Graspop Metal Meeting 2026

2 Jaar geleden stond er toch niet al te veel volk aan de main voor Avantasia.
Het is wel voor tussen Volbeat en Alter Bridge. Volbeat is natuurlijk huge maar Alter Bridge de laatste tijd heb ik de indruk krijgt klappen in Europa. Vorige keer nog Cirque Royal (wel uitverkocht, 2000) maar nu AB (1800) en nog lang niet uitverkocht. Avantasia had ook maar een AB van 1200 natuurlijk maar is wel aan het groeien en in Duitsland zijn ze al huge. Net als Volbeat. En de combinatie Volbeat met Avantasia kan ook vooral veel Duitsers overhalen denk ik. En met Alter Bridge er bij is het wel een sterke 3band combinatie denk ik van iets radiovriendelijkere metal

• Leuk
Waarderingen: Virp
Het is wel voor tussen Volbeat en Alter Bridge. Volbeat is natuurlijk huge maar Alter Bridge de laatste tijd heb ik de indruk krijgt klappen in Europa. Vorige keer nog Cirque Royal (wel uitverkocht, 2000) maar nu AB (1800) en nog lang niet uitverkocht. Avantasia had ook maar een AB van 1200 natuurlijk maar is wel aan het groeien en in Duitsland zijn ze al huge. Net als Volbeat. En de combinatie Volbeat met Avantasia kan ook vooral veel Duitsers overhalen denk ik. En met Alter Bridge er bij is het wel een sterke 3band combinatie denk ik van iets radiovriendelijkere metal

Ik heb nou niet echt het idee dat Avantasia groeiende is?

De dertiende in welk dozijn dan? Oprecht nieuwsgierig, want ik als proghead kan zelf niet aan twaalf bands komen die min of meer hetzelfde klinken als APC. Laat staan die hetzelfde kunstje beter doen, wat APC overbodig zou maken.

Sorry het is gewoon echt totaal niet mijn ding,..heerlijk om aan te zetten met een ..... en dan in slaap te vallen lijkt me maar als HL op een festival
ga ik gewoon eerder naar bed...

Ik heb nou niet echt het idee dat Avantasia groeiende is?
mogen gerust komen, hetzij met andere zangeressen dan en liever wat minder tong uit de mond :D
het feit dat AB de AB 🙃niet uitverkoopt is eerder omdat het 70 euro kost (wrs wegens aanwezigheid Daughtry) kost dan dat het ALter Bridgre is... ik vind dat erover voor de AB (zaal). Vind het zelfs teveel voor EC in de lotto in feite ook, maar daar snapk het vanwege de zaal nog ergens.

+ Ze zijn al aangekondigd voor graspop ook dus dat helpt die verkoop zeker niet. Ik had vb graag gegaan maar wacht nu tot ik zeker weet of Daughtry Graspop staat of Werchter om te gaan of niet...

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Sorry het is gewoon echt totaal niet mijn ding,..heerlijk om aan te zetten met een ..... en dan in slaap te vallen lijkt me maar als HL op een festival
ga ik gewoon eerder naar bed...
Ah ja fair enough! Over smaak valt niet te twisten. Maar ik dacht dat je dus bedoelde dat je andere bands uit het genre beter vindt. En ik had die bands graag willen leren kennen. :)

Net als anderen heb ik ook totaal niet het idee dat Avantasia groeiende is

Alter Bridge is wel bijzonder ja, in Nederland in de Ziggodome staan en dezelfde tour in België in de AB. Had ik niet verwacht.
De hoge prijs zal daarin idd niet meehelpen.

Dat is volgens mij met vrijwel elk optreden rond dat tijdstip, behalve iets als Alestorm
de meeste acts die rond 7-8 uur 's avonds spelen trekken het veld toch wel aardig vol?
electric callboy speelde direct na avantasia en was het drukst bezochte optreden van het weekend

We kunnen maar hopen. Vind dat nog steeds een zeer ondergewaardeerde band :confused:
Het is maar wat je smaak is denk ik. Ik snap wat mensen er leuk aan kunnen vinden, maar ik heb een hekel aan musicals, dus dit pakt mij ook totaal niet.

Dan heb je ook nog gewoon verschil tussen wat werkt op welk podium en tijdstip. Dit werkt vast perfect in de Marquee als afsluiter in het donker. Maar overdag op de main zul je echt hele goede/catchy/toegankelijke muziek moeten maken. Avantasia is dat niet wat mij betreft. De zanger kan ook de hoge tonen niet meer lekker halen dus dat is ook iets waar ik na 2 nummers van weg zou lopen op een festival.

De Wacken show in de avond ziet er al veel leuker uit. Dan is een ietsie pietsie de hoge noten niet halen minder een probleem voor het geheel.

Down rijmt alleen niet zo met de andere namen die beide dagen in de Marquee staan. Ik weet dat GMM niet zoals Hellfest puur op genre kiest, maar Down is dan ineens best wel tammetjes vergeleken met de rest wat in de Marquee staat.
Mwa, daar doen ze niet zo moeilijk over op GMM.
Er staan immers ook namen als Pendulum, Heilung, Devin Townsend, Korpiklaani, Eagles Of Death Metal, The Hu, Tarja, Polyphia in de Marquee.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
de meeste acts die rond 7-8 uur 's avonds spelen trekken het veld toch wel aardig vol?
electric callboy speelde direct na avantasia en was het drukst bezochte optreden van het weekend
Dat is waarschijnlijk toch ook waarom het bij Avantasia niet druk was. Ik stond naar Avantasia te kijken, maar wel bij de North Stage

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik was mijn ticket aan het bekijken en zie dat het een mobile ticket is dat pas kort voor het event beschikbaar wordt. Is dat bij iedereen zo? Want vorige jaren verschenen ze wel gewoon op Ticketswap, terwijl dat nu niet meer gaat kunnen neem ik aan...?

De vrij lege wei bij de vorige doortocht van APC zal er ook niet goed aangedaan hebben natuurlijk.
Ik vroeg me al af of ik het me van vorige keer slecht herinnerde. Ik dacht dat ik toen in 2018 ook, hoewel ze het festival afsloten, heel vlotjes tot vooraan kon wandelen.

Users who are viewing this thread