Graspop Metal Meeting 2026

Wat is de beste intro op Gmm ooit?

Korn - Blind (vorig jaar) zal voor mij mogelijk lang op 1 staan voor mezelf maar voor de rest vaar ik - blind - en niet meteen een nr 2 en 3 🙂

Kwestie van mogelijk wat nieuws te ontdekken

• On fire
Waarderingen: Moniek en Joslittel

Korn - Blind (vorig jaar) zal voor mij mogelijk lang op 1 staan voor mezelf maar voor de rest vaar ik - blind - en niet meteen een nr 2 en 3 🙂

A day to remember opent altijd met The downfall of us all, dan zit het tempo er wel gelijk goed in.

EDIT: de intro van BMTH is ook vet overigens

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lars. en N1tje

Persoonlijk vond ik "Here to Stay" van Korn in 2022 net wat beter binnenkomen als eerste song. Echt wat een overdonderende bassdreun werd er over de weide uitgeslingerd.

En de algehele intro van Dethklok vorig jaar was ook geweldig. Je werd als het ware gewoon het verhaal van Dethklok ingezogen.

dat is weer zo een verschrikkelijk moeilijke vraag.

Deathklok vorig jaar was echt wel nice.
Meshuggah 2023 was ook echt een serieuze binnenkomer!

• Leuk
Waarderingen: Lars.

Ik weet niet of ze het ooit op GMM hebben gedaan, maar Slipknot die opent met Disasterpiece (met hun doek dat valt en omhoog getrokken wordt) was héél vet op Pukkelpop!

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Trouwens! Parkway Drive met "Glitch" in 2023. Wat een gigantische rotknal hadden die bij de start van dat nummer. Ook een geniaal moment!
Je noemt daar twee hele goede intro's/openers ja! Bij de eerste tonen van Glitch voelde je al dat dit heel speciaal ging worden, wat een energie kwam daar vrij zeg! Here To Stay is ook zo'n knallende intro inderdaad, zet meteen de toon met die loeizware bas en gitaar. Zo moet je een set beginnen, meteen knallen!

Niet op GMM dus beetje off topic: Marilyn Manson begon hun Fields of Rock 2003 optreden met This Is The New Shit, werd ik ook wel door weggeblazen hoor. Staat me ook nog bij als een van de beste intro's die ik ooit heb mogen aanschouwen (wat niet per se beste optreden was dat ik ooit zag, zakte een beetje weg maar de intro was overweldigend).

Voor mij:
1. Sabaton met Ghost division. Lekker snel/engergiek nummer. En de toon is altijd gelijk gezet imo. (niet een specifiek jaar, maar 2019 zal me bij blijven omda t de 1eX was da k ze zag op graspop)
2. Dethklok met het hele verhaal
3. BMTH 2024

Je noemt daar twee hele goede intro's/openers ja! Bij de eerste tonen van Glitch voelde je al dat dit heel speciaal ging worden, wat een energie kwam daar vrij zeg! Here To Stay is ook zo'n knallende intro inderdaad, zet meteen de toon met die loeizware bas en gitaar. Zo moet je een set beginnen, meteen knallen!

Niet op GMM dus beetje off topic: Marilyn Manson begon hun Fields of Rock 2003 optreden met This Is The New Shit, werd ik ook wel door weggeblazen hoor. Staat me ook nog bij als een van de beste intro's die ik ooit heb mogen aanschouwen (wat niet per se beste optreden was dat ik ooit zag, zakte een beetje weg maar de intro was overweldigend).
ik denk dat hij letterlijk rotknal bedoelt. want dat was het ook gewoon letterlijk, een gigantische knal, en dan pas begonnen de eerste tonen van glitch. voor de rest schaar ik mer volledig achter het feit dat dit een van de beste shows op graspop ooit was

• Leuk
Waarderingen: Lars., Imag en Piebe71
ik denk dat hij letterlijk rotknal bedoelt. want dat was het ook gewoon letterlijk, een gigantische knal, en dan pas begonnen de eerste tonen van glitch. voor de rest schaar ik mer volledig achter het feit dat dit een van de beste shows op graspop ooit was
Dan was het een dubbele knal, want ik voelde echt dat er iets bijzonders stond te gebeuren toen Glitch werd ingezet. Nummer zwelt ook aan, kwam de letterlijke knal niet toen het nummer al was ingezet, na de aanzwellende gitaarintro, toen de drums begonnen?

Heb dit maar één keer eerder gevoeld: Slipknot 2019. Daar kwam ook zoveel energie vrij, je kon het bijna aanraken. PwD was zeker een van de beste shows op GMM die ik ooit heb gezien en staat zelfs in mijn top 5 ooit, ook los van GMM. Onvergetelijk!

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Imag

Ik mis nog steeds het simplere, "We are Motorhead, and we play Rock and Roll" om dan een uurtje te kunnen gaan.

Persoonlijk vond ik Kiss hun eerste keer GMM, met "Dessel you wanted the best, you got the best KISS" ook wel lekker om dan direct met Strutter te beginnen.

Van de meer hedendaagse bands is een Ghost Division van Sabaton ook altijd een heerlijke opener.

Dan was het een dubbele knal, want ik voelde echt dat er iets bijzonders stond te gebeuren toen Glitch werd ingezet. Nummer zwelt ook aan, kwam de letterlijke knal niet toen het nummer al was ingezet, na de aanzwellende gitaarintro, toen de drums begonnen?
De letterlijke knal komt inderdaad pas na de eerste gitaarrif als de drums beginnen.

Die intro terugzien doet me wel terug verlangen naar die show inderdaad, hopelijk staan ze er volgend jaar weer.

De letterlijke knal komt inderdaad pas na de eerste gitaarrif als de drums beginnen.

Die intro terugzien doet me wel terug verlangen naar die show inderdaad, hopelijk staan ze er volgend jaar weer.
Kende Parkway drive voor die show niet.
Stond er met een flink blauw oog van die dag eerder (I prevail) ergens achteraan. Oortje verloren bij Pantera en erg moe want was 1e X 4 dagen.
En jemig wat was dat een gave show! Echt in mn top 3 beste optredens ooit. Hebben me zelfs vanaf de kruizen helemaal overgebleven!

• Metal!
  • Leuk
Waarderingen: Lars. en Loek123

Users who are viewing this thread