Graspop Metal Meeting 2026

Saturday's North Stage​

1778630490405.png

Bad Omens:​

Voor fans van: Bring Me The Horizon, Sleep Token, Dayseeker, The Plot In You, Imminence, Catch Your Breath

Babymetal:​

Voor fans van: Ladybaby, Band-Maid, PassCode, Atarashii Gakko!, Hanabie., Poppy

Three Days Grace:​

Voor fans van: Breaking Benjamin, Seether, Shinedown, Skillet, 3 Doors Down, My Darkest Days

(vervolg)

Sepultura:​

Voor fans van: Slayer, Sodom, Kreator, Pantera, Machine Head, Possessed

P.O.D.:​

Voor fans van: Linkin Park, Limp Bizkit, Papa Roach, Ill Niño, Drowning Pool, Godsmack

The Pretty Wild:​

Voor fans van: Spiritbox, Butcher Babies, In This Moment, Infected Rain, Ankor, Sleep Theory

Bad Omens: Ik denk dat van mij al wel duidelijk is ...

Baby Metal: misschien, hangt af van de energie (of het gebrek er aan)

Three Days Grace: schaftijd tijdens deze band. Maar schaftijd is denk ik weer zoiets typisch Vlaams zoals tram 2 en tram 3 en dergelijke dus voor @Koekdoos een vertaling: dat is pauze om te eten zeg maar.

Sepultura: zeker en vast

P.O.D: nope. Dan sta ik bij iets anders

The Pretty Wild: zzzzzz. Dan slaap ik nog

Saturday's North Stage​

Bekijk bijlage 20135

Bad Omens:​

Voor fans van: Bring Me The Horizon, Sleep Token, Dayseeker, The Plot In You, Imminence, Catch Your Breath

Babymetal:​

Voor fans van: Ladybaby, Band-Maid, PassCode, Atarashii Gakko!, Hanabie., Poppy

Three Days Grace:​

Voor fans van: Breaking Benjamin, Seether, Shinedown, Skillet, 3 Doors Down, My Darkest Days

Bad Omens: momenteel wat aan het inluisteren. Klinkt niet slecht, dus ben wel benieuwd hoe ik het live zal vinden. Kan wel een nieuwe headliner worden die mij zal smaken.

Babymetal: haters gonna hate, maar zelf wel een fan. Ik begrijp de meer genuanceerde kritieken wel ("te geknutseld"), maar heb wel respect voor de shows en choreografieën. Het is ook eens iets helemaal anders. Tal van nummers die ik ook wel catchy vind en al een tijdje op mijn playlist staan.

Three Days Grace: Vind dit een geweldige band en ik baal zo enorm hard van de 4-way clash die dag. Three Days Grace, Orden Ogan, Lacuna Coil en Catch Your Breath allemaal ongeveer tegelijkertijd. Denk dat ik het nog nooit zo erg gehad heb en zal dus een heel zware keuze worden. Ben echter ook heel benieuwd wat ze met 2 zangers doen.

Sepultura: mijn ding niet

P.O.D.: ook niet zo bekend met deze band. Zou wel gaan kijken, maar verliest sowieso in de clashstrijd met Feuerschwanz die ik veel liever wil zien.

The Pretty Wild: Ik blijf hopen op The Pretty Reckless voor Graspop, maar goed, ik kan dit jaar ook zeker leven met The Pretty Wild. Ook een nieuwe band voor mij, dus benieuwd.

Bad Omens: Never seen them, seem to have some good songs. Will most likely visit them.

Babymetal: I gave them a chance in 2024, but the only song I really liked was Ratatata... and not because of the Babymetal part. A No for me.

Three Days Grace: A little to soft for my guts, but might be good to listen to for a break with a chilled beer in hand.

Sepultura: ROOOTS, BLODDY ROOOOTS! A must see, but I hope they make a better show than the last in Zurich. Derrick was definetly sick, and after the third song it was impossible to hear him. I think he did not even sing Roots, the crowd made his job :(

P.OD: I missed them two times so far, this year they are definitely on my list. Some real hits from my youth.

The Pretty Wild: Also new to me, sounds like fun, definetly on my schedule

• Leuk
Waarderingen: CedricH en MandyRose
Three Days Grace: schaftijd tijdens deze band. Maar schaftijd is denk ik weer zoiets typisch Vlaams zoals tram 2 en tram 3 en dergelijke dus voor @Koekdoos een vertaling: dat is pauze om te eten zeg maar.

Schaften ken ik wel, of het is Brabants dialect of ook gewoon een Nederlands woord

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en won666
Bad Omens: ken ik niet zo goed. Gisteren tijdens het werk een live show van hen opgezet, en ik ben fan!

Babymetal: ik doe het écht niet snel, maar dit wordt mijn eerste avoid denk ik. Sorry, heb niks met Kpop of Jpop en de cultuur errond. Het feit dat ze er gitaren en een stevige drum onder zetten, verandert dat voor mij niet.

Three Days Grace: heb er nooit echt naar geluisterd, dus moet ik nog doen. Ik denk dat het niet meteen mijn meug is.

Sepultura: unpopular opinion: ik vind ze leuker in deze bezetting dan met de Cavalera’s. Het is ook hun afscheidstour, dus ik teken zeker present!

