Graspop Metal Meeting 2026

Wel terecht dat de verkoop zo goed gaat vind ik, heb zelf ook nog nooit zo’n vol spoorboekje gehad verdeeld over alle dagen. Er zal in de praktijk toch her en der nog wel wat gaat sneuvelen vrees ik.

Net ook de zondag planning afgemaakt:

12:00 - 12:20 Marquee - Killus
12:20 - 12:45 South stage - Battle beast
12:45 - 13:15 Jupiler stage - Kuazar
13:15 - 14:00 Marquee - Gaerea
14:00 - 14:45 Jupiler stage - King 810
14:50 - 15:10 Metal Dome - Rain city drive
15:10 - 15:45 North stage - Europe
15:55 - 16:30 South stage - Extreme
16:30 - 17:05 Metal Dome - Future Palace
17:05 - 17:30 North stage - Foreigner
17:30 - 18:10 Jupiler stage - Set it off
18:15 - 19:05 Metal Dome - Periphery
19:25 - 20:05 North Stage - Alice Cooper
20:05 - 20:55 Metal Dome - Sólstafir
20:55 - 21:55 South Stage - Electric Callboy
22:05 - 22:40 North stage - Def Leppard
22:40 - 23:30 Marquee - Mastodon
23:30 - 01:00 South stage - Sabaton

amai, de verkoop gaat goed
Zegt niet alles natuurlijk.
Ik weet niet precies wat de verhouding is tussen combi- en dagtickets, maar volgens mij is het merendeel van de dagcapaciteit wel combi, toch?
Als alle dagtickets uitverkocht zijn, maar de combi's slecht verkopen, dan gaat de verkoop dus juist niet goed, lijkt me..

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Zegt niet alles natuurlijk.
Ik weet niet precies wat de verhouding is tussen combi- en dagtickets, maar volgens mij is het merendeel van de dagcapaciteit wel combi, toch?
Als alle dagtickets uitverkocht zijn, maar de combi's slecht verkopen, dan gaat de verkoop dus juist niet goed, lijkt me..
zal iets van een 10.000 dagtickets zijn gok ik? de combi tickets verkopen meestal pas vlak voor he festival uit. en vorig jaar waren er ook nog 2 dagen die pas vlak voor het festival "uitverkocht" waren

• Leuk
zal iets van een 10.000 dagtickets zijn gok ik? de combi tickets verkopen meestal pas vlak voor he festival uit. en vorig jaar waren er ook nog 2 dagen die pas vlak voor het festival "uitverkocht" waren
Klopt, maar zolang we dus geen update van het aantal/percentage verkochte combi's krijgen (zoals bv. Alcatraz wel doet), kunnen we eigenlijk geen echte conclusies trekken over de status van de verkoop.

Vraagje,

Mijn beste maat is ne pipo met uitstelgedrag die zaterdag geen ticket heeft.

Normaal zijn we er wel gerust in met ticketswap maar aangezien die de voordelen van schaarste creeëren ontdekt hebben met hun loting is de kans wel groot dat hij ernaast vist, en als het dat niet is betaald hij wrs nog 30euro meer als de normale tickets.

Ik denk nu om een de donderdagticket van mijn vriendin tekoop te zetten en nog ne een combi te kopen om door te geven.

Iemand dat nogal gedaan? is dat bandje nog uit te krijgen?
Ben de laatste jaren via crew gegaan dus geen idee meer hoe het aan de inkom na de bandjes ophaling verloopt...

Als je via ticketswap een ticket wilt, lukt dat gegarandeerd de week van het festival zelf nog. Er zijn altijd mensen die last minute niet kunnen komen. Vaak ligt de prijs dan ook nog eens een stuk lager.

