Graspop Metal Meeting 2026

Saturday's Marquee​

Bekijk bijlage 20281

Six Feet Under:​

Voor fans van: Cannibal Corpse, Obituary, Deicide, Jungle Rot, Debauchery, Benediction

Moonspell:​

Voor fans van: Tiamat, Paradise Lost, My Dying Bride, Rotting Christ, Katatonia, Type O Negative

Corrosion Of Conformity:​

Voor fans van: Down, Crowbar, Clutch, Orange Goblin, Eyehategod, Black Label Society

Lacuna Coil:​

Voor fans van: Within Temptation, Epica, Delain, Leaves' Eyes, Sirenia, In This Moment

Ik vind Lacuna Coil geweldig, maar die clashen echt iedere keer met andere bands die ik ook graag wil zien. Nu opnieuw met Three Days Grace & Orden Ogan. Pffff. Balen. Moeilijke keuze. Misschien doe ik 50/50 met 2 van de 3 bands.

De rest van de bands zijn sowieso skipperidoe bij mij, voornamelijk mijn ding niet.

Ik zit even te kijken naar fotos van hoe de metal dome was, volgensmij had die constructie niet 2 lagen, en kan op dit nieuwe frame zowel een tentdoek erover als aan de binnenkant worden gespannen? Dat zou meer isolatie zijn en niet zo snikheet worden. Iemand met verstand van tenten bouwen enig idee of het klopt wat ik zeg?
Geen idee of dat echt gaat helpen bij een tent met een dubbele laag. Grootste hulp is het volume van zo'n tent. Maar als er duizenden kacheltjes staan rond te springen en de buitenlucht is weer 30 graden.
Dan helpt niets, die warmte zit dan gevangen tot de volgende ochtend.

Een beetje doorwaaien helpt voor het gevoel een tent isoleren denk ik niet.

Geen idee of dat echt gaat helpen bij een tent met een dubbele laag. Grootste hulp is het volume van zo'n tent. Maar als er duizenden kacheltjes staan rond te springen en de buitenlucht is weer 30 graden.

Tenzij de isolatie van ijsblokken gemaakt is 😂

• Haha
Waarderingen: Jimmeh07
Tenzij de isolatie van ijsblokken gemaakt is 😂
Wie wil de als eerste uitproberen?
Toen de middenspant doorboog in de marquee was het al ontruimen.
Wie wil er blokje ijs van minstens 25kg opvangen dat met minstens 100km/u naar beneden komt?

Vrijwilligers aanmelden bij tmatheussen

Zaterdag Marquee. Ik zal er mijn tent niet opzetten, maar er toch zeker wel enkele keren bivakkeren.

Uada is een absolute must see, nadat ze me op Samhain Maastricht 2024 omver hebben geblazen. Zie ook mijn avatar.
Klein minpuntje is wel dat ze slechts het album Devoid of Light zullen spelen, eventueel aangevuld met een of meer covers.
Weliswaar van Ceremonial Castings, de andere band van de frontman, maar toch.. Devoid of Light is een geweldig album, maar Uada heeft meer goede albums gemaakt, jammer dat we de favorieten daarvan niet zullen horen op Graspop.

Moonspell: ook een absolute must see. Wel jammer van Queensryche (en mogelijk Architects)

Sinsaenum is de band die me tijdens het inluisteren het meest in positieve zin heeft verrast, en is op papier ook een must see.
In de praktijk zullen ze het echter waarschijnlijk gaan afleggen tegen Faetooth (ook een must see) en Feuerschwanz, die mijn drinkebroer hoog op zijn lijstje heeft staan. Hopen op een snelle herkansing voor Sinsaenum in Dessel of elders.

Lacuna Coil is zo'n band die ik best graag wil zien, maar het toch vaak aflegt in clashes. Dit jaar hebben de timetabelaars in Dessel hier blijkbaar rekening mee gehouden, want er is nauwelijks concurrentie.

Embryonic Autopsy: klinkt wel lekker bruut, beetje puberaal provocerende songtitels waar, na even zoeken, wel een conceptueel verhaal in blijkt te zitten.
Waarschijnlijk niet een band waarvoor we zo vroeg van de camping hobbelen, maar in het geval dat wel lukt zijn we ook meteen wakker.

Terrorizer: sla ik over, mooie tijd voor een rustpauze of misschien een stukje Snaggletooth.

Corrosion of Conformity: wordt waarschijnllijk een skip

Six Feet Under: ga ik ook skippen

Zoals wel vaker een aantal heel sterke bands om mee te beginnen in de marquee. En... een aangename verrassing bij één van de bands voor mij

Embryonic Autopsy: staat hoog op mijn lijstje. Dit is hoe ik mijn death metal graag lust. Ideale opener van de dag dus voor mij. Alhoewel ik toch eerst eens snel zal passeren aan Pretty Wild als ik vroeg genoeg ben.

Sinsaenum: zou ik zeker ook naartoe gaan. Ware het niet dat ze clashen met mijn tweede absolute must see van het weekend Faetooth en een andere grotere must see Feuerschwanz

Uada: al eens live gezien in de Kavka in Antwerpen, waren heel goed, maar in alle eerlijkheid: op plaat klinken ze nog beter dan live vind ik. Nu moet ik ter hunner verdediging ook wel meegeven dat ze samen met Afsky speelden en dat is voor mij zowat (toch zeker één van de) ultieme live black metal bands. Zal dus toch afhangen van hoe goed Rivers of nihil is en of ik daar niet blijf hangen (die sluiten ook mooier aan bij Primal Fear daarna)

Terrorizer: niet mijn genre.

