Graspop Metal Meeting 2026

Helloween is much more successful since 2017 as pumpkins United and the return of Michael Kiske and Kai Hansen.
I will see them in November the third time since 2018 and I hope they play Graspop next year as South sub or north head.

Helloween is much more successful since 2017 as pumpkins United and the return of Michael Kiske and Kai Hansen.
I will see them in November the third time since 2018 and I hope they play Graspop next year as South sub or north head.
Dat zal een big deal zijn in Duitsland, maar ik vraag me toch af hoe bekend die namen zijn in de Benelux. Gamma Ray moest het bij hun laatste doorkomst op Graspop bijvoorbeeld doen met een plek in de middag op Mainstage 2, voor bands als Gojira, W.A.S.P., Mastodon, Trivium, Alter Bridge, Limp Bizkit en Volbeat. En zelfs Avantasia werd vorig jaar vroeg in de avond geplaatst op de South Stage, voor Electric Callboy, Turnstile, Judas Priest en FFDP. Een andere Duitse Power Metal grootheid als Blind Guardian neemt op de Belgische festivals ook echt niet meer de hogere plekken op een affiche in. Dus het zou mij al met al erg verbazen als Helloween hier headliner wordt.

Ik ben zelf overigens fan van Kiske, dus ik zou normaal gesproken wel gaan kijken.

Helloween lijkt me ook wel een mooie jupiler stage headliner
Op die zaterdag misschien inderdaad. Aangezien Graspop op zaterdagavond daar tegenwoordig iets meer power/Hardrock lijkt te programmeren

Maar als ik dan zie hoe een grote zalen die doen in Duitsland en bedenk dat veel bezoekers uit Duitsland komen ... . Bovendien is het al 8 jaar geleden dat ze nog in België stonden. En 13 jaar geleden voor Graspop. Het zijn generatiegenoten en goede vrienden van Avantasia. Dus ik zou misschien voor de Avantasia spot durven gaan uit 2024 of misschien zelfs voor sub north. In een extreem geval als er iets mis gaat misschien zelfs de Behemoth spot van dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Jamel
Ja ik verwacht helloween ook als headliner op alcatraz ook al hoop ik dat ze nog eens op graspop staan en idd mainstage tussen 18u en 21u.

Rock Harz (DE) (1-4 jul):
HELLOWEEN - ALICE COOPER - EMPEROR - KNORKATOR - SUBWAY TO SALLY - AGNOSTIC FRONT - KATAKLYSM - BIOHAZARD - ANNISOKAY - DOMINUM - BETONTOD - FINNTROLL - SOULBOUND - EX DEO - GOTHMINISTER - MOTORJESUS - MAN OF STEEL - HAGGEFUGG - THE HAVE NOTHING - FINAL CRY
Bekijk bijlage 15124
Rock harz is ondertussen ook al uitverkocht voor 2026

Op die zaterdag misschien inderdaad. Aangezien Graspop op zaterdagavond daar tegenwoordig iets meer power/Hardrock lijkt te programmeren

Maar als ik dan zie hoe een grote zalen die doen in Duitsland en bedenk dat veel bezoekers uit Duitsland komen ... . Bovendien is het al 8 jaar geleden dat ze nog in België stonden. En 13 jaar geleden voor Graspop. Het zijn generatiegenoten en goede vrienden van Avantasia. Dus ik zou misschien voor de Avantasia spot durven gaan uit 2024 of misschien zelfs voor sub north. In een extreem geval als er iets mis gaat misschien zelfs de Behemoth spot van dit jaar.
Mwa, Helloween is toch wel een generatietje ouder dan Avantasia en Edguy, hoor. ;)
Toby is een jaartje of 15 jonger dan Hansen en Weikath, en 10 dan Kiske.

• Leuk
Waarderingen: won666
Rock harz is ondertussen ook al uitverkocht voor 2026
Ja blijkbaar een festival met trouw publiek want de verkoop was eerst enkel voor "bestaande" klanten en pas sinds gisterennamiddag voor iedereen en de resterende tickets waren quasi onmiddellijk uitverkocht.

Alleen Frühbucherticket. ;)
Lijkt mij toch volledig hoor volgens hun FB
DAS ROCKHARZ 2026 IST AUSVERKAUFT!
Liebe ROCKHARZerinnen und ROCKHARZer!
Die Sensation ist perfekt! Nach nur drei Tagen Vorverkaufszeit sind alle Tickets für das ROCKHARZ 2026 verkauft!
Wir sind überglücklich, dass wir Euch in diesem Jahr so überzeugen konnten und Ihr uns so viel Vertrauen für das kommende Jahr entgegenbringt!
Eventuell wird es in den kommenden Wochen noch einmal ein Restkontingent an Tickets geben, wenn wir einen Überblick über Doppelbestellungen und ggf. dann unbezahlte Tickets bekommen konnten.
Darüber informieren wir über unsere üblichen Kanäle.
Desweiteren werden wir wieder einen speziellen Newsletter für Ticketinteressenten einrichten, der jeweils als erstes über eventuell freiwerdenden Kontingente informiert.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Morgen worden Metallica en SOAD aangekondigd 😊

Heb je toevallig een linkje? Ik vind niks terug als ik eens rap over de website ga.
Was een fragmentje uit de podcast van Stijn VDV. Vind het nu niet direct terug maar zoek straks wel even verder. Het zullen geen van beide zijn schat ik. Zeker SOAD zie ik niet gebeuren.

Deftones met een wintertour in februari naar Brussel. Zou er niet van verschieten als ze nog een zomer tour er aan plakken, met een stop op Graspop

Lijkt mij toch volledig hoor volgens hun FB
Ah, da's gek. Gisteren stond op hun website bij tickets alleen 'Frühbucherticket' met een 'sold out' erop.
Nu staat er 'Keine Produkte gefunden.'

Lijkt me wel een heel mooi festival met meestal een hele fijne line-up!
Heb in 2023 en 2024 ook al eens overwogen om erheen te gaan, zie ik nog best wel eens gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: johanra
is dat niet een beetje veel deftones achter elkaar in België?
Elke show van Deftones is er eentje teveel :ROFLMAO:
Tot daar mijn mening over Deftones, excuseer ...

Terug objectief: dat is toch vaker, dat een band rond februari een tour doet en dan opnieuw rond juni. Misschien iets lastiger als het een Amerikaanse band is, maar ik denk dat er genoeg voorbeelden zijn.

Wellicht dat ze eerder de nazomerfestivals pakken aangezien ze dit jaar al in juni hier geweest zijn

Wellicht dat ze eerder de nazomerfestivals pakken aangezien ze dit jaar al in juni hier geweest zijn
Tot daar dus "ik ben er geen fan van". Dat wist ik niet, heb net ff setlist.fm gecheckt en zaten dit jaar tijdens Graspop inderdaad onder meer in Frankfurt. Dan misschien toch inderdaad eerder Pukkelpop (hopelijk geen Alcatraz, Graspop tot daar aan toe maar aub geen Alcatraz)

Users who are viewing this thread