voor.

Lijkt mij heerlijk half vol veld en wat zal Slash er alles aan doen om een topconcert er van te maken!!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Wardibal

RimkoW

Campingartiest
30 mei 2023
84
92
Vet concert! Alleen onacceptabel dat we al langer dan een uur vast staan op de parkeerplek. Letterlijk 1m bewogen sindsdien
 

phusebox

Randprogramma
27 jun 2023
131
45
Jep, een verkeersregelaar of 10 die ook nog eens weten wat ze doen zou verplicht moeten zijn bij een vergunning. Maar ook onmogelijke toegangswegen, super smal. En de grote tweebaanswegen zetten ze dan af die ze hadden kunnen gebruiken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.544
Volgens de Weertse vrienden die hier ook waren was Axl wederom geen nachtegaal. En voor 45 minuten te laat beginnen blijft geen excuus bestaan
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
741
445

Zorgen om zanger Axl Rose bij concert Guns N’Roses in Weert​



WEERT - Soms is de vergankelijkheid van rockartiesten pijnlijk duidelijk. Dat bleek dinsdagavond bij het concert van de Amerikaanse rockband Guns N’ Roses in Weert.

Onder het publiek was de afkalvende stem van zanger Axl Rose het gesprek op de weide. Zijn stem heeft enorm aan kracht ingeboet. Hij blijft overeind op het podium, heeft nog steeds energie, maar van zijn karakteristieke stemgeluid is niet veel meer over. Maar het is wel Axl Rose die daar staat, de man die eind jaren tachtig met zijn band uitgroeide tot een van de grootste rockbands in de wereld.


„Hoor ik hier Donald Duck zingen?”, grapte een man in het publiek. Geestige opmerking, maar zo erg was het nou ook weer niet, al belandde de dunne zang van Rose regelmatig in geschreeuw. Hij had duidelijk moeite met zijn stem.
Het werd des te pijnlijker toen bassist Duff McKagan, die al sinds de oprichting bij Guns N’ Roses zit, de lead zang bij een van de nummers voor zijn rekening nam. Dinsdagavond stond een band op het podium waarvan de bassist beter zong dan de zanger.
Guns N’ Roses trad op op het veld waar afgelopen zaterdag Bospop werd gehouden. Eigenlijk zou het optreden van Guns N’ Roses in Landgraaf plaatsvinden, maar omdat de kaartverkoop tegenviel, werd het concert verplaatst naar het zestig kilometer verderop gelegen Weert waar het podium van Bospop voor de gelegenheid nog een paar dagen langer bleef staan.

Geduld​

Dat publiek moest bovendien over een ijzeren geduld beschikken. De show van de Amerikanen duurde drie uur en in de eerste twee uur werd - heel karig - slechts een grote hit, ’Welcome to the jungle’, gespeeld. Op zich zijn die drie uur bewonderenswaardig en krijg je waar voor je geld, maar nu lukte het alleen de die hard-fans het om wakker te blijven. Dat kwam mede doordat het aan interactie met het publiek ontbrak.
Maar dan komt gitarist Slash. Hij is de stabiele factor van de show en geeft na twee uur ineens een swingende gitaarsolo. Het is de ommekeer waar het publiek op wacht. De gitarist is enorm op dreef. Het publiek komt tot leven. Er wordt meegeklapt. Iedereen heeft ineens zin in dit optreden.
Op dat moment wordt ook de box met grote hits geopend. Het publiek wist alles mee te zingen. Maar van de degelijke show bleef uiteindelijk bovenal de dunne stem van Rose hangen. Vooral tijdens het slotnummer ’Paradise city’ en ’Knockin on heaven’s door’ klonk het wederom niet lekker. De fans namen het de band niet kwalijk, eigenlijk was het gewoon heel erg jammer.

