Graspop Metal Meeting 2024

Da's wel spijtig want ik was van plan een Uriah Heep shirt te kopen op de Metal Market - hoeft van mij niet per se van de tour zelf te zijn.
Weet niet of ik wil aanschuiven aan de Merch hiervoor.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Da's wel spijtig want ik was van plan een Uriah Heep shirt te kopen op de Metal Market - hoeft van mij niet per se van de tour zelf te zijn.
Weet niet of ik wil aanschuiven aan de Merch hiervoor.
Online bestellen via de officiële weg? Hiermee breng je ook het meeste geld naar de band zelf. Op de merchstanden krijgen ze maar een percentage.

Vraagje: wij overnachten op metalpark. Weet iemand hoe lang busritje duurt, hoeveel van die bussen rijden er en zijn er lange wachtrijen ?

Busritje + wandelen naar het festivalterrein kost je zeker wel minstens 30 a 40 minuten. Wachtrijen is puur afhankelijk van drukte en beschikbaarheid bussen; mijn ervaring (meerdere jaren metalpark) is dat dit vrij willekeurig is en niet echt strak geregeld is. Soms sta je 30 minuten in een rij te wachten, soms sta je 30 minuten op de bus te wachten, soms kan je direct instappen. Als je een artiest heel graag wil zien zou ik zeker 1 a 1,5 uur 'incalculeren' qua wacht/reistijd.

Busritje + wandelen naar het festivalterrein kost je zeker wel minstens 30 a 40 minuten. Wachtrijen is puur afhankelijk van drukte en beschikbaarheid bussen; mijn ervaring (meerdere jaren metalpark) is dat dit vrij willekeurig is en niet echt strak geregeld is. Soms sta je 30 minuten in een rij te wachten, soms sta je 30 minuten op de bus te wachten, soms kan je direct instappen. Als je een artiest heel graag wil zien zou ik zeker 1 a 1,5 uur 'incalculeren' qua wacht/reistijd.
Welkom op het forum!
Mijn gevoel en ondervinding is dat de eerste dag nog een beetje chaotisch is. Vanaf de vrijdag lijkt het me allemaal wel beter geregeld te zijn, waarschijnlijk ook wat meer chauffeurs die op die dagen wat makkelijker 'extra werk' kunnen verrichten.

Maar inderdaad. Bij bands die je zeker wil zien zou ik ook +1 uur rekenen als reistijd om zeker te zijn.

Persoonlijk vind ik dat ze geen schem moeten zetten. Toen ging er neig veel volk kijken, ik vind dat nog al erg tegenover de bands die er dat moment geboekt zijn. Maar ze doen maar, ik lig er niet van wakker 🤣🍻
Is het dan wel eerlijk voor de bands die ze tegelijk met headliners laten spelen? XD

Duidelijk dus dat er deze keer geen speciale zone met groot scherm komt op het terrein. In het Classic Rock Café zullen er wel wedstrijden te zien zijn. (zoals vermeld in de Zwaartste klap).
Op basis van de time-table wordt dat dan
Donderdag 20/06: 18u: Denemarken - Engeland
Vrijdag 21/06: 21u: Nederland - Frankrijk
Zaterdag 22/06: 21u: België - Roemenië
Zondag 23/06: 21u: Duitsland - Zwitserland en/of Schotland - Hongarije (waarschijnlijk gewoon Duitsland)

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Ja, dat gaat tot zo ver. En dan is het "fijn" dat GMM zegt het hele weekend niet, anders ben je dat aan t filteren elke dag.
Nu is het gewoon niks meenemen van de bands.
En het word ook echt geïnspecteerd. Door GMM zelf, of door het management van de bands. En het is vaker meer steekproef.
Maar het niet naleven hiervan kan zorgen dat de tent dicht moet, en miss zelfs een volgend jaar niet aanwezig mogen zijn.
Het klopt vast niet, maar is dit iets exclusiefs van GMM en van de laatste jaren? Kan toch zweren dat ik regelmatig van spelende bands op de market gewoon iets kon kopen. Vooral omdat ik echt weiger om bij die merch stand op het terrein iets te kopen. Want wat een drama is dat altijd zeg.

Heeft even geduurd voor ik mijn spoorboekje heb uitgedokterd, maar ik ben inmiddels aardig onderweg. Er is een hoop wat ik graag wel zien, met een paar uitschieters waar ik zeker naar toe ga.

Donderdag
Night Verses/Erra/Dying Wish/Bleed From Within/Alien Weaponry/Bury Tomorrow(of Stake)/Kerry King/Comeback Kid/Ne Obliviscaris/Crosses/All Them Witches/TOOL

Vrijdag

GEL/Khemmis/Drug Church//P.O.D./The Acacia Strain/Fear Factory/Vltimas/Nile/Fu Manchu/Turnstile/Biohazard/Five Finger Death Punch

Zaterdag
Pest Control/Fleddy Melculy/Flotsam and Jetsam/Ice Nine Kills/Batushka/Rotting Christ/While She Sleeps/Brutus/Limp Bizkit/Avenged Sevenfold/Bring Me The Horizon

Zondag

John Coffey/Better Lovers/Crystal Lake/Make Them Suffer/Vukovi/Malevolence/Body Count/Corey Taylor/Deep Purple/Igorr/Machine Head

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Skut10
Patches en pins en andere prullaria mogen ze verkopen, enkel geen shirts, truien, cd's ook niet denk ik.
Officieel mag niks verkocht worden
Patches en cds vind je meestal nog wel omdat dat de veel filterwerk is en dat meestal niet zo snel opvalt. Maar eigenlijk mogen die dus ook niet.
Op GMM het hele weekend niet, gemiddelde andere festivals mag dat enkel de dag dat de bands spelen niet.

