Graspop Metal Meeting 2026

Het wordt mijn vijfde GMM en ik ben tevreden met de globale line-up. Elk jaar zijn er leuke dingen die we ontdekken, maar evenzeer groepen met grote en kleine naam, waar ik na enkele nummers al genoeg van gehoord heb en dan gaan we op zoek naar iets anders. Ik verlang naar GMM van het moment dat ik mijn combi heb tot het afgelopen is en ben elk jaar even blij als ik weer naar dessel mag. (en hoewel de sid vicious en johny rotten periode alle vele decades voorbij is, slaat mijn hart altijd vlugger als ik 'sex pistols' zie staan op een affiche : mijn 'god save the queen' shirt ligt (al bijna) klaar.)
:)

wat een disrespect om Mastodon om 16:35 te laten spelen
Ja, maar met 3 podia moet je iets. Ik had zelf Mastodon en The Hives omgedraaid, dat ze op de mainstage spelen, maar dan is t 17.50. Veel later zou ik ze niet zeggen, gezien alle andere bands die erna nog komen.

Hetzelfde had ik op DMF dit jaar, Fleshgod Apocalypse die om 13.15 speelden, maar als je zag wat er nog meer die dag stond, snap je dat wel. Maar het voelt als disrespect, maar je kunt gewoon niet anders met goede line ups

Ja, maar met 3 podia moet je iets. Ik had zelf Mastodon en The Hives omgedraaid, dat ze op de mainstage spelen, maar dan is t 17.50. Veel later zou ik ze niet zeggen, gezien alle andere bands die erna nog komen.

Hetzelfde had ik op DMF dit jaar, Fleshgod Apocalypse die om 13.15 speelden, maar als je zag wat er nog meer die dag stond, snap je dat wel. Maar het voelt als disrespect, maar je kunt gewoon niet anders met goede line ups
Klopt wel, vind het al vreemd dat ze maar 3 stages hebben voor zo een groot festival. voelt toch verkeerd aan.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage en Loek123
Jay z and Kanye played niggas in Paris 6 or 7 times in a row in sportpaleis during the watch the throne tour
6x in Sportpaleis, 12x in Parijs (18-6-2012), toen een record.
Dat record werd verbroken door Travis Scott met 15x Goosebumps in Cleveland, Ohio (21-5-2017).

Break Stuff is maar 2:48, dus Fredje kan dat makkelijk verbreken met 26/27 keer in 75 minuten.. ;)

Laatst bewerkt:
Klopt wel, vind het al vreemd dat ze maar 3 stages hebben voor zo een groot festival. voelt toch verkeerd aan.
Ja, ik snap je punt, maar met de ruimte die ze hebben qua opbouw kunnen ze niet veel meer.
Of de huidige mainstage verkleinen en dan een dubbele stage doen, maar dat enorme podium is een ding voor RaR. Als die zou verkleinen verliezen die hun parel.

Jay z and Kanye played niggas in Paris 6 or 7 times in a row in sportpaleis during the watch the throne tour
We zijn nu dus artiesten als Kanye en Travis Scott als voorbeeld aan het gebruiken voor... wat precies? Als ik ergens geen vergelijking mee zou willen als artiest dan zijn het die sneuneuzen wel.

Zou wat mij betreft alleen maar meer bevestiging zijn dat als je het als artiest nodig vind om je materiaal te herhalen tijdens een live show, je discografie gewoon een beetje ruk is. Volgens mij doet Extreme ook ''More Than Words'' rekken voor 15 minuten, maar ook voor mij weer bevestiging dat je dan gewoon als One Hit Wonder daar staat en de rest van je repertoire gewoon niet zo boeiend is.

En dan zeggen dat Priest, Maiden etc ook allemaal nostalgie bands zijn... kom op zeg. Die produceren nog steeds gewoon nieuwe muziek die ook daadwerkelijk goed is. Die teren niet decennia op 1 nummer dat ooit een hit geweest is. Iron Maiden doet niet 3x NOTB en Priest gaat niet Breaking The Law op podium herhalen.

• Thinking
  • Haha
Waarderingen: Timmetje en Dwarf
Ja, ik snap je punt, maar met de ruimte die ze hebben qua opbouw kunnen ze niet veel meer.
Of de huidige mainstage verkleinen en dan een dubbele stage doen, maar dat enorme podium is een ding voor RaR. Als die zou verkleinen verliezen die hun parel.
Ik vind het sowieso maar een raar festival met al dat asfalt en die 'Wellenbrecher', gekke Duitsers...

• Leuk
Waarderingen: Ahbon
blood for blood reunie stond niet op mijn bingo kaart. hoe lang zou die exclusive gelden? is dat voor heel 2026?
595920704_1163547249262313_5915411801716003905_n.jpg

• Confetti
Waarderingen: Mark's Kal
Tja dat klopt inderdaad ik kende ze niet en ik was heel blij verrast.

Volgens mij kwam NeO daarna. Met de kennis van nu is het voor mij een coinflip wie eerst zou moeten. Voor mij zijn die 2 redelijk gelijkwaardig.
Maar met het rest van het programma had geen kans inderdaad.

Ben nu in Trix voor Suffocation maar headliner is natuurlijk Cradle Of Filth. Krijg nu juist te horen dat er amper 700 tickets verkocht zijn. Vraag me toch af wat die de Marquee gaan headlinen.

Nu ik hier toch ben ook ineens is checken hoe de band het tegenwoordig doet maar ik vermoed dat ik na 3 nummers al buiten sta. Vroeger hoorde ik de band wel graag maar nu nog schim van zichzelf
Daarentegen was Hedon (850 capaciteit) de dag ervoor al wekenlang uitverkocht.
'Een schim van zichzelf' is een voorbarige conclusie gelet op het feit dat je de band nog niet eens hebt zien spelen. Jij gaat er specifiek heen voor Suffocation en zegt op voorhand al dat je vermoedelijk na 3 nummers buiten staat, dan ben je ook geen fan van het nieuwe werk geloof ik. Die nieuwe albums worden door een breder publiek goed ontvangen in tegenstelling tot het middensegment van de discografie. Ook live klinken Dani en de band nu (in 2023 en afgelopen zondag) beter dan pakweg 10 jaar geleden. Ook zonder de twee recent vertrokken bandleden staat er een goede act.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Daarentegen was Hedon (850 capaciteit) de dag ervoor al wekenlang uitverkocht.
'Een schim van zichzelf' is een voorbarige conclusie gelet op het feit dat je de band nog niet eens hebt zien spelen. Jij gaat er specifiek heen voor Suffocation en zegt op voorhand al dat je vermoedelijk na 3 nummers buiten staat, dan ben je ook geen fan van het nieuwe werk geloof ik. Die nieuwe albums worden door een breder publiek goed ontvangen in tegenstelling tot het middensegment van de discografie. Ook live klinken Dani en de band nu (in 2023 en afgelopen zondag) beter dan pakweg 10 jaar geleden. Ook zonder de twee recent vertrokken bandleden staat er een goede act.
Ik heb de band al vaker live gezien. Maar de drama van de afgelopen maanden, doet soms iemand wat dingen harder zeggen dan ze zijn. Een schim van zichzelf was misschien wat overdreven. Zelf ben ik vooral fan van het vroegere werk en megafan van het album Thornography. Een album dat de meesten abosluut niet als hun favo album van de band zullen zien, itt ik

Zou er eigenlijk iemand zijn die Limp Bizkit wel degelijk gaat kijken en het erg zou vinden als ze break stuff 2x doen ?
Liever dat dan een cover van Master Of Puppets of SLTS die ze niet eens volledig afmaken, om eerlijk te zijn. Of ik wel degelijk ga kijken? Als mij een strakke set zonder onderbrekingen en zonder teveel gelul vooraf wordt beloond: onmiddelijk. Anders enkel vanop een afstandje als ze niet samen staan met pakweg Anthrax ofzo. Want dan is de keuze snel gemaakt

Mijzelf kennende ga ik op de donderdag toch weer iets te hard van stapel. Dus zelfs als Fred wat teveel lult zal ik me er op dat moment niet meer teveel aan ergeren gok ik 😁

Zorg dat je vrijdagavond helder bent voor Volbeat en Twisted Sister, die eerste is toch wel een van de headliners voor jou toch?

Zou er eigenlijk iemand zijn die Limp Bizkit wel degelijk gaat kijken en het erg zou vinden als ze break stuff 2x doen ?
Je twijfelt echt of er mensen zijn die liever verschillende nummers horen dan twee keer hetzelfde?

Ik kan me het tegenovergestelde juist moeilijk voorstellen

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread