Graspop Metal Meeting 2025

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.765
3.514
In het topic van Rock Werchter wordt er e.e.a. gedeeld over ChatGPT. Ik heb ook maar eens gevraagd hoe de line-up voor GMM eruit zou kunnen zien, maar ChatGPT is af. Of hebben we allemaal onder een steen gelegen? Wie zal het zeggen.

ā€œDe line-up van Graspop Metal Meeting (GMM) 2025 kan uiteraard pas definitief worden vastgesteld als de organisatie de bands officieel aankondigt. Echter, op basis van trends, populariteit van bands, eerdere edities, en tourschema's van bands, kunnen we een redelijke inschatting maken van welke bands mogelijk op het affiche kunnen staan.

Hier zijn enkele bands die we mogelijk zouden kunnen zien op Graspop Metal Meeting 2025:
  1. Headliners:
    • Metallica: Hoewel ze al vaak op Graspop hebben gestaan, blijven ze een van de grootste namen in de metalwereld. Met hun wereldwijde tournees is er altijd een kans dat ze weer terugkeren.ā€
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
338
710
In het topic van Rock Werchter wordt er e.e.a. gedeeld over ChatGPT. Ik heb ook maar eens gevraagd hoe de line-up voor GMM eruit zou kunnen zien, maar ChatGPT is af. Of hebben we allemaal onder een steen gelegen? Wie zal het zeggen.

ā€œDe line-up van Graspop Metal Meeting (GMM) 2025 kan uiteraard pas definitief worden vastgesteld als de organisatie de bands officieel aankondigt. Echter, op basis van trends, populariteit van bands, eerdere edities, en tourschema's van bands, kunnen we een redelijke inschatting maken van welke bands mogelijk op het affiche kunnen staan.

Hier zijn enkele bands die we mogelijk zouden kunnen zien op Graspop Metal Meeting 2025:
  1. Headliners:
    • Metallica: Hoewel ze al vaak op Graspop hebben gestaan, blijven ze een van de grootste namen in de metalwereld. Met hun wereldwijde tournees is er altijd een kans dat ze weer terugkeren.ā€
Ze zullen er vaast vaak gestaan hebben (zijn altijd dat weekend in de buurt). Alleen nooit op het podium.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.773
12.440
September is aangebroken! Dat betekent dat het speculatieseizoen nu officieel is geopend. Op dit moment zet ik in op de volgende acht headliners:
- Slipknot
- Gojira
- Sabaton
- Iron Maiden
- Powerwolf
- Volbeat
- Within Temptation
- Korn
Gojira met Lokerse Feesten en WT met waarschijnlijk Alcatraz kun je afstrepen van dit lijstje. Rest lijkt me een schot in de roos met Powerwolf twijfelachtig als headliner. Maar misschien is dit wel het jaar dat ze gepromoveerd worden.
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
271
755
Gojira met Lokerse Feesten en WT met waarschijnlijk Alcatraz kun je afstrepen van dit lijstje. Rest lijkt me een schot in de roos met Powerwolf twijfelachtig als headliner. Maar misschien is dit wel het jaar dat ze gepromoveerd worden.
Is Gojira dan al zo zeker voor de Lokerse ?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.734
8.648
Is er bij Sabaton iets bekend over een tour eigenlijk? Is er een aanleiding om ervan uit te gaan dat die volgend jaar weer touren?
Iron Maiden en Volbeat hebben wel letterlijk gezegd dat ze gaan touren in Europa volgend jaar geloof ik. Volbeat met een nieuw album op zak.
Al is het natuurlijk ook nog mogelijk dat Volbeat een zaaltour doet met het nieuwe album of dat ze op Werchter staan.

Met Sabaton, Iron Maiden, Volbeat en Slipknot heeft Graspop in ieder geval hun vier south stage headliners, en een goede basis voor weer een uitverkochte editie. Al hoop ik toch dat er nog een verrassing tussen zit want anders moet de undercard wel goed zijn om een ticket te gaan halen :)
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.773
12.440
Is Gojira dan al zo zeker voor de Lokerse ?
Alle aanwijzingen wijzen wel die kant op. Touren overduidelijk in augustus en de Alcatraz organisatie moppert openlijk dat LN bepaald waar Gojira speelt. Las ook al in het Pukkelpop topic iemand die had horen waaien dat Gojira en Amenra de metaldag van Lokerse headlinen. Kortom, alle reden om aan te nemen dat ze daar staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra en Loek123

Projunk

Randprogramma
15 nov 2023
106
116
Is er bij Sabaton iets bekend over een tour eigenlijk? Is er een aanleiding om ervan uit te gaan dat die volgend jaar weer touren?
Iron Maiden en Volbeat hebben wel letterlijk gezegd dat ze gaan touren in Europa volgend jaar geloof ik. Volbeat met een nieuw album op zak.
Al is het natuurlijk ook nog mogelijk dat Volbeat een zaaltour doet met het nieuwe album of dat ze op Werchter staan.

