Graspop Metal Meeting 2025

Bah, volledig gesjareld met mijn examenrooster. Ik moet op donderdag- en vrijdagvoormiddag nog examens afnemen. Zal dus weer veel vroege bands missen.

Iemand goede tips om na Powerwolf nog thuis (Gent) te raken? Had het Slipknot/Behemoth geweest, had ik gewoon de trein genomen, maar Iron Maiden en Powerwolf wil ik echt niet missen :confused:

• Verdrietig
Waarderingen: won666
Bah, volledig gesjareld met mijn examenrooster. Ik moet op donderdag- en vrijdagvoormiddag nog examens afnemen. Zal dus weer veel vroege bands missen.

Iemand goede tips om na Powerwolf nog thuis (Gent) te raken? Had het Slipknot/Behemoth geweest, had ik gewoon de trein genomen, maar Iron Maiden en Powerwolf wil ik echt niet missen :confused:
Check dit eens

Nee klopt in de voorverkoop siewieso niet.

Je kan volgens mij wel de skullies nu kopen. Daar een kaart halen en de voorverkoop skullies erop zetten.
Nee, dit kan niet. Skullies die je op voorhand aankoopt zijn gelinkt aan je toegangsticket en daarmee dus je chip aan de polsband. Je kan niet kiezen om reeds aangekochte skullies toch op een kaart of iemand anders zijn bandje te zetten.

Mij lijkt het simpel. Ben je van plan veel minder dan 20 skullies op te doen, koop ze dan gewoon ter plaatse. Of je koopt er 20 en laat de overschot nadien terugbetalen. Maar je doet eigenlijk al verlies bij terugbetalen vanaf je er 8 van de 20 gebruikt.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Helaas al uitverkocht voor de donderdag.

Denk dat op vrijdagochtend een trein terug naar Gent nemen misschien de eenvoudigste optie is. Taxi van Metal Park naar station zal wel meevallen, vermoed ik :unsure:
Vergis je niet, taxichauffeurs vragen onbeschaamd woekerprijzen rond Graspop. Wij betaalden vorig jaar 65 naar Mol en 110 naar Herentals. Maar wellicht was dat een uitzonderlijke situatie omdat er door de gesloten parkings lange rijen voor de pendelbussen ontstonden en iederéén naar een station in de buurt moest.

Vergis je niet, taxichauffeurs vragen onbeschaamd woekerprijzen rond Graspop. Wij betaalden vorig jaar 65 naar Mol en 110 naar Herentals. Maar wellicht was dat een uitzonderlijke situatie omdat er door de gesloten parkings lange rijen voor de pendelbussen ontstonden en iederéén naar een station in de buurt moest.
Zijn die prijzen normaal niet afgesproken dat ze allemaal dezelfde prijs hanteren?

Over 5 weken... wakkerworden met een kater, stukje watermeloen van 8 euro. Kan niet wachten! Ongelofelijk dat het al bijna zo ver is, ik word bijna bang van alle dingen die ik nog moet doen in de tussentijd (iets met studeren ofzo...). De aanloop naar het festival is voor mij nu echt begonnen!
Oprechte vraag, helpt een watermeloen tegen een kater?

Geen idee, maar het is dan wel lekker fris en licht op de maag
ChatGPT zegt het volgende :

Watermeloen kan een beetje helpen tegen een kater, maar het is geen wondermiddel. Het heeft wel een paar eigenschappen die nuttig zijn als je je brak voelt:

Waarom watermeloen een beetje kan helpen:

💧 Hydratatie: Watermeloen bestaat voor meer dan 90% uit water, dus het helpt bij het aanvullen van vocht dat je bent verloren door alcohol (alcohol droogt je uit).
  • 🍉 Fructose: De natuurlijke suikers in watermeloen kunnen helpen je bloedsuikerspiegel iets te normaliseren, wat vaak daalt na veel alcohol.
  • 🍌 Kalium: Watermeloen bevat kalium, een mineraal dat je verliest door alcohol (en braken of zweten). Dit helpt je lichaam weer in balans te komen.
  • 🍃 L-citrulline: Dit aminozuur in watermeloen kan de bloeddoorstroming verbeteren en spiervermoeidheid verminderen (niet specifiek voor een kater, maar het helpt je wel iets fitter te voelen)
Maar let op:

Watermeloen pakt de oorzaak van de kater niet aan:
  • Het ontgift je lever niet sneller.
  • Het herstelt geen vitaminen of elektrolyten volledig als je veel hebt gedronken.
  • En het helpt niet tegen hoofdpijn of misselijkheid op zichzelf
Beter tegen een kater:
  • 💦 Veel water drinken (ook vóór het slapen).
  • 🍌 Bananen of kokoswater (voor elektrolyten).
  • 🍳 Eiwitrijke maaltijd (voor herstel).
  • 🧘 Rust + frisse lucht.
Dus: als je brak bent en een stuk watermeloen ligt in de koelkast? Pak het lekker. Het helpt een beetje. Maar verwacht geen magie. 😅

Graag gedaan.

Users who are viewing this thread