Graspop Metal Meeting 2025

Die merchandise is er echt mee lachen. 2 uur aangeschoven na Psychonaut om een paar t-shirts te kopen. En dan hangt de helft van de bands waar ik een shirt van wou er nog niet eens tussen. Dit kan op 100 verschillende manieren efficiënter geregeld worden lijkt me.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Whats-App-Image-2025-06-19-at-13-47-44.jpg

Ziet er gezellig uit daar, enjoy!
Diene rare smoel op de laatste rij ben ik 😇

Die merchandise is er echt mee lachen. 2 uur aangeschoven na Psychonaut om een paar t-shirts te kopen. En dan hangt de helft van de bands waar ik een shirt van wou er nog niet eens tussen. Dit kan op 100 verschillende manieren efficiënter geregeld worden lijkt me.
Ellendig. Na een half uur geen meter opgeschoven. Toen ben ik slim geweest. Naar de zijkant gegaan waar enkel Graspop merch hing. Ik had toch hoe dan ook een Graspop handdoek nodig. Daar waren de rijen zeer kort, na 20 minuten was het aan mij. Handdoek besteld en het toch gewaagd en guess what? Mijn Powerwolf, Dream Theater en Judas Priest t-shirtjes waren binnen 😁

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Is elk jaar een klacht. Zou beter moeten kunnen. Zag dat ze bij Hellfest ook wel rij over gans het terrein hebben, dus ook daar miserie

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Jammer genoeg wel nog geen Lorna Shore merch gezien. Daar wil ik graag een tour t-shirt van als het design me aanspreekt. En Whitechapel 11 juni gezienn Luik, hadden leuke shorten bij maar ik dacht ik koop wel op Graspop. Maar die hangen er ook niet tussen ...

Jammer genoeg wel nog geen Lorna Shore merch gezien. Daar wil ik graag een tour t-shirt van als het design me aanspreekt. En Whitechapel 11 juni gezienn Luik, hadden leuke shorten bij maar ik dacht ik koop wel op Graspop. Maar die hangen er ook niet tussen ...
In Tilburg afgelopen Dinsdag hadden ze in ieder geval geen echt tour shirt hangen. Dus ben bang dat ze die op Graspop ook niet zullen hebben.

Tot nu toe drie duidelijke toppers vandaag.

Psychonaut speelde een hele goede set, en het was duidelijk te zien aan de band dat ze heel blij waren om eindelijk eens op Graspop te staan. De marquee stond goed vol en het publiek ging helemaal los, duidelijk een favoriet bij het thuispubliek, en ik begrijp inmiddels helemaal waarom. Blij dat ik deze mannen dit jaar nog eens mag gaan zien in mijn hometown.

Landmvrks was weer fantastisch, dit is de vijfde keer dat ik ze zag in de afgelopen twee jaar en iedere keer leveren ze weer kwaliteit. De diversiteit van die zanger en van de muziek is fantastisch, er zat geen saai moment tussen. Deze gasten zijn nog lang niet klaar met groeien, volgende keer gegarandeerd een logo band. Eén van de metalcore bands met de hoogste groeipotentie lijkt mij.

Motionless in white gaf ook weer een goed optreden, zanger was herhaaldelijk onder de indruk dat ze een keer op de mainstage mochten spelen na iedere hoek van het festival gezien te hebben bij vorige doorkomsten. Het was duidelijk dat ze blij waren om er te staan. Ze hebben ook alles wat nodig is om een grote wei in te palmen inclusief de nodige stage presence en meezingers. Met een nieuw album wat grotere zalen afgaan in een headline tour en dan de bij de volgende doorkomst de north stage headlinen zou me niet verbazen voor deze band.

Op naar Dream Theater, Epica en Powerwolf.

Die spelen vandaag toch niet? Wellicht komt die merch samen met de band aan

Soen en Paradise Lost heel erg lekker. Charlotte Wessels had een kutgeluid wat mij betreft. Bij DT is James ingezongen nu, dus klinkt prima. Tot zover mijn site rep
Geluid bij Paradise Lost was in het begin wel slecht, maar herstelde zich na een paar nummers. Vond het gek dat de marquee niet echt gevuld was, maar dat lag wellicht aan de combo Alestorm en dream theatre op de main.

Stop eens allemaal met eten aub, ik heb vandaag al genoeg aangeschoven en wil nu gewoon iets kopen om de honger te stikken :p.

Wat is het ultieme sporenboekje voor morgen? Ik ken van het programma niet al te veel namen en wil graag op ontdekking.
Als je black metal kan smaken, ga zeker naar Spectral Wound.

Verder: Myles Kennedy, Villagers of Ioaninna City, Jerry Cantrell, Jinjer, Slipknot, Dethklok, Opeth (wie programmeert die 3 in godsnaam recht tegenover elkaar?) en Behemoth

Users who are viewing this thread