 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

SureD

Playlistbediener
12 jun 2023
33
24
Jep, een verkeersregelaar of 10 die ook nog eens weten wat ze doen zou verplicht moeten zijn bij een vergunning. Maar ook onmogelijke toegangswegen, super smal. En de grote tweebaanswegen zetten ze dan af die ze hadden kunnen gebruiken.
Als het dezelfde constructie is als bij Bospop (bij afrit 38 van de A2 af en dan over de parallelweggetjes naar de (parkeer)velden rechts van de Eindhovenseweg - dan snap ik niet wat er mis is gegaan, want dat werkt perfect bij Bospop (wij rijden op en neer uit het Zuiden tijdens een weekend Bospop, en dat is letterlijk 5 minuten op de heenweg en 5 minuten op de terugweg van en naar de A2). Dan overigens wel drommen verkeersregelaars en goede verlichting op de parkeervelden. Deed Mojo het weer op de goedkope soms (net als bij Bruce in Landgraaf)?
 

Martinez

Campingartiest
26 jan 2023
68
66
Dan verdienen je Weertse vrienden een journalistieke onderzoeks prijs hoor! Axl geen nachtegaal, maak dat mee.
Ik denk dat je vrienden boos waren omdat ze ineens in Düsseldorf blijken te wonen.

Ik weet nu niet of ze 3 kwartier te laat, of een kwartier te vroeg waren. De dame naast ons zei namelijk al dat het 20:00h ging worden volgens het gespotte guns programma. Mojo meldde 19:00 inderdaad.

Alleen al de entree maakte dat goed bij me. Met een helikopter over het publiek. Briljant, dat is binnen komen.

Ik heb genoten van beide optredens.
Chrissie klonk erg goed en leek er ook zin in te hebben. Leuke interactie met het publiek ook. Alleen volgende keer kan ze beter de watervaste make-up van Alice Cooper gebruiken.

En Guns n Roses.
Wat stonden we dichtbij! En dan ook nog eens met bewegingsruimte. Wat een luxe.
Heli entree, zoals gezegd fantastisch. Opkomst met Hello Düsseldorf minder.
Zelfspot met ‘I don’t know where the f I am, but… DO YOU KNOW WHERE YOU ARE?!’ bij welcome to the jungle vond ik dan weer grappig. Om dan helaas af te sluiten met Thank you Germany.

Sommige stukken haalt Axel niet qua stem. Bespaar je het geld van het kaartje, als dat hetgeen is waar je achter wilt komen.
Maar ik vond Axl verder goed klinken en ik ben blij dat hij niet over een bandje meezingt.

De band klonk echt super een ook zij leken er zin in te hebben. Er werd veel gelachen.

Wij hadden mazzel met parkeren schijnbaar.
We stonden naast Dennis op P1 en konden zo wegrijden. Uiteraard wel wat vertragingen door het samenvoegen van de rijen maar als het 10 minuten extra heeft gekost tot aan de autosnelweg, schat ik het ruim in.
Toen ik met de massa nog naar de parkeerplaatsen liep, vreesde ik ook er een uur vast te staan. Meevaller dus.

Voor de administratie trouwens: 3,50 per muntje, geen cup to cup constructie, wel watertap punten en prima eten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wardibal en PP1980

Martinez

Campingartiest
26 jan 2023
68
66

Zorgen om zanger Axl Rose bij concert Guns N’Roses in Weert​

Soms vraag ik me af of een recensent ook echt er bij was. 80% van dat stukje had ik al vooraf kunnen schrijven, in de luie stoel met een vers glaasje azijn.

Al moet ik na Springsteen wel toevoegen dat er een groot belevingsverschil zit tussen veld en golden circle.

Oh en ik deel de mening niet over de karige hits, de eerste twee uur.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Chrissie klonk erg goed en leek er ook zin in te hebben. Leuke interactie met het publiek ook.

Sommige stukken haalt Axel niet qua stem. Bespaar je het geld van het kaartje, als dat hetgeen is waar je achter wilt komen.
Maar ik vond Axl verder goed klinken en ik ben blij dat hij niet over een bandje meezingt.

