Graspop Metal Meeting 2026

Bands die helemaal niet aan het touren zijn tzt zoals Lamb of God en Ghost lijken me te duur. Moet je een hele headline productie opzetten voor 1 avond. Dan klinkt wat @CedricH zegt logischer, al wordt de vrijdag dan wel een matig dagje voor mij persoonlijk.

Machine Head in 2023 was denk ik ook speciaal overgevlogen voor één show. Het is dus wel mogelijk (als dat inderdaad de enige EU show destijds was)

Enkele opties

Gojira: zou mooi zijn, al ben ik er geen fan van
Ghost: zou mooi zijn, al ben ik er geen fan van
Amon Amarth: zou ik toejuichen, zeer hard zelfs. Maar hebben een tour in het najaar. Gaan die dat wel willen doen?
Helloween: staan al op Hellfest die dag jammer genoeg
Linkin Park (Rock Am Ring zit ik nu): Te duur
Iron Maiden (Rock Am Ring zit ik nog steeds): 29 juni Antwerpen en te duur
The Cure (Novarock): Niet echt geschikt voor Graspop
Guns N' Roses (Download): te duur
Deep Purple (Hellfest): Hellfest durft het aan ...
Marilyn Manson (Resurrection Fest): controversieel ...
Yungblud (Tons Of Rock): Ik hou me al vast aan de takken van de bomen voor de hoeveelheid gezeik er dan gaat komen ...

Daarmee heb ik alle headliners van de grotere juni festivals gehad en enkele losse bands. Mensen beginnen hier ook over exclusieve shows van Muse of Foo Fighters maar dat zie ik al helemaal niet gebeuren.
Iron Maiden en Yungblud hebben hoe dan ook geen opening de 19e. Snap niet goed waarom die dan in je "optie"lijst komen?

Bands die helemaal niet aan het touren zijn tzt zoals Lamb of God en Ghost lijken me te duur. Moet je een hele headline productie opzetten voor 1 avond. Dan klinkt wat @CedricH zegt logischer, al wordt de vrijdag dan wel een matig dagje voor mij persoonlijk.
Het is natuurlijk niet voor 1 avond. De hele tour van Twisted Sister valt in duigen. Dus alle festivals die hen hadden geprogrammeerd moeten op zoek naar een (waardige) vervanger.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Iron Maiden en Yungblud hebben hoe dan ook geen opening de 19e. Snap niet goed waarom die dan in je "optie"lijst komen?
Ik ga de festivals gewoon af ;). De festivals waar ik naar gekeken heb staan er bij maar ik let niet direct op bands hun tourschema
Intussen staat er tussen haakjes bij dat ik ook naar Greenfield gekeken heb maar dat hun headliners dezelfde zijn als op Graspop

Machine Head in 2023 was denk ik ook speciaal overgevlogen voor één show. Het is dus wel mogelijk (als dat inderdaad de enige EU show destijds was)
kleine nuance, toen was het de grootste spot van de dag die nog open stond (south head)
een band zal minder snel de oceaan overvliegen voor een exclusieve show om vervolgens onder volbeat op de poster te staan
de organisatie zal ook niet zo desperate zijn om naast Volbeat nog iets groots neer te moeten zetten

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Jamel
kleine nuance, toen was het de grootste spot van de dag die nog open stond (south head)
een band zal minder snel de oceaan overvliegen voor een exclusieve show om vervolgens onder volbeat op de poster te staan
de organisatie zal ook niet zo desperate zijn om naast Volbeat nog iets groots neer te moeten zetten

Dat klopt, al zie ik dan ook mogelijkheden om bands naar headliner te promoveren. Denk dat bands voor een eerste headlineshow best bereid zijn om speciaal te komen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ik veronderstel dat GMM wel een mooie oplossing zoekt en hiervoor eventueel de koppen samen steekt met Sweden Rock, Copenhell, Tons of Rock, m.a.w. de festivals die met hetzelfde probleem kampen.
Hoop alleszins dat Gojira bij deze weer in de running is.
Dit denken we telkens wanneer headliners cancellen en dan zie je uiteindelijk alle festivals met andere oplossingen komen.
Recent met Werchter toen zowel KOL als Fender afzegden, is daar een goed voorbeeld van.

