Graspop Metal Meeting 2026

De letterlijke knal komt inderdaad pas na de eerste gitaarrif als de drums beginnen.

Die intro terugzien doet me wel terug verlangen naar die show inderdaad, hopelijk staan ze er volgend jaar weer.
Zoonlief stond op dat moment net bij de wc's met zijn rug naar het podium. Die kwam met een halve hartverzakking terug bij ons staan 🤣

Hoe lang zou het duren denken jullie eer dat maphra op graspop zou komen? Of beter gezegd south stage headlinen? Ben er gek van. :D
ps. nickelback maakt ook terug kans haha.
Hier de link van maphra voor degene die onder een steen hebben geleefd dit jaar.
En nickelback goes metal

Laatst bewerkt:
Hoe lang zou het duren denken jullie eer dat maphra op graspop zou komen? Of beter gezegd south stage headlinen? Ben er gek van. :D
ps. nickelback maakt ook terug kans haha.
Hier d elink van maphra voor degene die onder een steen hebben geleefd dit jaar.
En nickelback goes metal
Laat mij maar mooi onder die steen liggen😉

Edit: Nickelback zou ik echt toejuichen!! Laat maar komen in 2027👌🤘

Je noemt daar twee hele goede intro's/openers ja! Bij de eerste tonen van Glitch voelde je al dat dit heel speciaal ging worden, wat een energie kwam daar vrij zeg! Here To Stay is ook zo'n knallende intro inderdaad, zet meteen de toon met die loeizware bas en gitaar. Zo moet je een set beginnen, meteen knallen!

Niet op GMM dus beetje off topic: Marilyn Manson begon hun Fields of Rock 2003 optreden met This Is The New Shit, werd ik ook wel door weggeblazen hoor. Staat me ook nog bij als een van de beste intro's die ik ooit heb mogen aanschouwen (wat niet per se beste optreden was dat ik ooit zag, zakte een beetje weg maar de intro was overweldigend).
Als het dan om beste intro's gaan die een beetje off topic zijn.
2 daarvan mee mogen maken op Donington '96. Eerst Dog Eat Dog met "Who's the King" nummer begon en er werd door de front rows zo'n stofwolk geproduceerd dat het podium niet meer te zien was.

Op dezelfde dag na het overlijden van de stiefzoon van Max Cavalera. Sepultura opkomst zonder Max. 2 minuten stilte voor de stiefzoon. 70.000 mensen waar je een speld kon horen vallen. En dan ineens een explosie om voluit te knallen met Roots Bloody Roots. Legendarisch!!

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Joslittel
Bij beste intro’s moet ik direct denken aan de doorkomst van Lorna Shore in 2023. Stonden toen nog in een veel te kleine Metal Dome. Terwijl men crowdsurfend nog binnen probeerde te komen werden we in de tent direct omver geblazen door Sun//Eater.

Sowieso al een van m’n favoriete nummers, en live als opener wellicht nog waanzinniger!

Verder dacht ik me te herinneren dat At The Gates in 2023 begon met Slaughter of the Soul. Maar daar blijkt dus niets van waar. Wel ook een geweldige set overigens.

• Metal!
  • Leuk
Waarderingen: Blommie en Dr. Hannibal
Slipknot voor de eerste keer, helemaal vooraan, intro begint en je voelt dat de spanning te snijden is terwijl de klok aftelt van 10.

Over het algemeen vind ik toch dat de eerste 1 a 3 songs zelden echt goed zijn. Zowel de band, de afstelling qua sound en het publiek moet er meestal toch ff inkomen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik zou liever Sebastian Bach als invaller voor Skid Row willen zien
:)

Frontmannen vervangen is altijd wel tricky, Axl Rose die inviel bij Ac/Dc was ook wat vreemd, unieke once in a lifetime show, maar toch, meh.
Het klopt dat het zelden werkt met een nieuwe of tijdelijke zanger. Maar er zijn tal voorbeelden waar het wel heeft gewerkt.
Black Sabbath, Gotthard en Killswitch Engage zijn daar voorbeelden van.

Bij Judas Priest vond ik het persoonlijk en gemiste kans dat ze Ralf Scheepers (Primal Fear) niet gekozen hebben ipv Tim Owens.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Zou Black Veils Brides geen kanshebber zijn voor de laatste plekjes? Spelen 23 juni in NL en staan ook op festivals zoals Hellfest, NovaRock, Download, ...

• Leuk
Waarderingen: MandyRose
Zou Black Veils Brides geen kanshebber zijn voor de laatste plekjes? Spelen 23 juni in NL en staan ook op festivals zoals Hellfest, NovaRock, Download, ...
denk dat die een spot in zouden nemen van een logo band, denk niet dat zo'n spot nog vrij is op de line up
weet niet hoe hoog ze vorige keer stonden op de line up? voor de cancellation
zou wel een toffe toevoeging zijn inderdaad

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam
Wat is de beste intro op Gmm ooit?

Korn - Blind (vorig jaar)
Hier ben ik t mee eens! Zwarte doek voor het podium en ineens die cymbal intro. JA. Die van Pinkpop dat weekend was wat meer anitclimax. Geen doek en in het daglicht. Dat ze gewoon het podium oplopen en dan die cymbal start.
A day to remember opent altijd met The downfall of us all, dan zit het tempo er wel gelijk goed in.
Vorig jaar in Luik faalde die intro wel. Speelde enkel af door de monitoren op het podium. Dus mensen vooraan hoorden het, de band was het publiek aan het hypen vanaf het podium terwijl niemand het hoorde :ROFLMAO:

Kan.
Ik zou persoonlijk liever The 69 Eyes zien, maar ze touren vooralsnog niet in juni.

Als het dan om beste intro's gaan die een beetje off topic zijn.
2 daarvan mee mogen maken op Donington '96. Eerst Dog Eat Dog met "Who's the King" nummer begon en er werd door de front rows zo'n stofwolk geproduceerd dat het podium niet meer te zien was.

Op dezelfde dag na het overlijden van de stiefzoon van Max Cavalera. Sepultura opkomst zonder Max. 2 minuten stilte voor de stiefzoon. 70.000 mensen waar je een speld kon horen vallen. En dan ineens een explosie om voluit te knallen met Roots Bloody Roots. Legendarisch!!
Niet zo indrukwekkend als na 2 minuten stilte denk ik, maar Cavalera conspiracy op Pinkpop. Intro bestond uit 1 tik met de drumsticks. De Braziliaanse vlag kwam tegelijk achter het drumstel naar beneden en meteen mayhem. Ben mijn maat meteen kwijtgeraakt. Heerlijk optreden.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Jimmeh07
Niet zo indrukwekkend als na 2 minuten stilte denk ik, maar Cavalera conspiracy op Pinkpop. Intro bestond uit 1 tik met de drumsticks. De Braziliaanse vlag kwam tegelijk achter het drumstel naar beneden en meteen mayhem. Ben mijn maat meteen kwijtgeraakt. Heerlijk optreden.
Cavalera is gewoon altijd goed. Mijn zoon heeft het nog steeds over hun doorkomst op de Jupiler 2 jaar geleden🤘🤘

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Paddy, Dwarf en saurus

Users who are viewing this thread