Hellfest heeft sowieso al standaard 6 podia. Die vullen ze met gemak, zonder veel beroep te doen op Franse acts.
Toen ze enkele jaren geleden dat dubbel weekend deden zaten daar ook relatief weinig dubbels in, dus zaten ze ook aan meer dan 300 unieke acts.
Voordeel dat ze nu hebben tov toen de 2 weekends is dat de dubbele mainstage gewoon blijft (die moesten ze toen 2 weekends vullen). Het zijn de kleinere niche podia die nu een dubbeltje krijgen. Geloof me vrij, het is niet zo moeilijk om 16 ipv 8 acts te boeken in de black, death, prog, post, stoner, hardcore, punk niches, en daar hoef je echt niet te grijpen naar onbekende Franse bands.
Al zeg ik ook geen nee tegen Bruit, Hypno5e, Houle, Regarde les hommes tomber, Year of no light, Klone, Lost in Kyiv, Mourir en zo kan ik nog wel even doorgaan...
Ik kijk vooral uit naar al het moois dat daardoor "in de buurt" is en hopelijk gaat graspop dan mee in de mooie boekingen!