P.O.D.: die skip ik, niet m’n ding.

The Pretty Wild: een maat stuurde ze door omdat die ervan achterover viel. Ik had instant hetzelfde! Ik hoop dat ze live even vet klinken als op plaat. Prima band om mee wakker te worden, lijkt me.

Bad omens: van alle grote metalcore bands vind ik het by far de minste. De oude nummers zijn beter dan de nieuwe maar over het algemeen pakt het me niet echt. Ik ga ze wel gewoon zien om te zien hoe het live is, zal er toch niet voor naar een concert gaan dus dan is dit de kans om te zien of het live beter is. Live opnames zagen er wel goed uit. Vooral bang dat de vaart volledig uit het optreden wordt gehaald door dat ze een slaapliedje spelen tussendoor.

Baby metal: een keer naar een concert van ze geweest en dat viel erg tegen. Dit wordt het rustmoment van de dag.

Three days grace: hier kijk ik dan wel weer erg naar uit. Vorige keer op Graspop was het al goed en nu met de originele zanger erbij kan het alleen maar beter worden.

Sepultura: nooit veel mee gehad maar als het in de playlist voorbij komt begint het toch wel te komen. Hebben toch wel wat toffe nummers. Wellicht even kijken als het uit komt, is natuurlijk wel de afscheidstour.

P.O.D: dit was vorige keer op Graspop fantastisch en zal nu opnieuw fantastisch worden, ik kijk er al weer naar uit. Fijne live act met veel energie en lekkere nieuwe nummers.

The pretty wild: dit klinkt ook echt lekker op album. Als we op tijd op het terrein zijn dan ben ik er zeker bij.

Bad Omens
Nope, niet mijn ding en er staat voor mij al een clash van Six Feet Under en Avatar tegenover :confused:

Babymetal
Zeker niet, verschrikkelijk...sorry...

Three Days Grace
Misschien, moet ik nog iets meer van luisteren maar pik wel een paar nummers mee.

Sepultura
Jazeker, veel gezeur rond de bezetting, maar deze mannen brengen ook de oudere nummers met lekkere energie en hun 'eigen' langspelers mogen er ook zijn.

P.O.D.
Nope

The Pretty Wild
Nope, waarschijnlijk 's morgens via de toiletten op weg naar de Marquee...

Bad Omens: meer omdat er niks anders speelt en wel wil zien dat er iets stevige gespeelt wordt. Of dat het 80% zwijmel muziek is

Baby Metal: Avoid at all cost. Nekharen gaan direct overeind staan bij de eerste tonen.

Three Days Grace: hmmm mogelijk dat ij er ben maar clash verliezen ze.

Sepultura: Hoppa nu gaan we los.

P.O.D: vorige keer gemist misschien de herkansing in. Zolang er nergens iets veel beters staat.

The Pretty Wild: ochtend rondje langs alle podia wie weet waar ik blijf plakken.

Tja. Bij Metalcore-zaterdag zal ik niet vaak bij de Main Stages te zien zijn.

Bad Omens: skip

Baby Metal: Kan er op zich wel nog de lol van in zien. Hangt een beetje af of ik in de set van Uncle Acid kom.

Three Days Grace: toch een kleine must see. Aantal jaren geleden me toch goed vermaakt van op een afstandje. Daar wil ik nu toch met wat meer aandacht naar kijken.

Sepultura: Not my cup of tea. En ik sta dan bij Primal Fear.

P.O.D.: Ik hoop voor deze al het terrein op te zijn.

The Pretty Wild: Ken ik niet en zal tegen dan ook nog niet op de weide staan, vermoed ik.

Bad Omens: Didn't know them that well before they announced but kinda liked most of the stuff i listened to in the last couple of months. If it weren't for Avatar, I'd be checking them out.

Baby Metal: Not my thing. I gave them a chance in 2024 and left the show a bit confused. :unsure:

Three Days Grace: Only knew two songs by them but listened to them a lot recently and I'm quite surprised how much i like them now. Must see.

Sepultura: I know it's a different show than the Cavaleras on Friday but probably rather see Primal fear.

P.O.D.: Awesome band, had so much fun in 2024. let's do this again. :cool:

The Pretty Wild: A cool discovery, I'll definitely check them out.

Over de North Stage deze dag kan ik heel kort zijn.

Bad Omens, Baby Metal, P.O.D. en The Pretty Wild gaan hem niet worden voor mij.

Three Days Grace: was de vorige keer wel ok, maar gaan het waarschijnlijk verliezen in de clash.

Sepultura: zou ik normaliter checken, maar die zie ik al elders en ga ik waarschijnlijk skippen, moment beslissing.

Bad Omens: Ik was al wel fan van de muziek maar na de show in Vorst ben ik er zeker van dat ze een headline waardige show kunnen neerzetten! erg veel zin in

Baby Metal: Heb ze in 2024 gezien en dat optreden was gewoon slecht, erg jammer want ik had hogere verwachtingen. zal er niet meer staan dit jaar

Three Days Grace: Zalig! hier ben ik zeker bij

Sepultura: Nog nooit gezien, en nu is de afscheidstour! hier moet ik wel bij zijn

P.O.D.: Ca va band, maar legt het laken bij een clash

The Pretty Wild: Ben niet helemaal overtuigd

Users who are viewing this thread