Graspop Metal Meeting 2025

Even tussendoor, die pop in Graspop komt volgens mij van het feit dat er vroeger tot altijd zo een pop was als mascotte. Die stond ondermeer op de t-shirts. Zoals Eddie bij iron Maiden. Ja toch eh? Ik zat toen zelf nog in de pampers, maar lijk het beter te weten dan mensen die al sinds 1996 naar Graspop gaan? Maar ik denk effectief zo t-shirts gezien te hebben. En stond er vroeger ook niet zo een vogelverschrikker op Graspop gemaakt uit gras?

• Leuk
Waarderingen: Wardibal
Even tussendoor, die pop in Graspop komt volgens mij van het feit dat er vroeger tot altijd zo een pop was als mascotte. Die stond ondermeer op de t-shirts. Zoals Eddie bij iron Maiden. Ja toch eh? Ik zat toen zelf nog in de pampers, maar lijk het beter te weten dan mensen die al sinds 1996 naar Graspop gaan? Maar ik denk effectief zo t-shirts gezien te hebben. En stond er vroeger ook niet zo een vogelverschrikker op Graspop gemaakt uit gras?
Die "pop" komt van de eerste edities, dat het "pop" was dat er geprogrammeerd werd, toen nog in het lokale jeugdhuis, maar dat werd geen succes, toen kwam men op het idee om Metal bands te boeken, en de rest is geschiedenis.

Hier staat het beter in uitgelegd. ;-)

Nee, is een fusie geweest tussen twee festivals: Graspop en Midsummer Metal Meeting. Graspop had van oorsprong ook meer een pop gehalte, met namen als Simple Minds en Joe Cocker. De 'pop' gaat dus over de muziek, niet een mascotte.

Zo gezegd is GMM het Roda JC onder de festivals!

Graspop komt toch gewoon van toen het nog een (niet zo succesvol) popfestival was? Daarna gewoon Metal Meeting achter gezet.

Nog een 10 minuten en metallica is eerste headliner 🤣, kan er gewoon niet naast kijken dat het thema veel weg heeft van "ride the lightning" cover.
Trouwens 40 jaar oud dit jaar... misschien 🤞

Nog een 10 minuten en metallica is eerste headliner 🤣, kan er gewoon niet naast kijken dat het thema veel weg heeft van "ride the lightning" cover.
Trouwens 40 jaar oud dit jaar... misschien 🤞
Als jij even een manier voor ze vind om in Californië en in Dessel tegelijk te zijn dan lijkt me dat een prima kanshebber

iedereen zijn f5 vinger klaar?
Getting Ready Episode 2 GIF by The Office

Als jij even een manier voor ze vind om in Californië en in Dessel tegelijk te zijn dan lijkt me dat een prima kanshebber
Ik weet het 😅 onmogelijk, maar zou gewoon bij het thema passen.
Enigste mogelijkheid is 19e met minimale productie en dan direct vlieger op terug richting Cali.
Te onwaarschijnlijk omdat maiden die dag grote kanshebber is

We blijven dromen!

Nee, is een fusie geweest tussen twee festivals: Graspop en Midsummer Metal Meeting. Graspop had van oorsprong ook meer een pop gehalte, met namen als Simple Minds en Joe Cocker. De 'pop' gaat dus over de muziek, niet een mascotte.

Zo gezegd is GMM het Roda JC onder de festivals!
Ja dat allemaal natuurlijk ook. Die gescheidenis ken ik even goed als de geschiedenis van op school (over de Grieken, Romeinen, ...) ;)

Users who are viewing this thread