De band klonk echt super een ook zij leken er zin in te hebben. Er werd veel gelachen.
samenvatting die ik 1 op 1 kan kopieeren...

Hynde met haar 71, respect hoor... Heerlijk

GnR, overall, heel goeie avond aan nostalgie hits gehad, Slash is toch wel DE man...
Axl, qua stem veel minder dan voorheen.
Maar moet zeggen, had me op heel erg voorbereid na alle spookverhalen, en dat viel me uiteindelijk wel iets mee. Maar nee, hij klonk niet super goed...
We kwamen wel tot de conclusie dat we GnR in 2017 veel beter vonden in Goffertpark.
Maar zo dicht bij als gisteren avond gezien te hebben, zo'n grote band, da's echt uniek!

1689142966959.png
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
504
1.238
Als het dezelfde constructie is als bij Bospop (bij afrit 38 van de A2 af en dan over de parallelweggetjes naar de (parkeer)velden rechts van de Eindhovenseweg - dan snap ik niet wat er mis is gegaan, want dat werkt perfect bij Bospop (wij rijden op en neer uit het Zuiden tijdens een weekend Bospop, en dat is letterlijk 5 minuten op de heenweg en 5 minuten op de terugweg van en naar de A2). Dan overigens wel drommen verkeersregelaars en goede verlichting op de parkeervelden. Deed Mojo het weer op de goedkope soms (net als bij Bruce in Landgraaf)?
Ik vond dat juist 1 van de grote pluspunten afgelopen weekend bij Bospop. Zelden meegemaakt dat het zo goed geregeld was.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
De show van de Amerikanen duurde drie uur en in de eerste twee uur werd - heel karig - slechts een grote hit, ’Welcome to the jungle’, gespeeld.

heel karig? kunnen ze de volgende keer een recensist van telegraaf sturen die een beetje weet waar die over gaat schrijven ipv een beetje zuur wachten tot er 1 nummer bekend van Skyradio langs komt?

Volgens mij zaten in de eerste 2 uur ook nog Live and let Die en You Could be Mine en toch wel voor de mensen die GnR een beetje kennen wel wat grote nummers van de albums, It's So Easy als setopener, Chinese Democracy, het recente Hard Skool, Estranged... Nee, je hoort mij (lees ons, want mijn vrouw was net zo enthousiast) zeker niet klagen!
Met daarnaast, welke act speelt er nou niet in het begin van de set de minder "bekende" nummers en pas aan het einde van de set de meest bekende?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.239
4.515
heel karig? kunnen ze de volgende keer een recensist van telegraaf sturen die een beetje weet waar die over gaat schrijven ipv een beetje zuur wachten tot er 1 nummer bekend van Skyradio langs komt?

Volgens mij zaten in de eerste 2 uur ook nog Live and let Die en You Could be Mine en toch wel voor de mensen die GnR een beetje kennen wel wat grote nummers van de albums, It's So Easy als setopener, Chinese Democracy, het recente Hard Skool, Estranged... Nee, je hoort mij (lees ons, want mijn vrouw was net zo enthousiast) zeker niet klagen!
Met daarnaast, welke act speelt er nou niet in het begin van de set de minder "bekende" nummers en pas aan het einde van de set de meest bekende?
QOTSA begon met no one knows ;)!

Fijn te lezen dat jullie wel een fijne avond hebben gehad.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Maar zo dicht bij als gisteren avond gezien te hebben, zo'n grote band, da's echt uniek!
Alleen is het niet meer zo'n grote band natuurlijk. Dat was ooit, ja. Qua statuur natuurlijk nog wel een redelijk grote band maar kom op, 15.000 man aanwezig.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.411
6.719
Dan verdienen je Weertse vrienden een journalistieke onderzoeks prijs hoor! Axl geen nachtegaal, maak dat mee.
Ik denk dat je vrienden boos waren omdat ze ineens in Düsseldorf blijken te wonen.
Is dit nu echt nodig?

