De marquee op zondag is voor mij het sterkste podium van heel het weekend in de breedte. Elke groep wil ik wel zien.
Killus: In principe sta ik er altijd vanaf de eerste band en dan zou ik deze zeker meepikken. Lekkere industrial in een tent om meteen wakker te worden.
Gaerea: Waren echt wel goed op Alcatraz vorig jaar, maar zelf was ik al wat minder scherp op dat moment. Hopelijk niet te katerig op zondag om er deze keer dus met volle teugen te kunnen van genieten.
Decapitated: Deze death metal gaat er wel in. Mocht het alsnog tegenvallen, heb ik nog Europe als uitwijkmogelijkheid, maar in principe ben ik de eerste drie optredens van zondag dus zeker in de marquee te vinden. Of het zou toch moeten zijn dat ik dan liever al eens wat aan een toog sta.
Vlitmas: Zou ik zeker ook naar kijken, maar Wargasm vond ik twee jaren geleden zo goed, dat ik ze nu zeker opnieuw zien. En ook naar Future Palace kijk ik hard uit. Dus die dubbele clash gaan ze niet overleven + even een verandering van genre dan doet ook wel deugd. En vooral: ik heb ze gelukkig ook al gezien, want met er nu even weer naar te luisteren, krijg ik er toch ook weer zin

Maar ze passen ook heel slecht in mijn loopschema voor de rest, dus het zal toch noppes worden.
Kanonfieber: Eén van de bands waar ik het meest naar uitkijk van het weekend. Echt zo'n ultieme marquee band. Dit belooft een feestje te worden van begin tot eind. Voor al wie ze nog niet kent: check ze zeker nog eens uit. Zoals hierboven al beschreven: 'de Sabaton van de Black Metal'. Het is hard, maar catchy. Voor iedereen die normaal gezien geen fan is van black metal: gooi je vooroordelen even weg.
The Gathering: Voor Strange Machines alleen al zou ik gaan kijken. En ze passen perfect in mijn spoorboekje. Ik ben wel een beetje bang dat ik het te soft ga vinden voor 50 minuten aan een stuk, dus misschien toch wat later aanpikken alhoewel ik echt wel altijd volledige optredens probeer te doen.
Venom: Zou ik gerust nog eens willen zien, maar maken geen kans tegen Electric Callboy.
Mastodon: Heb die vroeger altijd wat genegeerd, wel al meerdere keren van ver gehoord en ze verdienen eigenlijk wel beter. Mocht Carpenter Brut tegenvallen (maar daar ga ik niet vanuit) pik ik waarschijnlijk in elk geval wel het begin van het optreden mee. En dan kan het altijd zijn dat ik er blijf hangen natuurlijk, maar het plan is om The Plot In You volledig mee te pikken, dus dan gaan ze wel echt moeten omverblazen.