Graspop Metal Meeting 2025

Samenvatting van 2 dagen Graspop achter de rug. Geen topeditie voor mezelf. Als was dat misschien voor al omdat de bands die ik wou zien vrij gespreid speelde.

Een algemeen probleem is vaak dat de zang wegvalt onder al het andere geweld wat het onverstaanbaar maakt. Nog iemand dat probleem?

Do:

- Beast in Black. Leuk
- Alestorm van op de tribune
- Maiden, deels gezien maar ondertussen wat beginnen rondwandelen en verbazend bij mass hysteria (boe Frans) blijven luisteren, was een leuk optreden.
- Powerwolf als verwacht niet echt men ding

Za:

- Novelists was aangenaam voor wat ik gehoord heb
- Imminence, heel goed maar zonde dat mijn favorieten niet aan bod kwamen
- Lorna Shore een kans gegeven maar zoals verwacht veel te zwaar voor mij, maar nadien een oude kennis tegengekomen en die was lyisch dus naargelang wat je oren aangenaam vinden was het blijkbaar wel goed
- Starset, 10min later wegens bovenstaande en wrs al wat gemist maar het stuk dat ik gezien heb miste ook hun beste nrs
- Bullet, 10min wegens Starset maar net nog waking the demon gehoord dus jeuj 😄
- Brutus, gaan bekijken met 6 man omdat het wat onbekend was, vonden het alle 6 maar niets. Niet meteen main materiaal imo
- spiritbox, kreeg de wei niet mee, en ons ook niet echt
- Korn, was over de hele lijn het beste wat ik zag deze 2 dagen.
- Nin, degelijk gestart maar weggezakt na 2 nummer in een eclectisch ding dat me niet kon bekoren. Vertrokken na 30min.

Leuk weekend en wegens gewerkt te hebben niet te kostelijk maar alsk volgend jaar terug een ticket moet kopen zal het mijn getrouwe formule worden van minsten 5, 6 bands over de hele dag en 2 hl's die me aanspreken om degelijk te kunnen afsluiten.

Maar op naar 2026! (Is dat een jubileumjaar?)

Laatst bewerkt:
Goed, gisteren dus was ik bij Kittie gebleven. Volgende band op de planning was eigenlijk Whitechapel, maar aangezien ik die al 3 keer gezien had (waarvan één maal tijdens deze tour) en ze volgende week ook nog op Tons Of Rock spelen (waarvoor ik last minute aan ticket ben geraakt), en het warm was en ik mijn voeten wat wou laten rusten, werd Sylosis de volgende band

Sylosis kwam. Sylosis zag. En Sylosis overwon. Dit was weergaloos. Drummer technisch perfect. Zanger/gitarist heeft een heerlijk charisma. De band was in topvorm. De circlepits en walls of death waren heerlijk. Ook een aantal gsm's gevonden in de pit, eentje daarvan heb ik terug aan de eigenaar kunnen bezorgen en de andere is naar lost and found. Dit was heerlijk. Dit was fantastisch. Dit was fenomenaal. Kortom, dit was Sylosis.

Dan Lorna Shore. Heerlijke show. Veel vuur, vuursproeiers, een aantal kleine explosies, ... . Eigenlijk spectaculairder dan Powefwolf, want die hun productie was maar mager eigenlijk tegenover andere shows die van hun zag. De band speelde zeker niet slecht, al vond ik ze minder strak wel dan in 2023.

Brutus gekeken vanaf de North stage en de South stage was schandalig leeg. Al het volk dat bij de South stage stond, had ik de indruk, paste ook in de metal dome. Ik vond de band ook niet in haar beste doen. Ik heb al magischere shows van hun meegemaakt. Het leek ook een beetje vond ik dat ze er stonden met een air van "voilla Graspop mainstage, wij zijn nu de Belgische koningen, beter kan niet meer". Maar dat kan aan mij liggen. Hoe dan ook is Brutus een band van weinig woorden, ook op hun socials posten ze weinig. Misschien dat het bij mij gewoon ondankbaar overkomt, maar dat zal aan mij liggen.

Bullet For My Valentine overgeslagen. In februari nog speciaal voor naar Londen geweest en een week later in mijn hometown Antwerpen gezien. The Poison is een van mijn favoriete albums aller tijden. Maar echt waar, ook al ben ik Oost Europees van oorsprong en denken velen dat ik Spaans ben en zou ik dus goed tegen de hitte moeten kunnen en zie ik vrij bruin en hoef ik nooit te smeren want ik verbrand toch niet. Ik voelde mij als een biefstuk die ver over bien cuit zat. En ik moest dus schaduw opzoeken. Ik heb het wel gehoord dus maar niet voor de derde keer gezien, dus ik ga niet oordelen. And if they guys from Bullet For My Valentine are reading this with Google Translate , I am very sorry, I still love you (as a band , not that I want to marry you), I will make this up, good luck with the recordings of the next album and keep rocking! And thank you for The Poison, this was one of the first albums I ever ever liked!

Dragonforce. Tam. Toch in vergelijking met eerdere shows. Overdreven veel geisers en vuur, dat ik soms door al de rook niks meer zag van de bandleden. Wel leuk geluidloos vuurwerk in het begin en op het eind, maar helaas werd dat niks aan performance. Die was ronduit saai waardoor ik niet in de show geraakte. Nochthans een van mijn favoriete bands ooit. En totaal mijn ding. Maar de band had duidelijk een offdag

Apocalyptica heb ik maar overgeslagen als mega Metallica fan. Ik had ze gelukkig met deze set al gezien in Tilburg. Ik stond nu goed voor Airbourne en ben blijven staan dus en heb even gerust. Ik kon als de wind goed zat wel flarden horen, zat ik daar op de grond, hadden ze juist Creeping Death ingezet en juist wanneer het nummer ging invallen riep ik in ware Hetfield stijl "Creeping Death". Maar goed, ik ga het optreden dus ook niet raten

Waar Dragonforce failde (echt voor de eerste keer voor mij) overwon Airbourne. Dit was gewoon weergaloos. Ze hadden ook wat vuur bij en hier en daar wat geluidloos vuurwerk. Zeer leuke visuals dus ook en niet overdreven. De band was echt in topvorm. Die zanger die heeft volgens mij letterlijk een marathon bij een gelopen met zijn gitaar, moest daarnaast nog zingen en het publiek entertainen. Wat een machine. De andere 2 snarenplukkers liepen ook van links naar rechts als of hun leven er van af hing. De pits waren groots, de crowdsurfers bleven komen en de band genoot er van. En ik ook. Dit was heerlijk. Dit was fenomenaal. Dit was fantastisch. Allee ja kortom, dit was Airbourne

Airbourne eindigde een beetje laat en Nine Inch Nails was te vroeg begonnen blijkbaar. Ik ken enkel Hurt en Head Like A Hole dus dat waren de enige 2 die ik wilde horen, ik had uitgerekend wanneer ongeveer die gingen zijn maar als de band zich niet aan de timetable houdt kunnen ze dik vierkant of mijn kloten kussen. Dus band niet gezien.

Na de show moest ik even naar toilet en nogal uitgebreid dus was aan de metal dome tegen 01 h 50. Maar die stond stampende vol. Niet erg op zich. Ik ben geen Rage Against The Machine fan. De enige reden dat ik even wou gaan zien is omdat een kameraad van me er in speelt. Maar nu heb ik tenminste een excuus waarom ik er niet kon bij zijn dus ik was eigenlijk blij hahaha

Nu juist Seven Hours After Violet gezien. Ik kom toch niet echt in die nummers moet ik eerlijk bekennen. Ervoor besefte ik het niet, nu ik ze live gezien heb , besef ik het wel. Band leek er echter wel veel zin in te hebben en zette een goede performance neer. Maar de nummers dus pakken me niet. Er stond ook zeer weinig volk. Voor de bassist van SOAD had ik meer volk verwacht

Angelus Apatrida toch maar overgeslagen, reeds gezien op South Of Heaven Open Air en ik moest naar de wc en wil mijn krachten misschien toch liever sparen voor Fit For An Autopsy. Misschien subiet wel vanaf de tribune Beyond The Black. Heerlijke power metal, maar wil toch mijn krachten ook sparen om fit te zijn voor de autopsie
Geweldig verhaal, ik geniet van je enthousiasme en moet toch wel erg hard lachen om je wc avonturen 😅

wel, wel gasten… kom ik thuis, heeft de poes als verrassing een dood konijn achtergelaten onder het bed van de oudste dochter.

Waarschijnlijk gisteren al … op de warmste dag van het jaar, want het knaagdier was al in verregaande staat van ontbinding.

Honderden vliegen, DUIZENDEN maden en een lijklucht waar je BLEGH!! tegen zegt.

