Graspop Metal Meeting 2026

Megadeth is ook niet de grote publiekstrekker op de moment. Zelfs een farewell tour zal geen enorm grote getallen aan publiek trekken. Goeie band maar beetje passe?
Megadeth is altijd een beetje de etenstijd band geweest. Heb ze ooit als headliner bij Into The Grave gezien en nja, ze hebben wel veel bekende nummers en best goede productie. De zang is nooit top geweest maar de muziek er omheen is vrijwel altijd top wat mij betreft. Zo'n headline show is wel echt een andere beleving dan 18:00 op een zonnig veld.

Maar een farewell tour vind ik persoonlijk wel een reden om hoger te plaatsen. Slayer's afscheidsshow in 2019 was toch even heel wat anders dan 2010 of 2014. Zo'n band pakt dan gewoon wat meer uit. In ieder geval vind ik dat meer waard dan Twisted Sister die een ''absoluut-nooit-nimmer-geen-denken-aan'' reünie show gaat doen en dan ineens headliner waardig wordt geacht... Vind dat echt zo'n flauwekul.

In 2019 was het Within Temptation/Slayer als afsluiters. Een Twisted Sister/Megadeth combi is wat mij betreft dan ook best te doen. Wie dan de ''echte'' headliner is... kan mij eigenlijk zeer weinig boeien.

Op 20 Juni een bericht plaatsen dat het festival is uitverkocht (Tijdens het festival) is vrij ongeloofwaardig, is eerder een manier om bij onderhandelingen te vermelden dat ze ieder jaar uitverkopen.
Die uitverkocht berichten neem ik inderdaad ook niet serieus. Er is per dag overduidelijk drukteverschil terwijl alles ''uitverkocht''.

Dat is wel een heel verschil in populariteit. Megadeth is maar het voorprogramma van disturbed op hun huidige Europese tour...
Judas Priest stond in 2022 nog gepland in 013... Die zijn echt bij lange na niet meer zo populair hoor. Die pakken mensen voor het gemak wel gewoon mee omdat ze live altijd presteren + iedereen die nummers wel kent. Maandelijkse luisteraars op Spotify is bij Megadeth ook nog eens (nipt) meer dan Priest en verbzaingwekkend veel meer dan Slayer. Ookal wil dat natuurlijk voor de Benelux niet alles zeggen.

Till kwam/komt volgens mij echt geen hond op af toch? En dan ook nog die censuur tijdens de show is wel echt een flater.

En doen anders gek, nodig de volledige Big 4 uit voor 1 dag. Slayer is vast wel over te halen, Anthrax is al in de buurt, Megadeth er bij en dan die andere band waar Dave het zo vaak over heeft er als verrassing bij. Dan is die dag ook zo uitverkocht.

EDIT: En over wie wel/niet headline waardig is... dat beslist de organisatie uiteindelijk door ze wel of niet hoog op de lijst te zetten. Hier is Sabaton al regelmatig benoemd en die staan ook vaak als headliner op GMM, maar andere festivals zetten ze momenteel toch niet als grootste naam op de dag. Within Temptation staat bij Rock am Ring zelfs onderaan, waar GMM ze toch sneller weer wel een headline spotje zou geven. Nu verwacht ik niet dat een band als Megadeth een headline spot zou krijgen, maar een positie als bij Slayer 2019 zie ik best gebeuren. Het is echt maar net hoe de rest van de dag en/of weekend gepland is.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf
Die uitverkocht berichten neem ik inderdaad ook niet serieus. Er is per dag overduidelijk drukteverschil terwijl alles ''uitverkocht''.

Judas Priest stond in 2022 nog gepland in 013... Die zijn echt bij lange na niet meer zo populair hoor. Die pakken mensen voor het gemak wel gewoon mee omdat ze live altijd presteren + iedereen die nummers wel kent. Maandelijkse luisteraars op Spotify is bij Megadeth ook nog eens (nipt) meer dan Priest en verbzaingwekkend veel meer dan Slayer. Ookal wil dat natuurlijk voor de Benelux niet alles zeggen.

