Graspop Metal Meeting 2026

Ik zie enkele bands niet in die lijst. Of wil dat zeggen dat ze op nul staan?
Youre Good Robert Deniro GIF

;)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en won666
Clipboard_04-21-2026_01.jpg

Er zijn er een paar die ondertussen zo'n drie kwart van de line-up bij Avoid if possible of anders op zijn minst één van de "won't see" opties zetten. Mag hopen dat die vooral de gemiddeldes van MetalLimbo willen beïnvloeden door favorietjes een 10 te geven en al de rest heel lage cijfers. Anders vraag ik me af wat ze eigenlijk op Graspop komen doen.

Mag hopen dat die vooral de gemiddeldes van MetalLimbo willen beïnvloeden door favorietjes een 10 te geven en al de rest heel lage cijfers.
Nee, dat is bij mij alvast absoluut niet het idee erachter.

Anders vraag ik me af wat ze eigenlijk op Graspop komen doen.
Op donderdag dit jaar heel weinig. Voor het eerst besloten om gewoon nog te werken op donderdagvoormiddag omdat er zo weinig interessants is.

Scherm­afbeelding 2026-04-21 om 20.50.57.png

Vrijdag en zondag zal gelukkig wel betere resultaten opleveren; zaterdag is helaas ook een grotendeels blauw veld.

Nee, dat is bij mij alvast absoluut niet het idee erachter.

Op donderdag dit jaar heel weinig. Voor het eerst besloten om gewoon nog te werken op donderdagvoormiddag omdat er zo weinig interessants is.

Bekijk bijlage 19219

Vrijdag en zondag zal gelukkig wel betere resultaten opleveren; zaterdag is helaas ook een grotendeels blauw veld.
Ja als ik zo weer die concept clashfinder zie dan is de start van het festival afschuwelijk te noemen. Wind Rose vind ik nog wel oké, maar midden op de dag op mainstage valt daar ook een beetje het effect voor me weg. Ankor vind ik toffe muziek op album, maar viel me live op Alcatraz toch wat tegen. Voor de rest tot Wolves in the Throne Room nul bands waar ik ook maar enige interesse in zou hebben. En na Cult of Luna eigenlijk idem dito.

Drie bands die ik wil zien en twee waar ik dan wel even zou gaan kijken omdat ik er toch ben. Zeer matig. Die donderdag ga ik geen fomo hebben. Zeker omdat ik WITTR en Cult of Luna later dit jaar al elders ga zien.

Bekijk bijlage 19217

Er zijn er een paar die ondertussen zo'n drie kwart van de line-up bij Avoid if possible of anders op zijn minst één van de "won't see" opties zetten. Mag hopen dat die vooral de gemiddeldes van MetalLimbo willen beïnvloeden door favorietjes een 10 te geven en al de rest heel lage cijfers. Anders vraag ik me af wat ze eigenlijk op Graspop komen doen.

Ik heb zelf altijd een rustig dagprogramma en vermaak me daar prima mee. Als ik op de donderdag Wind Rose, WT, Anthrax, Megadeth en Accept kan zien, dan is het voor mij al een geslaagde dag. Beetje jammer dat er geen headliner bij zit alleen. Maar op deze manier 5 bands en een headliner maakt voor mij de dag al compleet dus.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Nou vooruit, een tussenstandje na 18 stemmers (hoopte op minstens 20). ;)
Er heeft zich een top-9 gevormd, maar er zitten ook nog wel aardig wat bands in de gevarenzone...

Bekijk bijlage 19213
Na 21 stemmers is de top-9 onveranderd.
Poll is gesloten en topic geopend!

Lotingen zijn verricht, eerste duels volgen rond middernacht! :cool:🤘

Laatst bewerkt:
Magnolia Park: Niks voor mij

Ankor: Ik ben heel grote fan van Nervosa en was dus op voorhand overtuigd dat ik dit ook goed ging vinden want een van hun leden komt van Nervosa. Helaas vond ik er niks aan en ik weigerde dit te geloven. Ik heb heel hard geprobeerd deze band leuk te vinden. Ik wou ze leuk vinden. Maar het lukte niet. Dus helaas ...

The Funeral Portrait: Niks voor mij

Sleep Theory: Niks voor mij

Lakeview: Niks voor mij

Bloodywood: Toffe band, al enkele keren live gezien, maar nu ga ik passen want er gaat teveel concurrentie zijn

President: Ik ga heel eerlijk zijn. Ik vind het toffe muziek. Ik vind het goede muziek zelfs. Maar het feit dat ze nu reeds een headliner positie krijgen, die Bloodywood veel harder verdiende (en hun muziek vind ik minder goed dan die van President zelfs) maakt dat ik deze band weiger te gaan kijken. Als ze op een andere festival staan waar ze wel op hun plek staan, en ik ben daar ook aanwezig, dan zal ik gaan kijken. Maar op Graspop weiger ik (tenzij er niks tegenover staat maar met Anthrax en The Offspring als concurrentie betwijfel ik dat)

Bloodywood is fantastisch en wil ik zeker weer bij zijn, maar ik snap nog steeds niet hoe dit in de metal done gaat passen. Vorige keer was de jupiler stage te klein?? Dus voor wie hier naartoe wil, zorg maar dat je er op tijd bent anders kom je niet meer binnen denk ik.

Andere band die ik graag wil zien is de funeral portrait, omdat ik goede dingen heb gelezen over hun shows.

Eigenlijk staat er geen enkele band waar ik niet bij zou gaan kijken als het zo uitkomt dat ik niks beters wil zien, dus waar ik naartoe ga hangt echt af van het tijdschema.

Ik denk zelfs grote kans dat ik bij President sta, ondanks de haat die hier voorbij kwam, want er staat gewoon niet echt iets interessants voor me laat op de dag😅

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en MetalLimbo
Bloodywood is fantastisch en wil ik zeker weer bij zijn, maar ik snap nog steeds niet hoe dit in de metal done gaat passen. Vorige keer was de jupiler stage te klein?? Dus voor wie hier naartoe wil, zorg maar dat je er op tijd bent anders kom je niet meer binnen denk ik.
Ben ook wel benieuwd ja. Ze hebben waarschijnlijk wel stevige concurrentie met Within Temptation of Megadeth dus wellicht helpt dat.

Zelf ook weer heel veel zin in Bloodywood, hoop vooral dat ze niet clashen met de marquee.

Bekijk bijlage 19217

Ondanks dat heb ik nog steeds een voldochprogramma hoor vergeet niet dat er gewoon vijf podia zijn dus ik ga me echt niet vervelen ondanks dat ik er echt een aantal bij heb zitten die ik niet hoef te zien

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Hoor trouwens net waarom alles qua eten en drinken zo prijzig is op Graspop

Schijnt dat er een hoge afdracht is van meer dan de helft

De ochtendstond heeft goud in de mond op donderdag. Naast Black Gold op de Jupiler en Distant in de Marquee hebben we in de Metal Dome Magnolia Park die me wel écht aanspreken als opwarmer van de dag. Ik hoop dat ik van allen iets kan meepikken, maar MP staat dus ook wel mee op mijn lijstje!

Ankor maakte ook wel een goede indruk tijdens het inluisteren, behoudens clashes ben ik aanwezig!

Voor de rest zie je me hopelijk terug in Metal Dome voor Bloodywood. GMM maakt soms rare keuzes door zo'n populaire band in de Metaldome te zetten. Denk aan Lorna Shore, Helmut Lotti en Sleeptoken een paar jaar terug. Dit is er ook zo eentje. Ik hoop dat ik er dus nog bij geraak. :D

Users who are viewing this thread