Als dat geen heavy metal is…. 🎸

wel, wel gasten… kom ik thuis, heeft de poes als verrassing een dood konijn achtergelaten onder het bed van de oudste dochter.

Waarschijnlijk gisteren al … op de warmste dag van het jaar, want het knaagdier was al in verregaande staat van ontbinding.

Is dit een vertaling van een nummer? Behemoth misschien?

Echt gebeurd, maar ik moest wel meteen denken aan Pulse of the Maggots van Slipknot. 😂

Het tafereel zou ook een passende albumcover zijn van een band als Cannibal Corpse

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: nikita en MikeHell
Wat ik bedoel is dat ik heb gehoord dat het Whitesnake covers gingen zijn. Maar ik heb dat proberen vergeten omdat mijn programma al te vol was. Dus ben niet gaan zien. Dus ik weet eigenlijk nog steeds niet of het Whitesnake covers waren. Ik hoop eigenlijk van niet, dan heb ik niks gemist
Ze hebben alleen Whitesnake nummers gespeeld.Echt vele malen beter als de slechte passages van Whitesnake die ik heb gezien op Graspop.

Wat een topdag gehad gisteren op de wei van Dessel, misschien wel de beste ooit voor mij qua shows. Ik ben inmiddels ook bijgelezen met jullie berichten over concerten, sfeer, etc. Wat ik dan altijd denk is dat heel veel gewoon gekleurd wordt door je eigen perceptie en ervaringen. Zelf heb ik geen onaangename zaken gezien of meegemaakt en leek de sfeer net heel positief. Hetzelfde geldt ook voor optredens: veel wordt bepaald door je mindset op het moment, of je de band überhaupt kent en leuk vindt, waar je je bevindt in het publiek, hoe het geluid afgesteld is net op die positie, enz.

Mijn schema deze dag bestond toch voornamelijk uit bands waar ik echt wel fan van ben, dus op dat gebied verwennerij. Top 3:

1. Spiritbox
2. Brutus
3. Lorna Shore

Kort verslagje van de acts die ik hebt meegepikt:

Whitechapel: Zoals iemand anders hier al aanhaalde was de sound mix niet OK. Althans, waar wij stonden, maar dat was wel vreemd genoeg ter hoogte van de PA. Het klonk echt als een kakofonie en de vocals waren amper waar te nemen. Heel jammer, want dit was toch voor mij de reden om zo vroeg op de dag al naar de wei te trekken. Aan energie bij de band geen gebrek, dus dat was wel mooi om te zien. Het was mijn eerste keer Whitechapel, maar dus gelijk eentje die om een herkansing smeekt.

Poppy: Bewees toch even dat ze niet misstaat op de main van Graspop. Vocals waren sterk, de band speelde strak. De show komt misschien wat artificieel en onpersoonlijk over, maar dat is nu eenmaal een beetje het imago en personage dat ze zichzelf aanmeet. Jammer van de ingekorte setlist, maar wat we kregen was toch meer dan vermakelijk.

Soulfly: Muziek die me al jaren niet meer echt kan boeien en na een paar teleurstellende eerdere passages van Max Cavalera met verschillende van z'n bands, zat ik hier niet echt op te wachten. Er speelde op dat moment echter ook niet veel anders dat ik echt wou zien, dus leek het een ideaal moment om even te bekomen al zittend in het gras aan de main stage. Toch was ik uiteindelijk verrast, want Max stond scherper dan de vorige keren dat ik hem aan het werk heb gezien en dat weerspiegelde zich ook in zijn spel en zang. Niet dat het feilloos of uitzonderlijk was, maar het was in tegenstelling tot de vorige paar keer niet slecht te noemen. Uiteindelijk heeft het zeker een leuke soundtrack geboden tijdens m'n rustmoment.

Lorna Shore: Tja, de hype rond Lorna en met name Will Ramos schept toch zekere verwachtingen. De vraag was dan ook of de band die verwachtingen konden inlossen. Believe the hype, the hype is real. Het maakte de eerdere teleurstellende ervaring bij Whitechapel wat goed en zo kreeg ik toch mijn portie grunts en squeals voor de dag binnen. Ramos doet het dan ook nog eens als de beste, van begin tot einde, indrukwekkend.