Met Sabaton, Iron Maiden, Volbeat en Slipknot heeft Graspop in ieder geval hun vier south stage headliners, en een goede basis voor weer een uitverkochte editie. Al hoop ik toch dat er nog een verrassing tussen zit want anders moet de undercard wel goed zijn om een ticket te gaan halen :)
Helemaal eens. Sinds de 25th jarige jubileum(post corona).
Zijn al deze namen al als headliner geweest en sommige meerdere malen.
Dus er mag zeker wel een verrassing tussen zitten.

Afgelopen jaar zijn we verwend met Tool en BMTH.
Af je er van hield of niet, we gingen er wel op af met zijn allen. (Getuigen ook de dagen die als eerste uitverkocht waren)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.816
2.566
Helemaal eens. Sinds de 25th jarige jubileum(post corona).
Zijn al deze namen al als headliner geweest en sommige meerdere malen.
Dus er mag zeker wel een verrassing tussen zitten.

Afgelopen jaar zijn we verwend met Tool en BMTH.
Af je er van hield of niet, we gingen er wel op af met zijn allen. (Getuigen ook de dagen die als eerste uitverkocht waren)
In dat geval: waar blijft Metallica?!
 
  • Haha
  • On fire
Waarderingen: Jimmeh07 en Piebe71

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.734
8.648
Helemaal eens. Sinds de 25th jarige jubileum(post corona).
Zijn al deze namen al als headliner geweest en sommige meerdere malen.
Dus er mag zeker wel een verrassing tussen zitten.

Afgelopen jaar zijn we verwend met Tool en BMTH.
Af je er van hield of niet, we gingen er wel op af met zijn allen. (Getuigen ook de dagen die als eerste uitverkocht waren)
Precies, voor mij waren Tool en BMTH eigenlijk al genoeg reden om een ticket te halen. Ben benieuwd of de organisatie ons volgend jaar weer weet te verrassen :)

Ik zal dan ook maar wat headliners noemen die voor mij wel het verschil zouden kunnen maken: Korn, Parkway Drive, Evanescence, Gojira, Lamb of god, The Prodigy en als uitschieter met een waterkansje natuurlijk SOAD.

Korn en Parkway Drive zouden ook redelijk snel op herhaling zijn, maar dat zijn voor mij toch wel bands die ik ieder jaar wel kan zien.

The Prodigy en Evanescence beiden niet hele positieve dingen over gehoord qua live kwaliteit, maar toch zou ik ze graag eens zien, nooit live gezien.

Verder ga ik heel hard hopen dat Slipknot die tour waarin ze het eerste album integraal spelen nog doortrekt tot juni, dit zou mij toch wel enthousiast maken om ze te zien, terwijl met een normale show dat enthousiasme er niet zo meer aanwezig is bij mij (zeker na hun laatste doorkomst)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.272
7.219
Ik zal dan ook maar wat headliners noemen die voor mij wel het verschil zouden kunnen maken: Korn, Parkway Drive, Evanescence, Gojira, Lamb of god, The Prodigy en als uitschieter met een waterkansje natuurlijk SOAD.

Korn en Parkway Drive zouden ook redelijk snel op herhaling zijn, maar dat zijn voor mij toch wel bands die ik ieder jaar wel kan zien.

The Prodigy en Evanescence beiden niet hele positieve dingen over gehoord qua live kwaliteit, maar toch zou ik ze graag eens zien, nooit live gezien.
The Prodigy is niet echt meer een headliner anno 2025 toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.734
8.648
The Prodigy is niet echt meer een headliner anno 2025 toch?
Ik ben het er mee eens dat het een vrij kleine naam is om een mainstage af te sluiten, maar denk wel dat het zou werken als soort van toetje na de echte headliner. Geef ze een uurtje in het donker na Iron Maiden bijvoorbeeld. Afgaande op hun posities op andere festivals lijkt de band geen lagere spot te accepteren dan dit, en lijkt me ook niet echt te werken in het daglicht op de mainstage. De marquee lijkt me ook een tikkeltje te klein voor ze overigens, na gezien te hebben dat die eigenlijk al te klein was voor Pendulum.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.885
5.284
Eens. Maar ik zie ze wel als een fantastische dagafsluiter op Ć©Ć©n van de mainstages. Pendulum heeft bewezen dat drum 'n bass werkt op Graspop.
the prodigy op main 2 na iron maiden? Ik kan me niet voorstellen dat Maiden niet gaat touren voor de 50e verjaardag en die spelen al een aantal jaar niet meer als laatste band
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.773
12.440
the prodigy op main 2 na iron maiden? Ik kan me niet voorstellen dat Maiden niet gaat touren voor de 50e verjaardag en die spelen al een aantal jaar niet meer als laatste band
Ja lijkt mij perfect, wat Loek ook aangeeft. Hoewel het natuurlijk al een oude band is, voelt dit wel een beetje als een nieuwe headliner. Maakt het rijtje voor komend jaar wel iets frisser.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.734
8.648
Zoiets voel ik wel iets voor als dagje:
Iron Maiden: 21:00 - 23:00
Powerwolf: 23:10 - 00:20
The Prodigy: 00:30 - 01:30

Al heb ik geen idee of maiden dit zou accepteren, dat er nog een band op dezelfde stage speelt na hun set. Al veranderd hun set time en show er natuurlijk niet door.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken