Graspop Metal Meeting 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lars.
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Antwoord: Avatar! 😎🤘
Die staan gewoon een headline show te geven op de Jupiler Stage!
Compleet met vuurwerk en alles, hele podium staat in de hens, alles ruikt naar kruitdampen.. 😅

En stampedruk hier.. 😵‍💫
Ben zelf halverwege maar eruit gelopen en ernaast aan de bar gaan staan, en dat doe ik niet snel (personal space werd me te krap).. 😅
Volgend jaar headliner main stage?

Heerlijk nieuw live nummer ook:

Avatar was een van de headliners op Alcatraz vorig jaar en dat was een zalig optreden. Toen ik zag dat Graspop ze op de Jupiler Stage had gezet, volgde toch ook een wtf-momentje. Die band verdient beter.
En het was ook volstrekt voorspelbaar dat die Jupiler Stage te klein was, zowel voor de band als voor het slikken van het aantal toeschouwers.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo
Avatar was een van de headliners op Alcatraz vorig jaar en dat was een zalig optreden. Toen ik zag dat Graspop ze op de Jupiler Stage had gezet, volgde toch ook een wtf-momentje. Die band verdient beter.
En het was ook volstrekt voorspelbaar dat die Jupiler Stage te klein was, zowel voor de band als voor het slikken van het aantal toeschouwers.
Klopt, en dat waren ze ook al in 2019, al was dat meer een noodgreep.
Zouden absoluut niet misstaan op de main, zelfs niet als headliner.

En als we het dan toch over publiekstrekkers hebben, we zullen het toch moeten benoemen.. 😉

Bij Babymetal was het vreselijk druk.
We waren iets later, maar kwamen niet eens tot aan de witte platen, en dat komt zelden voor..

Love it or hate it, maar je kunt er nu eenmaal niet omheen als festival. 💁‍♂️

Serieus, hoe kut was dat geluid? De mix kan een set maken of breken. Vorig jaar bij Unto Others ook, nu bij INK de bas veel te hard. Jammer, keek ernaar uit maar verpestte de set toch wel.
Ja super jammer! Hoorde het ook van andere maar waar wij stonden (rechtsvoor) was het echt perfect en loepzuiver. Hadden het er juist nog over dat ze zo goede geluidstechnicus moeten hebben

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Wat een dag. Deze Graspop dag gaat de boeken in als een van mijn beste Graspop dagen ooit. Na de ochtend shift alleen maar minimaal 4 sterren shows gezien. Overal het geluid spot on en heel enthousiast publiek. Ellende, Three Days Grace, INK, Moonspell, Avatar, BMTH waren allemaal geweldig. En dan nog Loathe en Pod die leverde en Fleddy meezingen achter de bar maakte deze dag echt af. Heel blij mee.

Heel lastig om dit in een top 5 te gieten omdat deze allemaal tot de top van het weekend horen
1. Avatar
2. Moonspell
3. Ice Nine Kills
4. Three Days Grace
5. Ellende

• Geweldig
Waarderingen: Pommer
BMTH was weer fantastisch. Ik zet het zelf niet snel op maar DAT was een headline show op een huge fucking festival. Niet van die halve bak zoals sommigen weleens doen...

Bad Omens ook live leuker dan met inluisteren, maar dat kakte wel af en toe in met lange pauzes en 'zeik' liedjes.

Six Feet Under even langs gelopen voordat BMTH begon en zoals ik al dacht, volledig lege Marquee.

Het deed mij ergens wel beseffen dat de tijd van dino's als ik wel tot een eind aan het komen is. Ook niet raar want veel van m'n idolen zijn ondertussen dood of te oud om nog goed te zijn.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ja super jammer! Hoorde het ook van andere maar waar wij stonden (rechtsvoor) was het echt perfect en loepzuiver. Hadden het er juist nog over dat ze zo goede geluidstechnicus moeten hebben

Ik heb later vastgesteld dat het geluid van de south stage perfect was... mits je voor de north stage ging staan.

BMTH en Bad Omens hebben wel laten zien dat er een nieuwe generatie headliners is op gestaan. Vooral BMTH was echt een geweldige headliner. Wat een productie ook! Het moment dat het begon te regenen was ook heel tof. (Alleen jammer dat je zeiknat terug moest lopen)
Malevolence vond ik ook erg gaaf vandaag.

INK en three days grace nog gezien. Vond het wel oké, maar niet heel bijzonder.

Ook voor het eerst Babymetal gezien. Niet echt mijn ding, maar live nog best geinig. Het blijft een vreemde band.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Zaterdag was een absolute topdag en het blijkt ook lonend om echt elke bar op het terrein te bezoeken want aan de Jupiler stage vond ik deze die niet direct ergens anders te vinden is

Subject (1) 2.jpg

Dan de bands

Fleddy Melculy gewoon goed zoals altijd en in denk niet dat het Pomnelien T was

P.O.D. Toffe klassiekers en het opvulsel van de set kon ik ook best hebben

Rivers of Nihil beste optreden van de dag na the silent life wist ik al dat Elllende grotendeels skippen de juiste keuze was

Ellende Op adrenaline nog naar de marquee gehaast en het laatste stuk meegepikt om vast te stellen dat er bij deze clash alleen maar verliezers waren

Loathe Paar jaar geleden een ontgoocheling op de Jupiler stage maar dat hebben ze nu wel even rechtgezet. Shoutout naar de meisjes achter mij die de lyrics oorverdovend meebrulden😆

Three Days Grace
Mij compleet onbekend maar in mijn capaciteit van appel Jupiler dealer moest ik wat spul gaan afleveren bij andere forumleden en vond dit wel een toffe show zo vooraan tussen het publiek

Corrosion of Conformity
Boven verwachting goede show hier ga ik nog naar kijken. Niet dikwijls dat je zoveel snaren ziet sneuvelen tijdens een optreden, de roadie verdient in ieder geval opslag😂

Moonspell
Hele tofe show zoals dat eigenlijk enkel kan in een Graspop tent

Tesseract
De aanhouder wint , ik vind tesseract een toffe band op plaat maar tot nu altijd tegenvallend live maar dat hebben ze nu wel even rechtgezet. 2 zangeressen erbij en ook de enige band die ik gezien heb die alle schermen in de dome aan de praat had. Had Rivers of nihil er niet geweest was dit de top show geweest van deze dag

Ook hier een goede zelfs headliner waardige show

Slip-not vond ik wel een prima coverband

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Soms vallen dingen perfect op hun plek. Zoals stromende regen tijdens Doomed bij BMTH. When it rains it fucking poors, but I think i like iiiit...

Wat een show, deze gaat me nog heel lang bij blijven❤️

Users who are viewing this thread