Brutus: Voor mij slechts de 2e maal dat ik ze aan het werk zie, desondanks dat hun muziek hier vaak genoeg opstaat. Laatste keer was in de AB, november vorig jaar en hoewel die setting de band theoretisch beter past dan een groot podium in volle zon, vond ik het deze keer toch beter. Het leek intenser, rauwer en eerlijker. Misschien net wel omdat ze zich wilden laten gelden tegen de omstandigheden in. Er stond inderdaad minder volk dan ik had verwacht, maar leeg was het zeker niet. Zij die afwezig waren hadden naar mijn mening dan ook ongelijk. "What Have We Done" is oprecht één van de weinige liedjes dat me bijna tot tranen brengt en met de inleiding van het nummer door Stefanie waarbij ze duidelijk zelf een krop in de keel had, werd het eens zo moeilijk om ze te bedwingen (net gelukt!).

Imminence: Omwille van de overlap met Brutus en bijgevolg ook de verplaatsing van de main naar de marquee, helaas enkel de laatste 2-3 nummers kunnen meemaken. Wat ik heb gezien en gehoord klonk wel gewoon heel goed.

Spiritbox: Als grote fan ben ik uiteraard bevooroordeeld, maar wat vind ik dit toch goed. Je moet er voor zijn uiteraard, want het is toch wat uiteenlopende metal met verschillende invloeden en een zeker prog element. Ik stond redelijk vooraan, het geluid daar was top en de sfeer zat er goed in op dat deel van de wei. Courtney Laplante kan in mijn ogen als geen ander het publiek bezweren, alsof ze een oude ziel oproept en kanaliseert uit hun spreekwoordelijke spiritbox. Zoveel charme, technische kunde en zelfvertrouwen, wat kan je nog meer vragen van een frontvrouw? De band speelde zuiver en hard, met steeds meer ruimte voor backing vocals van de (relatief) nieuwe bassist en dat valt alleen maar toe te juichen. Qua setlist was het geheel goed opgebouwd en lijkt het wel geïnspireerd door de titel van hun recentste album "Tsunami Sea". Het voelde namelijk aan als een golvende beweging, het ene moment aanzwellend en dan weer deinend. Ze durfden ook enkele vreemde eendjes in de bijt ertussen gooien, nummers zoals "Crystal Roses" en "Ride the Wave". Dat laatste was trouwens onlangs in hun setlist geslopen, iets wat ik niet wist en dat gewoon m'n dag gemaakt heeft, aangezien het wellicht m'n favoriete nummer van dat nieuwe album is.

AmenRa: Eerste maal voor mij en iets dat al even op de bucket list stond. Solide optreden, maar misschien had ik er meer van verwacht ofzo. We stonden ook aan de linkerkant van het podium, dichtst bij de main stage en op de rustigere momenten was er teveel interferentie door klanken komende van de main. Dat deed voor ons wat afbreuk aan de sfeer dat AmenRa duidelijk probeerde te scheppen. Toch genoten, maar wellicht daardoor niet bij m'n toppers van de dag te rekenen helaas. Ik probeer binnenkort wel eens een zaalshow van ze mee te pikken om het goed te maken.

Nine Inch Nails: Het is op plaat ook gewoon niet m'n ding, dus dat maakte al dat ik met een andere instelling het optreden benaderde. We hebben het van aan de tribune met een laatste snack en pint toch een kans gegeven, maar de mosterd pakte niet. Op de show en de performance was niks aan te merken echter, dus ik kan gerust begrijpen dat het voor de liefhebbers wel in de smaak viel. Na een 40 minuten hebben we het toch maar voor bekeken gehouden en we waren duidelijk niet alleen, want er was wel een kleine exodus aan de gang.

Laatst bewerkt:
Geweldig verhaal, ik geniet van je enthousiasme en moet toch wel erg hard lachen om je wc avonturen 😅
En dees is geen grap. Ik zat juist neer voor BTB op de tribune. 15 h 04. Band gaat starten . Acute aanval van maag-darm klachten. Dus ik naar de wc. Gelukkig was het dit maal in 3 minuten opgelost. Rest van het festivalverslag morgen

puke GIF

• Haha
Waarderingen: Spike Thunderpaws
Goed, gisteren dus was ik bij Kittie gebleven. Volgende band op de planning was eigenlijk Whitechapel, maar aangezien ik die al 3 keer gezien had (waarvan één maal tijdens deze tour) en ze volgende week ook nog op Tons Of Rock spelen (waarvoor ik last minute aan ticket ben geraakt), en het warm was en ik mijn voeten wat wou laten rusten, werd Sylosis de volgende band

Sylosis kwam. Sylosis zag. En Sylosis overwon. Dit was weergaloos. Drummer technisch perfect. Zanger/gitarist heeft een heerlijk charisma. De band was in topvorm. De circlepits en walls of death waren heerlijk. Ook een aantal gsm's gevonden in de pit, eentje daarvan heb ik terug aan de eigenaar kunnen bezorgen en de andere is naar lost and found. Dit was heerlijk. Dit was fantastisch. Dit was fenomenaal. Kortom, dit was Sylosis.

Dan Lorna Shore. Heerlijke show. Veel vuur, vuursproeiers, een aantal kleine explosies, ... . Eigenlijk spectaculairder dan Powefwolf, want die hun productie was maar mager eigenlijk tegenover andere shows die van hun zag. De band speelde zeker niet slecht, al vond ik ze minder strak wel dan in 2023.

Brutus gekeken vanaf de North stage en de South stage was schandalig leeg. Al het volk dat bij de South stage stond, had ik de indruk, paste ook in de metal dome. Ik vond de band ook niet in haar beste doen. Ik heb al magischere shows van hun meegemaakt. Het leek ook een beetje vond ik dat ze er stonden met een air van "voilla Graspop mainstage, wij zijn nu de Belgische koningen, beter kan niet meer". Maar dat kan aan mij liggen. Hoe dan ook is Brutus een band van weinig woorden, ook op hun socials posten ze weinig. Misschien dat het bij mij gewoon ondankbaar overkomt, maar dat zal aan mij liggen.

Bullet For My Valentine overgeslagen. In februari nog speciaal voor naar Londen geweest en een week later in mijn hometown Antwerpen gezien. The Poison is een van mijn favoriete albums aller tijden. Maar echt waar, ook al ben ik Oost Europees van oorsprong en denken velen dat ik Spaans ben en zou ik dus goed tegen de hitte moeten kunnen en zie ik vrij bruin en hoef ik nooit te smeren want ik verbrand toch niet. Ik voelde mij als een biefstuk die ver over bien cuit zat. En ik moest dus schaduw opzoeken. Ik heb het wel gehoord dus maar niet voor de derde keer gezien, dus ik ga niet oordelen. And if they guys from Bullet For My Valentine are reading this with Google Translate , I am very sorry, I still love you (as a band , not that I want to marry you), I will make this up, good luck with the recordings of the next album and keep rocking! And thank you for The Poison, this was one of the first albums I ever ever liked!

Dragonforce. Tam. Toch in vergelijking met eerdere shows. Overdreven veel geisers en vuur, dat ik soms door al de rook niks meer zag van de bandleden. Wel leuk geluidloos vuurwerk in het begin en op het eind, maar helaas werd dat niks aan performance. Die was ronduit saai waardoor ik niet in de show geraakte. Nochthans een van mijn favoriete bands ooit. En totaal mijn ding. Maar de band had duidelijk een offdag

Apocalyptica heb ik maar overgeslagen als mega Metallica fan. Ik had ze gelukkig met deze set al gezien in Tilburg. Ik stond nu goed voor Airbourne en ben blijven staan dus en heb even gerust. Ik kon als de wind goed zat wel flarden horen, zat ik daar op de grond, hadden ze juist Creeping Death ingezet en juist wanneer het nummer ging invallen riep ik in ware Hetfield stijl "Creeping Death". Maar goed, ik ga het optreden dus ook niet raten

Waar Dragonforce failde (echt voor de eerste keer voor mij) overwon Airbourne. Dit was gewoon weergaloos. Ze hadden ook wat vuur bij en hier en daar wat geluidloos vuurwerk. Zeer leuke visuals dus ook en niet overdreven. De band was echt in topvorm. Die zanger die heeft volgens mij letterlijk een marathon bij een gelopen met zijn gitaar, moest daarnaast nog zingen en het publiek entertainen. Wat een machine. De andere 2 snarenplukkers liepen ook van links naar rechts als of hun leven er van af hing. De pits waren groots, de crowdsurfers bleven komen en de band genoot er van. En ik ook. Dit was heerlijk. Dit was fenomenaal. Dit was fantastisch. Allee ja kortom, dit was Airbourne

Airbourne eindigde een beetje laat en Nine Inch Nails was te vroeg begonnen blijkbaar. Ik ken enkel Hurt en Head Like A Hole dus dat waren de enige 2 die ik wilde horen, ik had uitgerekend wanneer ongeveer die gingen zijn maar als de band zich niet aan de timetable houdt kunnen ze dik vierkant of mijn kloten kussen. Dus band niet gezien.

