Graspop Metal Meeting 2025

Even los van de discussie headliner / afsluiter, maar vorig jaar Tool, dit jaar NiN en regelmatig nieuwe headliners zoals PWD en Gojira en BMTH, vind ik Graspop toch ieder jaar weer verrassend uit de hoek komen, hoor.
We hebben zeker niet te klagen qua lineup,

Ieder jaar is er een mooie mix van nieuwe headliners, oude headliners en een specialleke.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Gojira is voorprogramma van Metallica in Wales op de dag van Werchter Parklife.
Klopt, dit had ik niet gecheckt

Gojira kan in principe op Hellfest, Graspop en Copenhell ook enkel 18 , 19 en 20 juni zie ik nu, 21 juni zijn ze in Dublin. Er van uit gaande dat de drie festivals opnieuw in dat weekend vallen (Graspop zal wel geen week naar achter opschuiven of ze zitten in zelfde weekend als Werchter Parklife maar voor Copenhell en Hellfest weet ik het niet)

Maar misschien eerst Graspop 2025, we lopen teveel vooruit (en ik ben er mede schuldig aan)

Even los van de discussie headliner / afsluiter, maar vorig jaar Tool, dit jaar NiN en regelmatig nieuwe headliners zoals PWD en Gojira en BMTH, vind ik Graspop toch ieder jaar weer verrassend uit de hoek komen, hoor.
Laten we de Machine Head exclusive ('23) en Behemoth dit jaar niet vergeten. PWD, Gojira, BMTH, Machine Head in '23 (samen met Gojira op de vrijdag meen ik) waren echt de betere headliners van de afgelopen jaren hoor, hebben me allemaal weggeblazen!

Laten we de Machine Head exclusive ('23) en Behemoth dit jaar niet vergeten. PWD, Gojira, BMTH, Machine Head in '23 (samen met Gojira op de vrijdag meen ik) waren echt de betere headliners van de afgelopen jaren hoor, hebben me allemaal weggeblazen!
Correctemundo! En what about Till Lindemann dit jaar (niet mijn ding, maar toch)

Conclusie : GMM heeft wel degelijk met regelmaat verrassende headliners

• Leuk
Waarderingen: MikeHell
Dit zal willen zeggen dat er volgend jaar meer dan genoeg bands touren om de headlinespots van werchter en graspop te vullen, anders zou LN dit niet doen denk ik.
Meer waarschijnlijk lijkt me dat ze gewoon niet beschikbaar waren in het Graspop weekend. Als die bijvoorbeeld Pinkpop en Rock in rio lisboa doen dan is hun weekend al snel vol aangezien ze weigeren om twee dagen achter elkaar te spelen. LN heeft het ook niet voor het uitkiezen wat dat betreft.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en jbj
SOLDT THE FUCK OUT

Enkel nog enkele zondag tickets te koop, en die lijken ook bijna uitverkocht te zijn
Toch rijkelijk laat. In mijn beleving waren combis afgelopen jaren rond 3e week van mei uitverkocht.(mijn beleving kan er langs zitten)

Meer waarschijnlijk lijkt me dat ze gewoon niet beschikbaar waren in het Graspop weekend. Als die bijvoorbeeld Pinkpop en Rock in rio lisboa doen dan is hun weekend al snel vol aangezien ze weigeren om twee dagen achter elkaar te spelen. LN heeft het ook niet voor het uitkiezen wat dat betreft.
Denk ook niet zozeer dat het om weigeren om 2 dagen na elkaar te spelen gaat.. Op dezelfde locatie doen ze dat nog (zie maar naar Duitsland dit jaar). Gaat hem eerder om de gigantische productie en al de logistiek die dat teweeg brengt lijkt me

LP lijkt mij toch de melkkoe te worden van livenation....hoeveel keer kan je LP niet zien sinds de comeback....in de ruime buurt

• Leuk
Waarderingen: Simoni
net antwoord via Q&A: er is voor als nog geen vervanger voor hardy !

is er een wegopbreking/omleiding bij retie? ik kom via eersel N123.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Toch rijkelijk laat. In mijn beleving waren combis afgelopen jaren rond 3e week van mei uitverkocht.(mijn beleving kan er langs zitten)
Klopt, vorig jaar was het april salaris juist gestort toen ik melding kreeg over uitverkocht en heb ik mij nog als een zot aan 292 euro op Ticketswap gestort

Mag je met een korreltje zout nemen hoor. In 22 was de vrijdag ook 'sold out' en dat bleek toch een pak kalmer te zijn
Soms zeggen ze denk ik "uitverkocht" terwijl er toch nog tickets beschikbaar zijn maar gewoon om de onderhandelingen met boekers en promoters het jaar erna te kunnen vergemakkelijken. Althans dat is wat ik denk. Maar belangrijk bij zo'n een soort van poker (dit noem ik een soort van poker inderdaad) is dat als er bv 20000 dagtickets van bv 22000 moeten verkocht worden (voor de kosten er uit te halen), dat ze het ook pas bv op 21000 stop zetten. Aangezien ze dat nu nog niet doen voor zondag, zullen ze bv nog maar op 18000 of 20500 zitten denk ik. Ofwel ligt er al veel vast voor volgend jaar.

Maar nu met de combitickets ga ik er wel van uit dat ze gewoon alles verkocht hebben, anders hadden ze denk ik de zondagverkoop ook stil gezet

Soms zeggen ze denk ik "uitverkocht" terwijl er toch nog tickets beschikbaar zijn maar gewoon om de onderhandelingen met boekers en promoters het jaar erna te kunnen vergemakkelijken. Althans dat is wat ik denk. Maar belangrijk bij zo'n een soort van poker (dit noem ik een soort van poker inderdaad) is dat als er bv 20000 dagtickets van bv 22000 moeten verkocht worden (voor de kosten er uit te halen), dat ze het ook pas bv op 21000 stop zetten. Aangezien ze dat nu nog niet doen voor zondag, zullen ze bv nog maar op 18000 of 20500 zitten denk ik. Ofwel ligt er al veel vast voor volgend jaar.

Maar nu met de combitickets ga ik er wel van uit dat ze gewoon alles verkocht hebben, anders hadden ze denk ik de zondagverkoop ook stil gezet
Of er zijn gewoon een batterij aan gratis tickets aan sponsors gegeven maar die komen niet altijd af

Dat er veel vast ligt voor volgend jaar was al bevestigd in een interview. Meeste bands moet je lang op voorhand boeken tegenwoordig las ik in dat verhaal

• Leuk
Waarderingen: won666
Dat er veel vast ligt voor volgend jaar was al bevestigd in een interview. Meeste bands moet je lang op voorhand boeken tegenwoordig las ik in dat verhaal
Als Alcatraz al sinds begin dit jaar bezig is met 2026 dan mag je zeker zijn dat Graspop zelfs nog vroeger begint.

• Leuk
Waarderingen: nikita
Klopt, vorig jaar was het april salaris juist gestort toen ik melding kreeg over uitverkocht en heb ik mij nog als een zot aan 292 euro op Ticketswap gestort
Ach ja als je goedkoop en avontuurlijk bent koop je op donderdag ochtend dan gaan ze voor zeer gereduceerde prijzen.
Maar jah zo avontuurlijk hoeft niet meer van mij

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Piebe71 en won666

Users who are viewing this thread