• Leuk
Waarderingen: bunsofsteel
Als je via ticketswap een ticket wilt, lukt dat gegarandeerd de week van het festival zelf nog. Er zijn altijd mensen die last minute niet kunnen komen. Vaak ligt de prijs dan ook nog eens een stuk lager.
probleem is dat die loting ook tem het festival blijft (als ik op de loting met Skillet mag afgaan toch) dus je ook dan nog ernaast kan vissen. daarvoor kwamen er de dag zelf idd tickets vrij en als je het optijd zag had ge er gegarandeerd 1.

momenteel met 5000 zoekende voor zaterdg en 500man per loting zie ik dat niet geheel goedkomen..

probleem is dat die loting ook tem het festival blijft (als ik op de loting met Skillet mag afgaan toch) dus je ook dan nog ernaast kan vissen. daarvoor kwamen er de dag zelf idd tickets vrij en als je het optijd zag had ge er gegarandeerd 1.

momenteel met 5000 zoekende voor zaterdg en 500man per loting zie ik dat niet geheel goedkomen..
5000 zoekenden is wel geschift o_O mijn ervaring komt van een vriendin die in 2022 op donderdag nog een ticket kocht voor vrijdag via ticketswap. Maar er waren toen ZEKER geen 5000 zoekenden.

Vraagje,

Normaal zijn we er wel gerust in met ticketswap maar aangezien die de voordelen van schaarste creeëren ontdekt hebben met hun loting is de kans wel groot dat hij ernaast vist, en als het dat niet is betaald hij wrs nog 30euro meer als de normale tickets.

Ik denk nu om een de donderdagticket van mijn vriendin tekoop te zetten en nog ne een combi te kopen om door te geven.

Ben de laatste jaren via crew gegaan dus geen idee meer hoe het aan de inkom na de bandjes ophaling verloopt...
Ik vermoed dat, als de combi's toch niet uitverkopen, ze op een bepaald punt wel de dagtickets wat zullen verhogen en die in verkoop gooien.

Tzal hoe dan ook bij beide gevallen een gok zijn.

Vraagje,

Gaat lastig worden denk ik. De mensen die ze uitgeven doen ze al wel redelijk strak. En mijn ervaring is dat ik er toch door zo'n dag heen regelmatig aan zit daardoor hij nog strakker komt zodat hij niet af kan.

Gaat lastig worden denk ik. De mensen die ze uitgeven doen ze al wel redelijk strak. En mijn ervaring is dat ik er toch door zo'n dag heen regelmatig aan zit daardoor hij nog strakker komt zodat hij niet af kan.
Wat je eventueel wel kan proberen is om 'm gewoon door te branden of zo en de zaterdag naar de desk gaan en melden dat je het iets te ruig hebt gemaakt bij de moshpits en je bandje stuk ging... 🤷‍♂️

Ik ben in geen geval verantwoordelijk mocht bovenstaande toch niet lukken en de toegang alsnog geweigerd wordt.

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Dwarf
Ik heb nu eindelijk eens tijd om even goed naar de timetable te gaan kijken. En ik loop direct bij de eerste bands al vast😂 dit belooft veel goeds... 🙃 maar goed, iemand Mantah en/of Magnolia Park wel eens live gezien? Welke zou je meer aanraden?

• Leuk
Waarderingen: CedricH en Dwarf
Ik heb nu eindelijk eens tijd om even goed naar de timetable te gaan kijken. En ik loop direct bij de eerste bands al vast😂 dit belooft veel goeds... 🙃 maar goed, iemand Mantah en/of Magnolia Park wel eens live gezien? Welke zou je meer aanraden?
Ik loop exact op hetzelfde vast. Deze twee en Distant. Heb geen van hen al live gezien, en dacht eerst dat Distant me het meest aansprak. Daarnet passeerde Mantah dan weer de playlist, en ik ben terug aan het twijfelen....

• Leuk
Waarderingen: MandyRose
Ik loop exact op hetzelfde vast. Deze twee en Distant. Heb geen van hen al live gezien, en dacht eerst dat Distant me het meest aansprak. Daarnet passeerde Mantah dan weer de playlist, en ik ben terug aan het twijfelen....
Ik neig op dit moment iets meer naar Mantah, maar dan eigenlijk alleen maar omdat ik het altijd leuk vind om het festival te starten aan de main stages, muzikaal gezien kom ik er maar niet uit

• Leuk

Users who are viewing this thread