Na de show moest ik even naar toilet en nogal uitgebreid dus was aan de metal dome tegen 01 h 50. Maar die stond stampende vol. Niet erg op zich. Ik ben geen Rage Against The Machine fan. De enige reden dat ik even wou gaan zien is omdat een kameraad van me er in speelt. Maar nu heb ik tenminste een excuus waarom ik er niet kon bij zijn dus ik was eigenlijk blij hahaha

Nu juist Seven Hours After Violet gezien. Ik kom toch niet echt in die nummers moet ik eerlijk bekennen. Ervoor besefte ik het niet, nu ik ze live gezien heb , besef ik het wel. Band leek er echter wel veel zin in te hebben en zette een goede performance neer. Maar de nummers dus pakken me niet. Er stond ook zeer weinig volk. Voor de bassist van SOAD had ik meer volk verwacht

Angelus Apatrida toch maar overgeslagen, reeds gezien op South Of Heaven Open Air en ik moest naar de wc en wil mijn krachten misschien toch liever sparen voor Fit For An Autopsy. Misschien subiet wel vanaf de tribune Beyond The Black. Heerlijke power metal, maar wil toch mijn krachten ook sparen om fit te zijn voor de autopsie
Als johanra bij Brutus kan crowd surfen valt het met de leegte wel mee want daar is wel wat volk voor nodig 😆

Laatst bewerkt:

En dees is geen grap. Ik zat juist neer voor BTB op de tribune. 15 h 04. Band gaat starten . Acute aanval van maag-darm klachten. Dus ik naar de wc. Gelukkig was het dit maal in 3 minuten opgelost. Rest van het festivalverslag morgen
Zeg, gasten. Ik zit hier net een kebab naar binnen te werken.. 🤢

Frustrated Clint Eastwood GIF

Het komt misschien omdat ik deze editie weer vooral bij de wat obscuurdere/extremere (black, doom, post, prog) van voren ga staan, ik sowieso amper mij de mainstages kom (schrijf ik terwijl ik Beyond the Black sta te kijken bij de mainstage) en als ik daar dan ben van een afstand sta te kijken, maar ik vind het dit jaar echt als vanouds gezellig. Veel minder vage types gezien dan de afgelopen jaren.
Valt me op dat wij regelmatig dezelfde dingen aanstippen. Straks Cobra The Impaler, die zal er bij jou ook wel op staan. Trouwens een aanrader voor wie twijfelt!

• Winning
Waarderingen: Jamel

Fun fact: als je maden ziet, ligt ie er wat langer!

Sterkte met het opruimen.

• Leuk
Waarderingen: Spike Thunderpaws
Ik heb het maar me zin....maar
Ik irriteer me steeds meer en elke dag word het erger aan al die Johnnie en Anita's

Sportschool, polo merk broekje
Strak, bezopen, irritant
En er niet voor de muziek maar voor het zijn en zien en gezien worden.....

Voor mij een afknapper die me doet twijfelen of ik dit volgend jaar wel weer wil
Johnny hier, toch deels. (5 dagen fitness in de week, maar lang niet zon fysiek als sommigen gisteren én komende van vooral hardstylefestivals vroeger)

Ik moet zeggen dat ik zelf ook het verschil tussen donderdag en zaterdaag goed zag. Zaterdag veel meer mensen die -leken- rond te lopen met de uitstraling 'als ge mij duwt is het ambras' zoals vaak op TML of dergelijke. Het verschil viel wel op en heb het tegen mijn maat ook vermeld.

Dat gezegd zijnde

Commentaar op mensen die graag fitnessen en liever merkkledij dragen lijkt me nu niet meteen nodig. Het zien en gezien willen worden is alvast appetijtelijker om te zien dan sommigen die er rondlopen met kleren die niet gemaakt zijn voor hun lichaamsbouw of volume.

Maar vooral: Graspop lijkt me nu net een plek waar iedereen zou moeten kunnen komen. Wees blij dat er mensen de overstap maken zodat het festival kan blijven groeien/bestaan
EN misschien worden het nog 'echte' metalheads. Of misschien zoals mezelf iets tussenin, met elk jaar stress of men outfit wel metal maar ook nog mooi genoeg is 🤷‍♂️🤘

Users who are viewing this thread