Hebben meermaals om extra geld gevraagd op de dag van het optreden, en annuleren het optreden als ze dat niet krijgen.
Klinkt als een bekende scam van de Grabdrivers hier in Azië

Dit denken we telkens wanneer headliners cancellen en dan zie je uiteindelijk alle festivals met andere oplossingen komen.
Recent met Werchter toen zowel KOL als Fender afzegden, is daar een goed voorbeeld van.
was in 2023 toch het geval met gojira, was normaal niet de bedoeling dat die in juni gingen touren maar door het wegvallen van een headliner is die dan toch verschoven (ten koste van alcatraz die ze al had gebooked maar niet aangekondigd). Moet hier wel zeggen dat dit een pak vroeger was dan nu.

was in 2023 toch het geval met gojira, was normaal niet de bedoeling dat die in juni gingen touren maar door het wegvallen van een headliner is die dan toch verschoven (ten koste van alcatraz die ze al had gebooked maar niet aangekondigd). Moet hier wel zeggen dat dit een pak vroeger was dan nu.
Ja dat was veel vroeger.
Kijk naar Werchter vorig jaar of toen met Stromae. Toen hadden veel festivals ook andere artiesten (sommigen werkten wel samen idd) als vervanging. Of voor Graspop ook toen Aerosmith en Avenged Sevenfold wegvielen.

als we het bericht van sweden rock mogen geloven is het arthritis + een hartaandoening. begrijpelijk dan dat ze het risico niet nemen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Als er geschoven kan worden ivm Hellfest dan graag Helloween in de plaats. Staat nog op mijn bucketlist.

Geschoven van Hellfest naar Graspop? Dat lijkt me net zo waarschijnlijk als Metallica als north stage headliner
Ik bedoel intern geschoven. Een GMM headliner van een andere dag op de plaats van Twisted en Helloween op de plaats van de verschoven headliner.

Hate to say I told you so! Telling you about this cancellation might be a good way to start in this forum.

Now let's get Gojira or A Perfect Circle! Upgrading Alter Bridge as HL would be unfair imo. It's not a last day cancellation so GMM shoud do better with 4 months to go.

Die konden toen spullen lenen dacht ik? Ghost heeft best een productie over het algemeen. LoG zou in dat opzicht natuurlijk wel nog kunnen inderdaad, die spelen zelfs op een boot ;)

Het is natuurlijk niet voor 1 avond. De hele tour van Twisted Sister valt in duigen. Dus alle festivals die hen hadden geprogrammeerd moeten op zoek naar een (waardige) vervanger.
Ook een goed punt, maar dan valt juist LoG weer af omdat die al een EU tour gepland hebben en tot mei in de VS rondracen.

Jammer joh. Keek er niet heel hard naar uit, maar bij gebrek aan betere mainstage acts toch een beetje.

Als ze subs gaan doorschuiven is het wel erg dramatisch gesteld. Er was al het één en ander aan matige bands doorgeschoven naar boven (SFU) en dat met een headliner op main doen zou heel bijzonder zijn. Als Scorpions komt ga ik serieus mn ticket verkopen.

Gojira is geen optie dacht ik vanwege voorprogramma Metallica (19 juni Dublin)? Of is hun website nog steeds niet correct? En tegelijkertijd vraag ik mij ook af of dagticket houders voor die dag (waar een deel TS fan zal zijn) blij zouden zijn met Gojira (ik dan weer wel). Dat is misschien eerder een doelgroep voor Ghost.

Jammer voor de band en voor de fans, al ben ik er zelf niet zo rouwig om. Ben heel benieuwd waar ze mee op de proppen komen, maar de kans is het groot dat het voor mij een upgrade zou zijn (of deze opmerking gaat keihard backfiren).

Het lijkt nu net alsof je over de passage 'Ongetwijfeld zullen ze eerst kijken of ze ergens een vervangende headliner vandaan kunnen halen. Maar dat lijkt me zeker niet evident, gelet op het feit dat The Offspring als headliner naar alle waarschijnlijkheid ook al een noodgreep was.' heen leest. Daar zeg ik ook dat Graspop ongetwijfeld (en mogelijk in samenwerking met andere festivals die nu met een lege headlinerplek zitten) eerst gaat kijken naar een vervangende headliner. Maar dat het me tegelijkertijd niet echt eenvoudig lijkt, aangezien The Offspring al een noodgreep is. Dus de headliners liggen dit jaar blijkbaar zeker niet voor het oprapen.
Is The offspring een noodgreep..staan op een groot aantal andere festivals toch ook bovenaan? Ook dat is voor ons gewoon gissen denk ik.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Users who are viewing this thread