Graspop Metal Meeting 2026

Hoe meer ik naar Bad Omens luister hoe minder zin ik krijg in hun show. Het is alsof iemand nummers schrijft met het idee dat er wordt opgebouwd naar een breakdown maar dan is opeens het nummer afgelopen en die breakdown komt niet. Alsof de muziek is geschreven met het doel om alle metalcore fans depressief te maken.

Sorry voor de rant, moest even mijn frustratie kwijt.

Mjaa, Bad Omens, die heb ik inmiddels ook helemaal opgeven.

Zal in het achterveld het rijtje Queensrÿche / Tesseract / Avatar worden.

En daarna nog BMTH meepikken, natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Hoe meer ik naar Bad Omens luister hoe minder zin ik krijg in hun show. Het is alsof iemand nummers schrijft met het idee dat er wordt opgebouwd naar een breakdown maar dan is opeens het nummer afgelopen en die breakdown komt niet. Alsof de muziek is geschreven met het doel om alle metalcore fans depressief te maken.

Sorry voor de rant, moest even mijn frustratie kwijt.
Muzikaal blueballen.

Misschien is het live beter/harder? Muse koos ook voor een wat hardere setlist bij Hellfest, misschien Bad Omens ook?

Maar het zal hier denk ik ook Tesseract -> Avatar -> BMTH gaan worden. Daarna nog energie genoeg over om tot 4u in de Metal Dome te hangen.

Toch maar even een aantal nummers uit de setlist van Rivers of Nihil in mijn Graspop playlist gezet. Het beetje wat ik even gauw geluisterd heb klonk niet verkeerd. Heb ze ook maar even in mijn schema gelooft.

En over de Skullies. Wij hebben er meestal 120 stuks per persoon.
Ontbijt en vaak ook nog maaltijd als het even lukt op de camping. Blikvoer uit Duitsland is nooit zo heel duur. Makkelijk warm te maken en vult goed. Scheelt heel veel Skullies op de weide

Schermafbeelding 2026-05-27 203323.jpg
Kan ik ergens aannemen dat dit de parking situatie zou kunnen worden? Als ik naar de parking tijdens AC/DC kijk bijvoorbeeld. Paars staat dan zuidelijk en zou ook via een zuidelijke ingang kunnen arriveren, spreid de drukte misschien ook? Geen idee hoe dat normaal gaat?

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en saurus
Bekijk bijlage 20703
Kan ik ergens aannemen dat dit de parking situatie zou kunnen worden? Als ik naar de parking tijdens AC/DC kijk bijvoorbeeld. Paars staat dan zuidelijk en zou ook via een zuidelijke ingang kunnen arriveren, spreid de drukte misschien ook? Geen idee hoe dat normaal gaat?
veel kans ja dat deze weilanden gebruikt worden voor de rode parking, allicht verder door ook nog achter dat huis.
paars zal dan ter hoogte van the crypt voornamelijk komen te staan en kan dan het bospad nemen richting die ingang van de camping.

Sunday's South Stage​

1779931799472.png

Sabaton:​

Voor fans van: Powerwolf, Civil War, HammerFall, Brothers Of Metal, Battle Beast, Orden Ogan

Electric Callboy:​

Voor fans van: We Butter The Bread With Butter, The Browning, I See Stars, Wargasm, Crossfaith, Enter Shikari

Black Label Society:​

Voor fans van: Pride & Glory, Down, Corrosion Of Conformity, Hellyeah, Pantera, Ozzy Osbourne

(vervolg)

Extreme:​

Voor fans van: Mr. Big, Skid Row, Winger, Tesla, Warrant, Dokken

Life Of Agony:​

Voor fans van: Type O Negative, Helmet, Only Living Witness, Crowbar, Alice In Chains, Prong

Battle Beast:​

Voor fans van: Beast in Black, Dynazty, Powerwolf, Brothers of Metal, Metalite, Amaranthe

En aangezien we een paar daagjes achterlopen op schema, en er maar weinig bands op de de main stages staan, nemen we ook maar gelijk de North Stage erbij (past thematisch ook prima bijelkaar):

Sunday's North Stage​

1779932236385.png

Def Leppard:​

Voor fans van: Europe, Mötley Crüe, Bon Jovi, Whitesnake, Winger, Warrant

Alice Cooper:​

Voor fans van: KISS, Twisted Sister, Rob Zombie, W.A.S.P., Blue Öyster Cult, New York Dolls

Foreigner:​

Voor fans van: Journey, REO Speedwagon, Boston, Styx, Survivor, Night Ranger

Europe:​

Voor fans van: Def Leppard, Bon Jovi, Whitesnake, Winger, Warrant, Scorpions

Evergrey:​

Voor fans van: Symphony X, Kamelot, Threshold, Pain Of Salvation, Vanden Plas, Fates Warning

Voor fans van: Mr. Big, Skid Row, Winger, Tesla, Warrant, Dokken
Voor fans van: Def Leppard, Bon Jovi, Whitesnake, Winger, Warrant, Scorpions
Voor fans van: Journey, REO Speedwagon, Boston, Styx, Survivor, Night Ranger
Voor fans van: KISS, Twisted Sister, Rob Zombie, W.A.S.P., Blue Öyster Cult, New York Dolls
Voor fans van: Europe, Mötley Crüe, Bon Jovi, Whitesnake, Winger, Warrant

Wat een rijtjes ook :love:

Users who are viewing this thread