Lacuna Coil: niet mijn genre maar misschien passeer ik er wel eens na Orden Ogan als het niet te druk is om Christina eens in het echt te zien. Maar kans dat ik dan een pintje ga drinken of iets eten als ik honger zou hebben, is wel veel groter.

Corrosion of Conformity: niet mijn ding, dus ook hier zal je me na het einde van Ice Nine Kills wel weer aan de toog vinden.

Moonspell: 'Wolfheart' heb ik volledig kapot gedraaid. Maar al hun andere albums zijn veel minder.
Nu check ik eens hun setlist en spelen ze het toch wel integraal zeker! Wow, en beter nog: ze beginnen ermee en spelen dan wat andere songs. Ideaal want ik wil ook absoluut Architects zien en in dit scenario ga ik hoogstens het begin van hun set moeten missen

Six Feet Under: zoals wel vaker hier ga ik niet mee in de haat tav een specifieke band. Ik ben van plan ze een kans te geven en hoop op een goed optreden. En mocht het toch tegenvallen dan is er een gegarandeerd schitterend alternatief met Avatar die vorig jaar op Alcatraz steengoed waren.

Embryonic Autopsy: ken ik niet maar ga in het belang van mijn slaap (of een clash, weet niet van buiten) niet checken

Sinsaenum: coole band. Heb ze nog ooit gezien in de Biebob met Joey en heb de band toen ook ontmoet. Hun gehandtekende poster (met handtekening van Joey) hangt op mijn slaapkamer. Echter helaas vandaag laat ik ze vallen voor zen andere band die ik toch nog liever hoor

Uada: niks voor mij

Terrorizer: gezien in voorprogramma Suicidal Angels in Parijs eind vorig jaar. Toen nog mee gemosht. Niet echt bekend met de muziek, en nu is er een clash geloof ik

Lacuna Coil: niks voor mij

Corrososion Of Conformity: niks voor mij

Moonspell: wordt een momentbeslissing. Al vaak gezien maar nu 5 minuten overlap met Baby Metal en als (ALS) ik blijf na Sonata Arctica wil ik een van de 2 volledig zien

Six Feet Under: enkel de covers vind ik tof dus wordt een skip

Zeg is een zotter gedacht van de Won eh. Zou het niet kunnen dat die stelling nog verzet moet worden met een hefkraan? Zeker als dat de bovenkant zou zijn lijkt mij dat nog extra logisch?

Ik ben nog op zoek naar 1 dagticket voor donderdag. Ticketswap is wel heel druk momenteel. 😅

Uiteraard een halve liter en eeuwige dank! 😁

Tegenwoordig ga ik eigenlijk enkel bij uitzonderingen nog ''diep'' een tent in. De toch bijzondere ervaring van ''regendruppels'' voelen terwijl je binnen staat reserveer ik voor enkel hele bijzondere bands.

Gelukkig staan er wel regelmatig zijkanten open waardoor het toch wat meer doorwaait. Maar de warmte in de Marquee en Dome lijken inderdaad voornamelijk door de mensen zelf te komen en niet eens door de zon. Maar nog altijd liever kapot gaan in de tent door warmte dan zwemmen en de hele dag door modder lopen 😅

Laatst bewerkt:
Embryonic Autopsy: Must-see

Sinsaenum: Must-see

Uada: Wil ik graag zien maar clasht met Rivers of Nihil

Terrorizer: Must-see

Lacuna Coil: Nope, mooi moment voor een hapje en drankje

Corrososion Of Conformity: Must-see

Moonspell: Wil ik graag zien, maar Architects ook en Queensryche ook... dobbelsteen mee denk ik

Six Feet Under: Ga ik zeker kijken na het advies van @Black Hammer , misschien blijf ik hangen en anders een prima alternatief in de vorm van Avatar

Toch spijtig dat ze geen drank en eten verkopen in de Marquee, anders hoefde ik die tent niet uit ;)

Terug na afwezig door nieuwe computer. Hoe zit het met pagina 666?
on topic: Hopelijk komt maphra naar graspop als guest. Bij ice nine kills, bring me the horizon? mss the plot in you of bad omens? Of waarom niet babymetal? Die doen toch samenwerkingen met iedereen.

• Leuk
Waarderingen: thesummoning
Speaking of the weather forecast - we need the expert! @Pauly Robin
Whoops: Ik word gemist door enkelen.
Dag beste kijkers,
Ik herinnerde me van de oude man die eind vorig jaar de voorspelling deed voor 2026: Droog, wind dacht ik? En enkel midden juli veel regen. We zien wel.
Die maanden vooruit voorspelling van accuweather is niet meer te vinden.
Dan maar mijn voorspelling. Eind van de maand doe ik voor de fun een voorspelling: droge of natte maand?
Voor maart, april, mei zei ik nat, droog, nat.
Enkele onweders in Tongeren en Belgie later en een paar bomen die omliggen deze week in mei...
Droge periode begint 21 mei al. Trek dat aub door tot graspop en als je toch bezig bent parklife en werchter aub!
Volgende keer... You know the drill.

Users who are viewing this thread