Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
Met de naderende duisternis tussen twee hurt/heals in nog één keer schaamteloze reclame voor de Festileaks CropTop100:

U heeft nog 10 dagen om uw staatslot te kopen top50 in te sturen!

• Geweldig
Waarderingen: Oasiss
Een paar jaar geleden was het bij Iron Maiden behoorlijk futloos, geen idee of dat al is veranderd in de tussentijd. Maar futloos is iets wat ik bij Gojira voorlopig niet zal gebruiken.

Denk dus goed na op wie je stemt! Ga je voor de headliner die de komende 15-20 jaar nog zal vlammen? Of ja je voor vergane glorie die alleen nog maar verder zal aftaaien? Alleen omdat het de huisband is?

Het is in 2026 hét moment om het stokje over te dragen.

2025 was er boenk op voor Maiden.
Vergane glorie is wel zeer onrespectvol.

Dit spel gaat over verleden, heden en toekomst en dan is Maiden gewoon waar Graspop voor staat.

Natuurlijk heeft iedereen er zijn eigen gedacht over maar zonder Maiden was er zelfs geen Graspop Metal Meeting geweest.
En stel je dat voor. 😱

En voor wie nog twijfelt aan de relevantie van Maiden. Zoek de scène op in de nieuwe film: 28 Years Later: The Bone Temple. Zonder te spoileren, dat is gewoon geniaal!!!

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
Een paar jaar geleden was het bij Iron Maiden behoorlijk futloos, geen idee of dat al is veranderd in de tussentijd. Maar futloos is iets wat ik bij Gojira voorlopig niet zal gebruiken.

Denk dus goed na op wie je stemt! Ga je voor de headliner die de komende 15-20 jaar nog zal vlammen? Of ja je voor vergane glorie die alleen nog maar verder zal aftaaien? Alleen omdat het de huisband is?

Het is in 2026 hét moment om het stokje over te dragen.
Het gaat toch niet alleen om op dit moment je moet alles mee nemen vind dat geschiedenis met een festival of legacy van een act ook belangrijk. het is een balans tussen beide daarom wel mooi dat juist deze twee over zijn omdat een nieuw is en een oud

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
het blijft toch grappig hoe bij de metal fans een band die al bijna 30 jaar in hun carrière zitten nog als nieuw wordt bestempeld

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Gojira is wel een leuke band. Ook live wel echt een pletwals. Maar qua muziek vind ik Slipknot beter, qua legacy naam is SOAD vele malen groter en qua beste optreden vond ik dat van Parkway Drive in 2023 beter. Ik heb dus geen reden om hen boven dé band die synoniem staat met Graspop te verkiezen.

Daarnaast vind ik het ook vrij jammer hoe hun management omging met Alcatraz, wat voor mij toch ook een reden is om ze in deze fase geen pluspunt te geven.

Op de mooiste en meest emotionele walvissen intro ooit gemaakt!
En op dat ze volgend jaar onze heilige Desselse grond weer komen headlinen! 🤞

Gojira - 37 (+10)
Iron Maiden - 67
Eens, maar Gojira moet eerst maar eens zoveel klassiekers maken al alleen al in de setlist van Maiden van afgelopen jaar stonden. Niet voor niets ga ik ze 10 juni weer zien in de Ziggo

• Leuk
Waarderingen: won666

Users who are viewing this thread