Graspop Metal Meeting 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lars.
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Heb Architects aan staan op stream, die gozert klinkt in de hoge screams echt alsof hij zijn kleine teen heeft gestoten haha, enorm afleidend :LOL:

Gisteren met een zeer valse noot gestart. Iemand had blijkbaar mijn Ticketmaster account gehackt. Gelukkig ken ik iemand van de organisatie en hebben ze de fraudeur (of mogelijks iemand die van de fraudeur het ticket had gekocht, maar dat weet en hoop ik van niet) zijn bandje kunnen blokkereren en mijn bandje activeren

Dat heeft allemaal wel even geduurt dus pas binnen bij Accept. Ik had mijn skullies nog niet terug (moesten eerst de fraudeur of koper van fraudeur te pakken krijgen) dus ik was in stress en amper kunnen genieten van Accept dus. Ook doordat ik niks van fles had om deftig af te kunnen koelen en aan de kraantjes van de wc moest drinken.

Heb mij er toch wat over gezet en zo een leuke show gezien van Wind Rose. Ik dacht dat ze de headliners van Alcatraz 2030 waren maar eigenlijk ben ik daar gisteren op terug gekomen. Veel minder druk dan verwacht. Zanger zijn Engels trekt op niks, maar ok. Maar ik vond ze toch nog wat tam overkomen, toch leuke show maar niet meer

Het was heet en ik ben daarna naar de tent gevlucht. En toen kwam het verlossende bericht. Skullies. Even gedronken en dan Megadeth

Ik vond het deze keer veel beter dan op South Of Heaven. Eigenlijk gewoon super strak. Bandleden perfect op elkaar ingespeeld. Misschien wel de beste keer al dat ik ze zag!

Tijdens Megadeth al een stuk opbouw gezien van de stage van Within Temptation. Zag er mooi uit maar ik had nu eindelijk skullies en ben dus gaan eten en drinken. Jammer want had ze graag gezien.

Anthrax was heerlijk. Goeie pit ook. Strak gespeeld. Volledig in Anthrax stijl dus niks over te zeggen. Op het einde kwam nog opeens een stuk drumvel van Charlie voor mijn voeten gerold dus rap opgeraapt. Ik had zelfs niet gezien dat hij dat in het publiek gooide. Leuk souvenier dus

Het begon te regenen en ik wou niet dat mijn drumvel (de handtekeningen en setlist er op) zou verzuipen dus ben dat rap tussen een handdoek in mijn fietszak gaan steken. Daardoor niet aan 35 minuten geplande pauze geraakt en door de pit had ik die nodig. Dus eerste deel van The Offspring gevolgd op de tribune. Toen het goed begon te regenen van voor bij de northstage schuin gaan staan en kon alles perfect volgen. Ik heb er echt van genoten

Daarna nog Nin UK. Het eerste deel was saai, het tweede deel leuker want daar zaten de nummers die ik ken. Maar Hurt werd totaal anders gespeeld, eigenlijk gewoon verkracht. Enkel met Head Like A Hole hadden ze me even mee maar verder een saaie vertoning

Spouky Kids was qua show gehalte wat leuker maar muzikaal kwam het dan weer saai over. Ik herkende geen kwade Marilyn Manson uit de jaren 90. Jammere zaak dus!

Vandaag gestart met Bark. Mega strak zoals altijd. Muzikanten perfect op elkaar ingespeeld.

Het zelfde kan ik zeggen over Asomvel. De zanger kwam in leren vest bij 35 graden het podium opgelopen als of het niks was. De band was energiek en had er veel zin in

Daarna een stukje Guilt Trip gezien. Klonk leuk maar toch even naar wc gegaan, gaan drinken en goed Cavalera plekje gaan zoeken

Cavalera was weergaloos, heerlijk. Daarna Trivium vanaf daar bekeken, schuins tegen de crashbarrier dus eigenlijk eerste rij. Ik had vanaf daar perfect zicht. De band was heerlijk. Perfect op elkaar ingespeeld, mega strak, enthousiast, sympathiek, ... . Misschien wel de beste Trivium en beste Graspop shows die ik ooit zag. Dit was echt heerlijk. Genieten van begin tot eind. Dit was goed, dit was heerlijk, ... kortom dit was Trivium!