Maar goed. Mooi om te lezen dat tot nu toe iedereen die er was van hier een mooie avond heeft gehad! Ik vreesde toch wel een beetje voor teleurstellingen, na het Graspop debacle. Maar gelukkig blijkt dat erg mee te vallen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
ik kan me toch niet helemaal vinden in de slechte reacties over het parkeren

concert was afgelopen 22:45, met slenteren in de massa tegen 23:15 bij de auto (wat met gewoon doorlopen zonder mensen massa 10 minuten is), en met aansluiten in de file aanschuiven (want iedereen wil gelijktijdig weg) op de parking rond 23:45 van de parking af en dan is het een 'lus' rijden dat je vervolgens vrij snel op de A2 zit. uiteindelijk rond 00:20 thuis.

bij wegrijden hadden we overzicht over P1, P2, P3, P4 en de MIVA parking (zelf stonden we P1) en je zag de auto's toch gewoon van de parkeerplaats stilstaan en rollen in de weg oprijden als stapvoetsrijdende file... en na ons half uurtje waren die terreinen al bijna half leeg rond 23:45. Kan me vanuit dat perspectief niet voorstellen dat er mensen 2 uur gestaan hebben?

ik weet niet of mensen al eens op Bospop zelf geparkeerd hebben, maar dat is doorgaans goed op orde en zelfs op de velden direct rondom het terrein...
Ja, nu gaan 20.000 mensen in 1 keer weg, na het einde van het concert. Dan duurt dat idd even ja... niet heel onverwacht imo

(overigens mooi schouwspel dat de hemel bleef weerlichten na het concert en tijdens de autorit...)
 

RimkoW

Campingartiest
30 mei 2023
84
92
ik kan me toch niet helemaal vinden in de slechte reacties over het parkeren

concert was afgelopen 22:45, met slenteren in de massa tegen 23:15 bij de auto (wat met gewoon doorlopen zonder mensen massa 10 minuten is), en met aansluiten in de file aanschuiven (want iedereen wil gelijktijdig weg) op de parking rond 23:45 van de parking af en dan is het een 'lus' rijden dat je vervolgens vrij snel op de A2 zit. uiteindelijk rond 00:20 thuis.

bij wegrijden hadden we overzicht over P1, P2, P3, P4 en de MIVA parking (zelf stonden we P1) en je zag de auto's toch gewoon van de parkeerplaats stilstaan en rollen in de weg oprijden als stapvoetsrijdende file... en na ons half uurtje waren die terreinen al bijna half leeg rond 23:45. Kan me vanuit dat perspectief niet voorstellen dat er mensen 2 uur gestaan hebben?

ik weet niet of mensen al eens op Bospop zelf geparkeerd hebben, maar dat is doorgaans goed op orde en zelfs op de velden direct rondom het terrein...
Ja, nu gaan 20.000 mensen in 1 keer weg, na het einde van het concert. Dan duurt dat idd even ja... niet heel onverwacht imo

(overigens mooi schouwspel dat de hemel bleef weerlichten na het concert en tijdens de autorit...)
We stonden op P2. We hebben zonder grapjes van 23:00-01:20 vast gestaan op de parkeerplek. En we waren zeker niet alleen. Er zat in die tijd ook gewoon nul beweging in. Ik kan me niet voorstellen hoe je hebt kunnen zien dat de velden om 23:45 half leeg waren haha!
 
Laatst bewerkt:

Martinez

Campingartiest
26 jan 2023
68
66
Is dit nu echt nodig?
Dat ligt aan mijn soort humor.

Axl kwam op met “zo herinner ik me Dússeldorf niet.. <Axl’s in-ear: “je bent in Weert!”> Oh sh ik ben in Weert, he”
Vandaar de opmerking dat je vrienden boos zijn dat ze in Düsseldorf wonen.

En ja, de nachtegaal opmerking van je vrienden was echt een open deur. In de jaren tachtig al.
Te gek toen (al) maar zeker geen nachtegaal.

Maar als mijn cynisme daarin te hard voor jou of je vrienden was, sorry.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken