Graspop Metal Meeting 2026

Is de capaciteit van het VIP deck niet gewoon best laag? Denk niet dat dat een goede indicator is voor hoe goed de kaartverkoop gaat. Ik heb er zelf ook aan zitten denken maar weet eerlijk gezegd niet meer waarom toch niet voor gekozen (volgens mij vanwege parking wat alleen een meerwaarde was als je 1 dag kwam of op en neer moest). En ik ben echt geen rijke stinkerd ofzo, maar met die BTW verhoging die er waarschijnlijk aan komt snap ik wel dat mensen ''dan maar de duurdere variant pakken voor meer luxe, nu het nog kan''.
is idd niet echt heel groot maar is toch wel een indicatie van hoe goed een dag verkoopt. Is nog steeds bijna 2x zo duur als een normaal ticket

De pro's zijn zeer beperkt, en maar voor een paar mensen echt een meerwaarde.
Zou denken dat de meeste tickets gekocht worden door bedrijven als cadeau :unsure:

Waarom is de vrijdag een moeilijk te verkopen dag dan? Die logica zie ik niet helemaal. Bedoel, je hoeft alleen de vrijdag vrij te nemen.
Het is natuurlijk een doordeweekse dag, veel mensen moeten idd vrij nemen en studenten kunnen ook gewoon les of een examen hebben op die dag

Het is natuurlijk een doordeweekse dag, veel mensen moeten idd vrij nemen en studenten kunnen ook gewoon les of een examen hebben op die dag

Maar wel dé parttime dag over het algemeen om vrij te hebben, en Nederland is parttime koning natuurlijk. Denk dat het wel meevalt hoe lastig een vrijdag is.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
De pro's zijn zeer beperkt, en maar voor een paar mensen echt een meerwaarde.
Zou denken dat de meeste tickets gekocht worden door bedrijven als cadeau :unsure:
Dat denk ik ook wel, is toch vooral voor bedrijven en zelfstandigen. Heb zelf al meerdere keren VIP gehad via het werk of kameraden hun werk, zou daar zelf nooit het geld aan willen geven. Denk dat ik nog nooit langer dan een uur per dag in die vip heb rond gehangen.

is idd niet echt heel groot maar is toch wel een indicatie van hoe goed een dag verkoopt. Is nog steeds bijna 2x zo duur als een normaal ticket
Ik zag het als €50 extra per dag. Als daar nou parking bij inbegrepen had gezeten (dat ik niet m'n zooi door het zand hoef te slepen en t/m maandag kon laten staan) had ik het allemaal prima gevonden. Maar de extraatjes waren toch wel echt beperkt. Maar als relatiegeschenk/cadeau van bedrijven (zeker zo nog even voor de feestdagen) begrijp ik het zeker. Schrijft vast ook lekker af van de belasting.

Een eigen mening hebben is natuurlijk ieders goed recht, daar zul je mij ook nooit over horen.
Maar dan wordt de discussie (voor zover daar dan überhaupt nog sprake van is) niet veel meer dan een arbitrair lijntje verleggen.
Foo Fighters wel, Prodigy niet, Nickelback wel, Cypress Hill niet, QOTSA wel...
En dat zal iedereen voor zichzelf anders invullen.

Ik vind dit soort reacties eigenlijk maar vechten tegen windmolens.
De organisatie bepaalt toch wel zelf of en hoe ver ze dat lijntje willen verleggen.

Het is een beetje als bezwaar maken tegen Aldi of Lidl dat ze naast reguliere kruidenierswaren ook allerlei andere spullen in grabbelbakken verkopen.
Feit is echter dat veel mensen maar al te graag in die bakken staan te neuzen en dat er blijkbaar veel mee wordt verdiend, vandaar dat ze ook op prominente plekken staan.
Gaat dat ten koste van de reguliere kruidenierswaren? NEE!
Is Aldi/Lidl daarmee geen supermarkt meer maar een warenhuis? NEE! 😉

Overigens vind ik die 'zwijgende meerderheid' die je noemt maar zeer discutabel, tenzij je ook daadwerkelijk cijfers daarover kunt overleggen?
Dat is nou precies het probleem met een "zwijgende meerderheid": het is lastig om cijfers te geven! We zouden anonieme stembiljetten moeten uitdelen aan elke bezoeker die GMM binnenkomt en die vervolgens moeten tellen! 🤣🤣🤣

Nee, serieuzer, ik denk niet dat er echte cijfers zijn, maar ik herinner me de commotie op sommige Hellfest-forums toen Prodigy werd aangekondigd... (nogmaals, dat zegt niets, want misschien waren het alleen de haters die hun mening gaven!).

Het enige cijfer dat ik kan geven, is de feedback in mijn speciale GMM Messenger-groep (28 personen).

Prodigy Headliner:

VOOR: 5
TEGEN: 19 (!!!) (11 zeg: Niet als Headliner Main Stage maar OK on een andere Stage)
GEEN MENING: 4

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Is die discussie over The Prodigy nou niet een keer gevoerd? Hoe lang wil je erover doorgaan?
Ik gaf gewoon antwoord op de vraag die mij gesteld was... gewoon uit respect! Want wat mij betreft is de zaak hiermee afgedaan, het is een cirkelredenering!

Ik zag het als €50 extra per dag. Als daar nou parking bij inbegrepen had gezeten (dat ik niet m'n zooi door het zand hoef te slepen en t/m maandag kon laten staan) had ik het allemaal prima gevonden. Maar de extraatjes waren toch wel echt beperkt. Maar als relatiegeschenk/cadeau van bedrijven (zeker zo nog even voor de feestdagen) begrijp ik het zeker. Schrijft vast ook lekker af van de belasting.
Parking is inbegrepen in VIP ticket en die parking ligt juist naast de ingang, paar honderd meter wandelen en je staat aan de 2 hoofdpodia. Vroeger was VIP niet interessant want de enige meerwaarde, de parking, lag ook op een halfuur wandelen. Enkele andere voordelen zijn: niet aanschuiven aan de (propere) toiletten, alle dranken uit glas en voor de liefhebbers van whisky, er is een goeie Ardbeg te krijgen (mits betaling):D

damh! dan gaat de verkoop toch wel beter dan ik had verwacht, wel vreemd dat de vrijdag vip nog niet weg is, had verwacht dat Volbeat en Twisted Sister toch iets rapper zouden gaan
De meeste festivals in Belgie roepen op om nu nog tickets te kopen met de aangekondige btw stijging ...daarom worden nu ook sneller tickets verkocht voor komende evenementen....Heb ook nog een duit in het zakje gedaan...

Fijn is dat, kunnen we volgend jaar dus 360 gaan lappen voor een combiticket met dank aan uw regering.

Fijn is dat, kunnen we volgend jaar dus 360 gaan lappen voor een combiticket met dank aan uw regering.
dus 410 zonder ook maar een bon te kopen :cry: (parking en boneyard) dan gaan er toch wel mensen in de groep 2x gaan nadenken voor ze een kaartje kopen
Lijkt me wat overdreven

Tickets zullen met het nieuwe btw tarief wel ongeveer 337 zijn, wellicht dan rond de 339 of 349 volgend jaar?

Wel een flinke prijsstijging inderdaad alsnog

• Leuk
Waarderingen: won666
Vandaag is de daag!

Lying The Princess Bride GIF

Users who are viewing this thread