Graspop Metal Meeting 2025

Nog een paar tips er bij voor de vrijdag en we hoeven niet te wachten tot 18:55 als Jerry Cantrell begint.🤗 Iemand nog meer tips hier op basis van de bands in mijn loopschema??
Weet niet of je into black metal bent? Spectral Wound opent de vrijdag en ben daar heel erg benieuwd naar. Voor mij een must see, meteen aan het begin van de dag. Hele smerige black metal waarin je jezelf kan onderdompelen. Laatste album, Songs of Blood and Mire, is van begin tot eind een muzikale trip, gitzwart en broeierig.

• Leuk
Waarderingen: saurus, Piebe71 en Jamel
Opvallend toch dat bijna alle lijstjes maar 5-6 bands hebben voor zondag, terwijl de andere dagen soms het dubbel hebben.
Zullen wel uitzonderingen op zijn, maar veruit de zwakste dag zo blijkt.

Ook heel duidelijk dat in verhouding tot de andere dagen de headliners veel minder bezocht worden, de 6e en 8e plek momenteel.

Mijn spoorboekje voor dit geweldige weekend gaat er ongeveer zo uitzien:

Donderdag
Warkings
Landmvrks
Beast in black
Motionless in white
Dream theater
Epica
Iron maiden
Powerwolf

Vrijdag

Northlane
Kim dracula
Polaris
Falling in reverse
Smash into pieces
Slipknot
Opeth
Behemoth

Zaterdag

Dirty honey
Eisbrecher
Vandenberg
lorna shore
Dead daisies
Bullet for my valentine
The hu
Korn
Nin

Zondag

Nothing more
halocene
Dayseeker
Beyond the black
Savage
In flames
Till lindeman

Jouw lijstje zorgt voor minimaal 1 bezoeker voor een volledige show per band, met Smash Into Pieces als eerste bezoeker!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Smash into pieces is geen verkeerde band, maar ze hebben het ontzettend zwaar met clashes.
Als je moet concurreren met Jinjer, Blood Incantation en Skillet is het toch wel vrij kansloos

• Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: Imag en N1tje
Ah, laat ik het ook maar eens doen, ondanks de matige line-up van dit jaar. In 't vetgedrukt de must-sees.

Donderdag
Psychonaut (want Deafheaven nog later gezien en niet heel kapot van het nieuwe album; ik ben een Infinite-Graniteman...)
Fleshwater
The Raven Age
Pauze
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm
Motionless in White (ja, geen Soen, beetje te vaak gezien, zeker als ik nog Midsummer Prog ga doen)
Paradise Lost
Julie Christmas
Dream Theater (laatste deel)
Perturbator
Iron Maiden
Powerwolf (maar ik denk dat ik dat heel snel weer gezien heb, dus zal wel Lagwagon worden, want die mag ook wel eens afgestreept worden (al ken ik niks))

Vrijdag
Spectral Wound
House of Protection (puur uit nieuwsgierigheid)
Villagers of Ioannina City
Myles Kennedy (liever niet, maar moet tijd doden)
Unprocessed
Uh... Heel erg lange pauze?
Jerry Cantrell
Nova Twins
Blood Incantation
Slipknot
Opeth
Behemoth

Zaterdag
Dødheimsgard
OOMPH!
Dirty Honey
Pauze
Poppy (omdat ik die volgens mij echt al vier keer gezien had moeten hebben, maar dat nooit is gebeurd)
Primordial
Cattle Decapitation
The Dead Daisies (ja, leuk dat Brutus, alleen ik heb TDD nog nooit een kans gegeven met een 'eigen' show)
Bullet for My Valentine
The HU (want Spiritbox op Main kan niet goedgaan)
Apocalyptica
Airbourne (Korn mwa en Amenra ook wel vaak genoeg gezien nu, Airbourne weer lang geleden)
Nine Inch Nails

Zondag
Ik zou echt willen dat ik hier iets mee kon...

