Zijn The Dillinger Escape Plan echt zoveel groter dan Pennywise? Hoewel de laatstgenoemde voor mij eerlijk gezegd eerder een one-hit wonder is, ken ik te weinig van de afsluiter van dit stage. (Heb TDEP wel eens op Pukkelpop gezien, maar niet zozeer memorabel voor mij.)
Sterker nog, waar de Jupiler Stage vroeger één van m'n vaste stekjes was, ken ik vrij weinig van deze artiesten.
Thrown vorig jaar op Alcatraz gezien, daar brachten ze een degelijke show, maar nu niet per se eentje waar ik opnieuw voor sta te springen. John Coffey ken ik qua naam wel, maar daar stopt het ook. Van Grade 2 en Slay Squad heb ik nog nooit gehoord.
Ik heb al eerder een lans gebroken voor Blackgold: hoewel hun optreden hier voor de medegebruikers niet echt overtuigend was, kwam ik (na een werkdag) op Graspop aan terwijl deze band speelde. Er stond niet echt veel volk, dus ben meteen vooraan geraakt aan de Stage en ik zat er toen wel in. Wil ze graag nog wel eens bekijken als ze niet clashen met Distant. Kan imo ook net iets beter inschatten hoe goed een band "live" is na meerdere concerten. Dat gezegd zijnde, als nu-metal je helemaal niets zegt, gaat dit je helemaal niet liggen.