Graspop Metal Meeting 2026

De laatste paar weken flink kunnen inluisteren en wat staat er toch ontzettend veel moois dit jaar! Geen grote klappers (Iron Maiden, Slipknot etc.), maar daardoor juist meer bands om te ontdekken. Ik heb een lijst gemaakt, maar ik hoor graag als jullie nog tips hebben! Vorig jaar kwam iemand met Paleface Swiss en daar was ik zeer door verrast:D

Dik = Must see
Normaal = Ga ik zeker proberen te zien
Schuin = Leuk om te zien, tenzij plannen veranderen (bier bij tent smaakt te goed, clash, geen zin etc.)
* = eerste keer

Donderdag
Ego Kill Talent *
Danko Jones
Ankor *
Thrown *
The Funeral Portrait *
Sleep Theory *
Lakeview *
Within Temptation
Megadeth
The Offspring
*
Limp Bizkit
Vrijdag
Mammoth *
Cavalera *
Trivium
Sex Pistols *
We Came As Romans *
Breaking Benjamin *
Alter Bridge *
Twisted Sister *
Volbeat *

Zaterdag
Fleddy Melculy *
P.O.D.
Rivers of Nihil *
Sepultura *
Hollywood Undead
Ice Nine Kills *
Uncle Acid & the Deadbeath *
Architects *
Bad Omens *
Bring Me the Horizon *

Zondag (korte dag, maandag weer werken helaas..)
Killus *
Life of Agony
TX2
*
Europe *

Steel Panther is trouwens bekend gemaakt voor Bospop, en dat is de eerste show in de zomer. Nu ligt dit precies tussen GMM en Alcatraz in met half juli. Zouden ze vroeg in de zomer komen, gezien sommige festivals nog een handvol namen bekend moeten maken, of laat met Bospop ergens in het begin van de tour?

Steel Panther is trouwens bekend gemaakt voor Bospop, en dat is de eerste show in de zomer. Nu ligt dit precies tussen GMM en Alcatraz in met half juli. Zouden ze vroeg in de zomer komen, gezien sommige festivals nog een handvol namen bekend moeten maken, of laat met Bospop ergens in het begin van de tour?

Gezien de plaatsen die nog beschikbaar zijn op Graspop, zou ik eerder gokken van niet. Of er zou weer wat geschoven moeten worden met de grootte van de namen.

Gezien de plaatsen die nog beschikbaar zijn op Graspop, zou ik eerder gokken van niet. Of er zou weer wat geschoven moeten worden met de grootte van de namen.
Ja zo zat ik ook al te denken. Alcatraz heeft nog 3 spots in totaal open staan, dus kan zijn dat ze daarbij komen, anders evt LF.
Verbaast me vooral dat die nu pas met de eerste datum komen, terwijl genoeg festivals al het grootste deel van de line ups bekend heeft...

Ik heb niet echt iets tegen Limp Bizkit.
Ze zijn al eerder headliner geweest, maar niet de sterkste headliner ooit.
The Offspring was wel te zien aankomen als (vervangend) headliner, ze hebben de ziggo uitverkocht (jep..kaartverkoop).
Ook staan ze op concurerende festivals ook hoog en bij hellfest als headliner op het affiche.
Ik zou eerlijk gezegd Within Temptation de headlinespot eerder gunnen.

Als je naar kaartverkoop kijkt is het rijtje goed te verklaren.
Volbeat, Sabaton, BMTH, Offspring en zelfs LB staan in de grotere zalen, en nee het zijn geen Maiden, Rammstein of Metallica
Bad Omens staat welliswaar in kleinere zalen, maar 2x 6000 in NL en bijna 8500 in belgië. Mits het uitverkoopt.
TS en DL blijven lastig te peilen op kaartverkoop, maar ik zou ze als headliner al boeken uit respect voor hun bijdrage aan de "metalwereld".
Dat had overigens met andere bands ook gekund, want Helloween trekt waarschijnlijk hetzelfde publiek.
Hoe dan ook. Niet de sterkste line-up, maar niet ontevreden.

Floor Jansen, Airborne en Steel Panther op Bospop zouden toch prima op GMM kunnen, maar toch vreemd dat die nog niet gekozen zijn. ZZ Top was wat mij betreft een hele goede Marquee headliner geweest. Er zijn ondertussen vreemdere keuzes gemaakt in de lineup...
Airbourne natuurlijk dit jaar al op GMM.
Steel Panther kan in principe nog. Lijkt me niet dat ze die ergens anders kunnen wegzetten, buiten een soloshow in de trix bijvoorbeeld.
Of zouden die op Live /s Live komen te staan, op de Iron Maiden-dag?

• Leuk
Waarderingen: Akephalos
Floor Jansen, Airbourne en Steel Panther op Bospop zouden toch prima op GMM kunnen, maar toch vreemd dat die nog niet gekozen zijn. ZZ Top was wat mij betreft een hele goede Marquee headliner geweest. Er zijn ondertussen vreemdere keuzes gemaakt in de lineup...
Airbourne hoort natuurlijk niet in dat rijtje die stonden er dit jaar al

Is inderdaad wel bijzonder dat ZZ top nooit op Graspop staat. Denk niet dat ze akkoord gaan met marquee head, zou ook een rare positie zijn voor ze. Had van mij prima gemogen op de spot van Def Leppard of Alice Cooper ofso

ook raar inderdaad dat ze dat solo project van Floor nooit hebben geboekt. Graspop lijkt wel een afkeer te hebben tegen Nightwish en Floor :(

• Verdrietig
Waarderingen: MetalLimbo
Airbourne hoort natuurlijk niet in dat rijtje die stonden er dit jaar al

Is inderdaad wel bijzonder dat ZZ top nooit op Graspop staat. Denk niet dat ze akkoord gaan met marquee head, zou ook een rare positie zijn voor ze. Had van mij prima gemogen op de spot van Def Leppard of Alice Cooper ofso

ook raar inderdaad dat ze dat solo project van Floor nooit hebben geboekt. Graspop lijkt wel een afkeer te hebben tegen Nightwish en Floor :(
Voor zover ik weet doet ZZ Top enkel festivals als ze mogen headlinen. Dan snap ik wel dat GMM ze laat passeren.

Denk dat we eerst de show maar eens moeten zien voor we dit oordeel gaan vellen.....
Voor hun headline zaalshow in het sportpaleis deden ze ook niets meer dan hun standaard set, hetzelfde de vorige keren dat ze heel hoog stonden op festivals, dus betwijfel dat.

Ze hebben al eens headliner gestaan, was toen niet echt de moeite. Denk dat het dan ook maar terecht is dat sommige mensen (mezelf inclusief) dit gevoel hebben

???? op Graspop ???? wanneer ???? Weet wel dat ruim 10 jaar terug LB een keer headliner was

Maar ja idd laten we een optreden van jaren geleden als ijkpunt nemen....

Voor zover ik weet doet ZZ Top enkel festivals als ze mogen headlinen. Dan snap ik wel dat GMM ze laat passeren.
Op Bospop headlinen ze ook niet dus dat denk ik niet, denk dat ze met mainstage sub wel akkoord gaan

Zou opzich ook geen gekke north stage headliner zijn toch, als def leppard en twisted sister ook kan...

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
???? op Graspop ???? wanneer ???? Weet wel dat ruim 10 jaar terug LB een keer headliner was

Maar ja idd laten we een optreden van jaren geleden als ijkpunt nemen....

en ja Serieus...ik ben vorige keer bij de HL van Def Leppard weggelopen,....vond het een drama terwijl ik wel van DL hou...

Dus als hun wederom als HL mogen,...dan mag The Offspring het van mij ook proberen en denk dat ik het dan meer naar me zin heb als bij DL

Keep on Rollin, you know time it is

• Leuk
Waarderingen: Piebe71

Users who are viewing this thread