Heel erg lang uitslapen
Hardy
Pauze
Krokus
Pauze
Savatage (heb ik niet zoveel mee, maar blijft een grote naam)
Katatonia (een stukje)
Pauze
Alcest
King Diamond
Till Lindemann

Ah, laat ik het ook maar eens doen, ondanks de matige line-up van dit jaar. In 't vetgedrukt de must-sees.

Donderdag
Psychonaut (want Deafheaven nog later gezien en niet heel kapot van het nieuwe album; ik ben een Infinite-Graniteman...)
Fleshwater
The Raven Age
Pauze
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm
Motionless in White (ja, geen Soen, beetje te vaak gezien, zeker als ik nog Midsummer Prog ga doen)
Paradise Lost
Julie Christmas
Perturbator
Iron Maiden
Powerwolf (maar ik denk dat ik dat heel snel weer gezien heb, dus zal wel Lagwagon worden, want die mag ook wel eens afgestreept worden (al ken ik niks))

Vrijdag
Spectral Wound
Unprocessed
Jerry Cantrell
Nova Twins
Blood Incantation
Slipknot
Opeth
Behemoth

Zaterdag
Dødheimsgard
OOMPH!
Dirty Honey
Pauze
Poppy (omdat ik die volgens mij echt al vier keer gezien had moeten hebben, maar dat nooit is gebeurd)
Primordial
Cattle Decapitation
The Dead Daisies (ja, leuk dat Brutus, alleen ik heb TDD nog nooit een kans gegeven met een 'eigen' show)
Bullet for My Valentine
Apocalyptica
Airbourne (Korn mwa en Amenra ook wel vaak genoeg gezien nu, Airbourne weer lang geleden)
Nine Inch Nails

Zondag

Heel erg lang uitslapen
Hardy
Pauze
Krokus
Pauze
Katatonia (een stukje)
Pauze
Alcest
King Diamond
Till Lindemann

Heb je ook echt een ticket? Of lopen we je weer mis bij de meetings? 😜

Donderdag
Fleshwater
The Raven Age
Pauze
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm
Paradise Lost
Julie Christmas
Perturbator
Iron Maiden

Vrijdag
Spectral Wound
Unprocessed
Jerry Cantrell
Nova Twins
Blood Incantation
Slipknot
Opeth
Behemoth

Zaterdag
Dødheimsgard
OOMPH!
Dirty Honey
Pauze
Primordial
Cattle Decapitation
Bullet for My Valentine
Apocalyptica
Nine Inch Nails

Zondag

Heel erg lang uitslapen
Hardy
Pauze
Krokus
Pauze
Katatonia (een stukje)
Pauze
Alcest
King Diamond
Till Lindemann
De vraag is: kom je ook Dave? Wij willen ontmoeten: the man, the myth, the metal!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Donderdag
Fleshwater
The Raven Age
Pauze
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm
Paradise Lost
Julie Christmas
Perturbator
Iron Maiden

Vrijdag
Spectral Wound
Unprocessed
Jerry Cantrell
Nova Twins
Blood Incantation
Slipknot
Opeth
Behemoth

Zaterdag
Dødheimsgard
OOMPH!
Dirty Honey
Pauze
Primordial
Cattle Decapitation
Bullet for My Valentine
Apocalyptica
Nine Inch Nails

Zondag

Heel erg lang uitslapen
Hardy
Pauze
Krokus
Pauze
Katatonia (een stukje)
Pauze
Alcest
King Diamond
Till Lindemann
in 't vetgedrukt de must see's 😂 😂 ...niet het beste jaar voor u...

Ik zal dan ook maar eens mijn lijstje delen.

Donderdag:
Warkings
Beast in Black
MiW (spijtig van Soen)
Paradise Lost
Dream Theater
Epica
Iron Maiden
en misschien een stukje Powerwolf

Vrijdag:
Miles Kennedy
(terug naar de camping voor wat boardgames en een aperitiefje)
Jerry Cantrell
FiR
Skillet
Slipknot (spijtig van Opeth)
(vroeg in bed)

Zaterdag:

Oomph
Dirty Honey
Eisbrecher
Vandenberg
(terug naar de camping voor wat boardgames en een aperitiefje)
Grandson
The Dead Daisies
Starset
Apocalyptica (stukje of ik blijf en laat een stuk Korn vallen)
Korn
NiN

Zondag:
Aviva
(terug naar de camping voor wat boardgames en aperitiefje)
Krokus
Beyond the Black
Currents
Katatonia
Judas Priest
Till

Toen ik de timetable zag, moest ik wel even lachen. Hier op het forum worden regelmatig stellingen en hypotheses als feiten geponeerd, om daarna ontkracht te worden. Laatste item: Judas Priest sluit het festival af. Als je het aantal bands op North en South telde, kon dit onmogelijk het geval zijn, maar sommige forum leden bleven dat maar naar voor schuiven op basis van het nieuwsbericht.

Timetable wordt bekend gemaakt: Judas Priest sluit het festival niet af.

Misschien een les voor volgend jaar ;).

Toen ik de timetable zag, moest ik wel even lachen. Hier op het forum worden regelmatig stellingen en hypotheses als feiten geponeerd, om daarna ontkracht te worden. Laatste item: Judas Priest sluit het festival af. Als je het aantal bands op North en South telde, kon dit onmogelijk het geval zijn, maar sommige forum leden bleven dat maar naar voor schuiven op basis van het nieuwsbericht.

Jij bent Ghost in 2023 al vergeten zo te zien, dit gaat toch nooit een les zijn 😁

Edit: op basis van aantal bands per stage, hebben ze er eentje verschoven naar de north, daar staan er nu 6?

Zoals dat FiR ook absoluut headliner was. Zelfs het antwoord op die vraag die ik van de organisatie kreeg werd niet geloofd. Zelfs Skillet speelt na hen/krijgt 10 minuten langer blijkt nu

• Leuk
Waarderingen: MartinB
Zoals dat FiR ook absoluut headliner was. Zelfs het antwoord op die vraag die ik van de organisatie kreeg werd niet geloofd. Zelfs Skillet speelt na hen/krijgt 10 minuten langer blijkt nu

Was dat niet ook een screenshot die er heel erg in elkaar geknutseld uit zag?

Ik zal dan ook maar eens mijn lijstje delen.

...

Zondag:
Aviva
(terug naar de camping voor wat boardgames en aperitiefje)
Krokus
Beyond the Black
Currents
Katatonia
Judas Priest
Till

Jouw lijstje zorgt voor een bezoeker bij elke band op zondag met de eerste keer Aviva na 60 lijstjes!

Voor wie nog geen lijstje heeft gedeeld, doe dat nog om in de statistieken meegenomen te worden! Zal nog even wachten met verwerken van alles (vandaag toch heel weinig tijd). Vorig jaar zaten we op 69, nu pas op 60, dus dat kan beter :)

• Leuk
Waarderingen: Elf
Hierbij mijn lijstje. Bij clashes heb ik de waarschijnlijke pick vooraan gezet. Verder zijn de bands met sterretjes meer leuke opvulling maar die kunnen ook wegvallen als ik honger heb/ff wil zitten.

Donderdag
*Municipal Waste
Warkings / The Raven Age (sterke twijfel, laat ik van het moment afhangen. Wss Warkings)
*Landmvrks
Beast in Black
Motionless in White / Soen (wss MiW want al kaartjes voor Soen)
*Alestorm
Dream Theater
Pertubator
Iron Maiden
Powerwolf

Vrijdag
Peyton Parrish (afhankelijk van de sfeer of ik eerder weg ga of later aanschuif bij villagers)
Gloryhammer / Green Lung (hangt van mijn stemming af op het moment, wss Gloryhammer
*Falling in Reverse
*Skillet
Slipknot / Dethklok (op het moment bepalen)
*Opeth (als dethklok en dan iets later instappen)
Behemoth

Zaterdag
*Skindred
Unto Others
Lorna Shore
Bullet for my Valentine
Spiritbox / Dragonforce (obv stemming, wss Spiritbox)
Apocalyptica
Amenra
Nine Inch Nails

Zondag
Angelus Apatrida
Hardy
Katatonia
In Flames
Alcest
Till Lindemann

Laatst bewerkt:
  • Leuk