Daarna tot nu een heel lange pauze. Zo meteen Volbeat en St.Jimmy's maar daar kom ik zondag ochtend (denk ik, anders later) op terug
Het vervolg, iets vroeger dan verwacht

Volbeat viel mij wat tegen. Een beetje te repetitief ofzo. Ik heb de band al zo vaak gezien dat het begint te vervelen en daardoor was ik meerdere keren tijdens de set onaandachtig wat op m'n gsm aan het scrollen ofzo. Ik stond aan de north stage te kijken daar stond wel ENORM veel volk. Dat wel. Ik verschoot er echt van. In het verleden werkte aan de andere stage gaan staan dan waar de band speelt goed voor een goed zicht en veel ruimte, die middag zelfs nog met Trivium en de dag ervoor bij The Offspring. Al kan dat tweede wel te maken hebben met de hoeveelheid regen die toen gevallen. Maar in het verleden zelfs ook met Machine Head en Slayer. Anyway, niet echt een topshow voor mij.

St.Jimmy's vond ik wel zeer vermakelijk. Helaas de eerste nummers gemist door de verhuis naar de metal dome, maar verder vond ik het zeer vermakelijke set. De band speelde enorm strak in tegenstelling tot de tribute bands van de dag er voor!

Dan deze ochtend naar huis gemoeten voor een noodgeval. En daarna mijn hitteplan geactiveerd, want ik zag het echt niet meer zitten in die hitte. Alle bands die vandaag speelde zag ik reeds en zie ik later nog wel eens, op Rivers Of Nihil na maar die plan ik evt later deze tour nog te zien. Dus ik wou pas tegen Sonata Arctica gaan, maar het noodgeval waarvoor ik overhuis moest was blijkbaar nog niet volledig opgelost en zodus ben ik nu nog steeds thuis. Nu tegen morgen vroeg zou het ok moeten zijn, en ik wil morgen om 12 h 40 ECHT WEL Kuazar zien. Hopelijk komt het goed.

Intussen zit ik hier nu dus even thuis, zojuist de live stream gezien van Architects. Normaal doe ik geen reviews obv een live stream maar dit keer eens wel. En wat wordt gezegd over Sam zijn stem, klopt. En dat werd duidelijk voelbaar bv tijdens zijn screams bij Animals. Het klonkt meer als een 2 takt motor die niet in gang kwam. Jammer, want de muzikanten zijn wel een voor een top. Sam liet het niet tot z'n hart komen en pompte alles er uit wat hij kon. Een dame was zo onder de indruk zelfs, dat ze op een bepaald moment haar blote borsten liet zien aan de band. Maar de band heeft echt een pauze nodig. Niet enkel voor Sam z'n stem, maar ook voor hun plek op de line up op te eisen waar ze op zich recht op hebben.

Ik ben morgenavond of in de loop van maandag terug met deel 3

Bad Omens laat even zien hoe een headlinerwaardige show eruit moet zien. Wie overtreft dit nog?
Antwoord: Avatar! 😎🤘
Die staan gewoon een headline show te geven op de Jupiler Stage!
Compleet met vuurwerk en alles, hele podium staat in de hens, alles ruikt naar kruitdampen.. 😅

En stampedruk hier.. 😵‍💫
Ben zelf halverwege maar eruit gelopen en ernaast aan de bar gaan staan, en dat doe ik niet snel (personal space werd me te krap).. 😅
Volgend jaar headliner main stage?

Heerlijk nieuw live nummer ook:

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Elisa Day en Josar
Stukje van the Cure gezien, stukje van bad omens en nu staat avatar op. Ik begin langzaam het vermoeden te krijgen dat als de lineup goed is volgend jaar dat het weekendje graspop gaat worden
Gewoon doen!
Een goede vriend heeft dit jaar ook de grote overstap van Werchter naar GMM gemaakt, en zeker geen spijt van! 😎🤘

Antwoord: Avatar! 😎🤘
Die staan gewoon een headline show te geven op de Jupiler Stage!
Compleet met vuurwerk en alles, hele podium staat in de hens, alles ruikt naar kruitdampen.. 😅

En stampedruk hier.. 😵‍💫
Ben zelf halverwege maar eruit gelopen en ernaast aan de bar gaan staan, en dat doe ik niet snel (personal space werd me te krap).. 😅
Volgend jaar headliner main stage?

Heerlijk nieuw live nummer ook:

Ja, die verdienen toch minstens sub op main te staan bij een volgende komst

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Over vuurwerk gesproken, het eindvuurwerk op Hellfest is gecancelled door de hitte van de voorbije dagen. Ze hebben geen toestemming meer. Zou het op Graspop ook zo'n vaart lopen?

1781996227244.png

Users who are viewing this thread