Ik kan er ook niet heel veel mee hoor. Qua muziek gaat het dan nog wel, maar het zang gedeelte word ik na een tijdje meestal toch wel beu.
Ik vind het dan nog wel een prestatie dat sommigen dat zo kunnen maar…
Maar ik moet wel zeggen dat ik een deels terugkerende metal head ben dus ik sta wel open om naar heel veel te luisteren/het een kans te geven.
En als je dan zoals ik vooral de jaren 80/90/klein beetje begin 2000 actief luisterde naar metal dan heb je af en toe toch ook wel van: goh dingen die vroeger ‘hard’ waren valt best mee tegenwoordig
QOTSA is wmb van harte welkom om te spelen op GMM hoor. Geweldige live band.
En tsja hoort er niet/niet hard genoeg…. Als er plek hebben voor de jaren 70/80 hair metal/rock groepen enzo, waarom dan niet voor gevestigde namen uit de alt rock enzo?
Maar qua echt grote namen, Maiden zou een hele logische zijn, maar touren idd niet (denk ook niet dat er voor jubileum Hellfest/Graspop een uitzondering gemaakt zou worden).
En als je niet wil/kan herhalen met dit jaar, ja wat blijft er dan echt over?
Ik denk dat een festival als Graspop zichzelf ergens wel zal moeten vernieuwen met de artiesten en dus nieuwe (misschien niet helemaal standaard) bands die hogere plekken gaan geven. Zoals dit jaar een Bad Omens (voor het eerst op Graspop) en ook Knocked Loose. Maar zelfs die bands lopen ook al 10 jaar rond.
Ik zag het een aantal weken terug in een interview met Oli Sykes van BMTH. Hij zei ook: jonge bands moeten de kans krijgen. Wij (BMTH) zijn ook al weer 20 (!!!) jaar bezig en beginnen nu de headliner slots te krijgen. We kunnen niet blijven teren op de Metallica’s en Iron Maidens van de wereld die al 40-50 jaar bezig zijn. De jongere generatie moet nu hun kansen krijgen want als het voor hen ook nog 10-15 jaar duurt voor ze bovenaan de posters staan…. Wat houden we dan nog over?
Ik bedoel kijk naar de headliners van dit jaar en hoe lang ze al bezig zijn (tuurlijk er zijn uitzonderingen).
einde rant

(voor ik ineens onzin begin uit te kramen)