Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
Als dit spelletje klaar is en we een Hurt/Heal starten van bandnamen die het best zijn om te schreeuwen terwijl je terugloopt naar de camping zal ik het hele spel alleen maar +10 uitdelen aan Slayer om te compenseren
Serieus idee voor een volgende Hurt/Heal: rijtje met mogelijke toekomstige headliners? Al is het wellicht moeilijk om de criteria te bepalen. Ik denk dat bijvoorbeeld niemand 3 jaar geleden had gedacht dat The Offspring nog eens headliner zou worden, now here we are. Daarentegen is Bad Omens zonder er ooit gestaan te hebben wel gelijk (noord)headliner.

Voor RW/PP is het denk ik iets beter te doen, omdat de meeste headliners daar wel een geleidelijk pad bewandelen.

Serieus idee voor een volgende Hurt/Heal: rijtje met mogelijke toekomstige headliners? Al is het wellicht moeilijk om de criteria te bepalen. Ik denk dat bijvoorbeeld niemand 3 jaar geleden had gedacht dat The Offspring nog eens headliner zou worden, now here we are. Daarentegen is Bad Omens zonder er ooit gestaan te hebben wel gelijk (noord)headliner.

Voor RW/PP is het denk ik iets beter te doen, omdat de meeste headliners daar wel een geleidelijk pad bewandelen.
Er is dan ook geen enkele gegronde reden om The Offspring te promoveren tot headliner.

het net heel lang omgekeerd geweest is, toen graspop enkel op de oude bands teerde.

dat de bands geleidelijk aan naar headliner gaan op RW denk ik dan weer niet, olivia rodrigo, sam fender zijn naar mijn inzien toch heel snel headliner geworden en met de komende supersterren daar zie ik dat ook niet beteren.

Niet dat ik ze het niet gun, maar ik denk dat het gewoon een symptoom is van deze tijd.

Slayer is natuurlijk een legendarische band, betekent niet dat ze de ultieme headliner zijn
Ja, maar dat boeit ook niet echt toch? Slayer zie ik zelf wel een beetje als de ultieme metalband. Ik zie zelf liever FNM, NiN of Tool winnen (qua persoonlijke smaak), maar had nooit gedacht dat die het verder zouden schoppen dan Slayer in een Graspoplijst.

Ja, maar dat boeit ook niet echt toch? Slayer zie ik zelf wel een beetje als de ultieme metalband. Ik zie zelf liever FNM, NiN of Tool winnen (qua persoonlijke smaak), maar had nooit gedacht dat die het verder zouden schoppen dan Slayer in een Graspoplijst.

Er zijn natuurlijk wel meer mensen die niet per se Graspop-gangers zijn die FNM, NiN en Tool omhoog zullen houden, naast de mensen binnen de metal die dat zullen doen. Maar ik denk dat er binnen de metalheads ook wel heel veel mensen zullen zijn die Slayer niet de ultieme metalband vinden.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en mattman
het net heel lang omgekeerd geweest is, toen graspop enkel op de oude bands teerde.

dat de bands geleidelijk aan naar headliner gaan op RW denk ik dan weer niet, olivia rodrigo, sam fender zijn naar mijn inzien toch heel snel headliner geworden en met de komende supersterren daar zie ik dat ook niet beteren.

Niet dat ik ze het niet gun, maar ik denk dat het gewoon een symptoom is van deze tijd.
Ben het deels met je eens, behalve dat ik SF geen goed voorbeeld vind. Die loopt toch al een aantal jaar mee + heeft ook eerst andere spots ingevuld. Maar voor RW/PP kun je in ieder geval nog afgaan op populaire artiesten op de radio (je kan op basis daarvan zeggen dat Benson Boone of iets in die trant een toekomstig headliner kan worden). Bij een metal festival is dat wellicht moeilijker.

A Perfect Circle - 63
Avenged Sevenfold - 74
Bring Me The Horizon - 140
Faith No More - 80
Ghost - 60
Gojira - 135
In Flames - 40 (-10)
Iron Maiden - 119
Judas Priest - 90
Korn - 123
Lamb Of God - 85
Machine Head - 130
Nightwish - 75
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 163
Sabaton - 50
Slayer - 20
Slipknot - 182
System Of A Down - 140
Tool - 123

Ben het deels met je eens, behalve dat ik SF geen goed voorbeeld vind. Die loopt toch al een aantal jaar mee + heeft ook eerst andere spots ingevuld. Maar voor RW/PP kun je in ieder geval nog afgaan op populaire artiesten op de radio (je kan op basis daarvan zeggen dat Benson Boone of iets in die trant een toekomstig headliner kan worden). Bij een metal festival is dat wellicht moeilijker.
sleep token, bad omens? denk dat de bands die net commercieel succes vinden net sneller tot headliner gebombardeerd worden op graspop dan op werchter, net omdat er zo weinig zijn.

Voor Graspop is het toch ook wel gebruikelijk dat een headliner geleidelijk aan door de jaren heen steeds hogere spots krijgt op het festival
je noemt Bad Omens maar dat is echt wel een uitzondering op de regel
vrijwel alle kleine headliners in de lijst zijn begonnen door lage spots op het festival te staan en zijn langzaam aan opgeklommen tot headliner. Parkway Drive, Sabaton, Gojira, Ghost, In Flames, Lamb of God, Powerwolf, FFDP etc zijn hier goede voorbeelden van
zelfs The Offspring was bij de vorige doorkomst al subheadliner en nu dus headliner dus daar zit ook een zekere groei in, al blijf ik dat een bijzondere zet vinden

A Perfect Circle - 63
Avenged Sevenfold - 74
Faith No More - 80
Ghost - 55 (-5)
Gojira - 135
In Flames - 40
Iron Maiden - 119
Judas Priest - 90
Korn - 123
Lamb Of God - 85
Machine Head - 130
Nightwish - 75
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 163
Sabaton - 45 (-5)
Slayer - 20
Slipknot - 182
System Of A Down - 140
Tool - 123

A Perfect Circle - 63
Avenged Sevenfold - 74
Faith No More - 80
Ghost - 55
Gojira - 135
In Flames - 40
Iron Maiden - 119
Judas Priest - 90
Korn - 123
Lamb Of God - 85
Machine Head - 130
Nightwish - 85 (+10)
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 163
Sabaton - 45
Slayer - 20
Slipknot - 182
System Of A Down - 140
Tool - 123

Voor Graspop is het toch ook wel gebruikelijk dat een headliner geleidelijk aan door de jaren heen steeds hogere spots krijgt op het festival
je noemt Bad Omens maar dat is echt wel een uitzondering op de regel
vrijwel alle kleine headliners in de lijst zijn begonnen door lage spots op het festival te staan en zijn langzaam aan opgeklommen tot headliner. Parkway Drive, Sabaton, Gojira, Ghost, In Flames, Lamb of God, Powerwolf, FFDP etc zijn hier goede voorbeelden van
zelfs The Offspring was bij de vorige doorkomst al subheadliner en nu dus headliner dus daar zit ook een zekere groei in, al blijf ik dat een bijzondere zet vinden
Oke oke, dan vertrouw ik op jullie kennis en ervaring hierin. Ik volg Graspop ook pas sinds enkele jaren, waarvan dit jaar pas echt intensief omdat ik er nu heen ga :) Dan rest alleen nog de vraag of iemand met die kennis en ervaring zich geroepen voelt om wat op te zetten😛

• Leuk
Waarderingen: Loek123

DANKU

Op zich leuk idee. Lijkt me wel fijn dat gewoon de organisator een lijst bepaalt en daar geen (of al te veel) discussie over komt.

Op zich leuk idee. Lijkt me wel fijn dat gewoon de organisator een lijst bepaalt en daar geen (of al te veel) discussie over komt.
Misschien bands pakken die nu aan t groeien zijn? Dus kijkend naar bands die nu sub-HL/HL op andere podia zijn op GMM of Hellfest, of al HL zijn op festivals als Alcatraz en Dynamo? Om even een paar te noemen (beetje persoonlijke smaak wel mee ingenomen)

Electric callboy
Sleep token (zijn nog geen HL op GMM geweest maar wel op Download enz.)
Avatar (zie ik zelf echt nog wel groeien tot HL over een paar jaar)
Architects
Spiritbox

Om maar even een paar te noemen.
Denk dat er hier wel een paar mensen zijn die beter weten welke bands er objectief nog HL zouden kunnen worden.

toekomstige headliners zijn zo subjectief dat één shortlist van de organisator niet zo handig is denk ik
lijkt me niet moeilijk om in een korte tijd een korte lijst te bedenken met z'n allen, of iets van een google doc waar iedereen dingen aan toe mag voegen en dan een poll om er wat dingen uit te filteren bv.

toekomstige headliners zijn zo subjectief dat één shortlist van de organisator niet zo handig is denk ik
lijkt me niet moeilijk om in een korte tijd een korte lijst te bedenken met z'n allen, of iets van een google doc waar iedereen dingen aan toe mag voegen en dan een poll om er wat dingen uit te filteren bv.
Wellicht een idee dat de organisator komt met een basis lijst va 10-20 namen, en dat iedereen nog eens 2 namen mag toevoegen oid.

MetalLimbo heeft gewoon een prima lijst opgesteld, met eerst een kleine navraag bij het doelpubliek.
De enige commentaar echt was dat de lijst misschien te lang was, maar dat is met het huidige tempo zeker geen nadeel.

Kunnen we nu verder met Slayer er uit kegelen? :LOL:

Users who are viewing this thread