Till kwam/komt volgens mij echt geen hond op af toch? En dan ook nog die censuur tijdens de show is wel echt een flater.

En doen anders gek, nodig de volledige Big 4 uit voor 1 dag. Slayer is vast wel over te halen, Anthrax is al in de buurt, Megadeth er bij en dan die andere band waar Dave het zo vaak over heeft er als verrassing bij. Dan is die dag ook zo uitverkocht.
En 300 maal duurder
:cool:

En in 2024 in de AFAS
AFAS is inderdaad wel groter, maar daar stond Opeth en Dream Theater ook. Krijgen beide ook geen headline spot. En volgens mij was Dream Theater echt binnen no-time uitverkocht en bij Priest weet ik het eigenlijk niet eens meer.

AFAS is inderdaad wel groter, maar daar stond Opeth en Dream Theater ook. Krijgen beide ook geen headline spot. En volgens mij was Dream Theater echt binnen no-time uitverkocht en bij Priest weet ik het eigenlijk niet eens meer.

Priest was niet uitverkocht nee, maar uiteindelijk ook gewoon een band met een enorme legacy en status, dan ben je uiteindelijk gewoon headliner als je nog steeds gewoon genoeg in het laadje brengt

• Leuk
Waarderingen: RubenJS
Priest was niet uitverkocht nee, maar uiteindelijk ook gewoon een band met een enorme legacy en status, dan ben je uiteindelijk gewoon headliner als je nog steeds gewoon genoeg in het laadje brengt
...Priest was gewoon uitverkocht hoor.
" Ditmaal was AFAS Live in Amsterdam uitverkocht voor Rob Halford en bandleden, met een verdubbeling van het aantal toeschouwers tot gevolg".

Dream Theater was ook uitverkocht, Opeth was goed gevuld.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Honk
...Priest was gewoon uitverkocht hoor.
" Ditmaal was AFAS Live in Amsterdam uitverkocht voor Rob Halford en bandleden, met een verdubbeling van het aantal toeschouwers tot gevolg".

Dream Theater was ook uitverkocht, Opeth was goed gevuld.

Ah kijk aan! Dan kan je er al helemaal niet om heen.

Als Judas Priest / Till Lindemann wel kan... dan moet deze combi zeker kunnen toch?
Priest stond de laatste keer in een uitverkocht Afas 6000 man.
Till Lindemann verkocht Ahoy uit bijna 8000 kaarten.
Twisted Sister durft niemand zn handen aan te branden, want ondanks dat de band het goed deed op gmm, staan ze nooit in zalen.
De mogelijke verkoop van zo'n show zou rond de 1000 tot 1500 kaarten geschat zijn in het verleden.
Megadeth trekt waarschijnlijk nog minder.

Ik denk eerlijk gezegd dat het prima kan, een Twisted Sister, zelf heb ik ze nog nooit gezien en het zou me best leuk lijken om toch een keer mee te pakken. Megadeth is gewoon een grote naam in de scene, kan je prima een hoge spot geven. Ik denk eerlijk gezegd dat Graspop de laatste jaren gewoon prima publiek trekt uit de breedte van de line-up. Want inderdaad de 50ste keer Judas Priest is nu ook niet de reden dat je kaarten verkoopt toch?

Maar ik denk dat ze de breedte juist erg sterk doen de laatste jaren in Dessel, en in dat kader kan je gewoon echt wel een leuk dagje rond Megdeth en Twisted Sister neerzeten lijkt me. Al zal het dan eerder misschien een combi nog zijn met een Def Leppard er nog extra bij.

De mogelijke verkoop van zo'n show zou rond de 1000 tot 1500 kaarten geschat zijn in het verleden.
Megadeth trekt waarschijnlijk nog minder
Megadeth verkoopt wel altijd de 013 uit zoals in 2024 (3000 tickets),in de periode van veel zomerfestivals.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Paddy
Uit interesse even gekeken naar de ticketverkoop voor de show van Til in het Sportpaleis, dat verkoopt ook niet geweldig blijkbaar.

Users who are viewing this thread