Daar is hij dan, het overzicht van mijn clashfinder. Ik kan geen fysieke aantallen zien. En opgemerkt dient te worden dat ik pas zojuist de laatste wijzigingen heb doorgevoerd met in het bijzonder dus de plek voor Stake ipv Heart. Stake komt hierdoor nog niet voor in mijn overzicht.
Mijn dagschema is overigens wel gewijzigd. Ik zie Stake veel liever dan Bury Tomorrow dus dat wordt Stake nu. Al vind ik het wel jammer voor Bury Tomorrow, maar goed.

Ook hier Tool weer op de 1e plek. Wat verder opvalt is dat Judas Priest (zij het nipt), Five Finger Death Punch en Scorpions als headliner van een Main Stage buiten de top-8 vallen. Electric Callboy (3e), Limp Bizkit (4e) en Megadeth (8e) doen het daarentegen boven verwachting goed!

Heart staat er overigens nog wel in op de 24e plek en ik zie tweemaal een spelling van Crosses staan, geen idee hoe dat kan :)

Dit is de clashfinder: https://clashfinder.com/s/gmm2024/

Schermafbeelding 2024-06-03 om 16.39.10.png

Daar is hij dan, het overzicht van mijn clashfinder. Ik kan geen fysieke aantallen zien. En opgemerkt dient te worden dat ik pas zojuist de laatste wijzigingen heb doorgevoerd met in het bijzonder dus de plek voor Stake ipv Heart. Stake komt hierdoor nog niet voor in mijn overzicht.
Mijn dagschema is overigens wel gewijzigd. Ik zie Stake veel liever dan Bury Tomorrow dus dat wordt Stake nu. Al vind ik het wel jammer voor Bury Tomorrow, maar goed.

Ook hier Tool weer op de 1e plek. Wat verder opvalt is dat Judas Priest (zij het nipt), Five Finger Death Punch en Scorpions als headliner van een Main Stage buiten de top-8 vallen. Electric Callboy (3e), Limp Bizkit (4e) en Megadeth (8e) doen het daarentegen boven verwachting goed!

Heart staat er overigens nog wel in op de 24e plek en ik zie tweemaal een spelling van Crosses staan, geen idee hoe dat kan :)

Dit is de clashfinder: https://clashfinder.com/s/gmm2024/

Bekijk bijlage 9149
Ik zie Crosses er twee keer in staan betekent dat eigenlijk 30%, dat zou wel hoog zijn namelijk in mijn ogen?

Officieel mag niks verkocht worden
Patches en cds vind je meestal nog wel omdat dat de veel filterwerk is en dat meestal niet zo snel opvalt. Maar eigenlijk mogen die dus ook niet.
Op GMM het hele weekend niet, gemiddelde andere festivals mag dat enkel de dag dat de bands spelen niet.
Vorig jaar wel Slipknot en Gojira shirts en cd's gezien

Wat denken jullie? Tekenen we hiervoor? Dit is ook het weer van de komende weken trouwens. Droger, maar niet helemaal droog.

WO19-6​

22° /13°
25%
Overwegend bewolkt
RealFeel®22°
RealFeel Shade™21°
Max. UV-index2 Goed
WindW 6 km/u

DO20-6​

21° /12°
40%
Een regen- of onweersbui
RealFeel®21°
RealFeel Shade™20°
Max. UV-index5 Matig
WindWZW 11 km/u

VR21-6​

19° /11°
25%
Overwegend zonnig
RealFeel®23°
RealFeel Shade™18°
Max. UV-index8 Ongezond
WindNW 9 km/u

ZA22-6​

19° /11°
25%
Toenemende bewolking
RealFeel®22°
RealFeel Shade™18°
Max. UV-index7 Ongezond (overgevoelig)
WindNW 9 km/u

ZO23-6​

20° /12°
56%
Een beetje regen
RealFeel®20°
RealFeel Shade™19°
Max. UV-index2 Goed
WindN 9 km/u

MA24-6​

19° /13°
25%
Toenemende bewolking
RealFeel®22°
RealFeel Shade™18°
Max. UV-index8 Ongezond
WindNNO 13 km/u

Wat denken jullie? Tekenen we hiervoor? Dit is ook het weer van de komende weken trouwens. Droger, maar niet helemaal droog.

WO19-6

22° /13°
25%
Overwegend bewolkt
RealFeel®22°
RealFeel Shade™21°
Max. UV-index2 Goed
WindW 6 km/u

DO20-6

21° /12°
40%
Een regen- of onweersbui
RealFeel®21°
RealFeel Shade™20°
Max. UV-index5 Matig
WindWZW 11 km/u

VR21-6

19° /11°
25%
Overwegend zonnig
RealFeel®23°
RealFeel Shade™18°
Max. UV-index8 Ongezond
WindNW 9 km/u

ZA22-6

19° /11°
25%
Toenemende bewolking
RealFeel®22°
RealFeel Shade™18°
WindNW 9 km/u

ZO23-6

20° /12°
56%
Een beetje regen
RealFeel®20°
RealFeel Shade™19°
Max. UV-index2 Goed
WindN 9 km/u

MA24-6

19° /13°
25%
Toenemende bewolking
RealFeel®22°
RealFeel Shade™18°
Max. UV-index8 Ongezond
WindNNO 13 km/u

Ik zou er prima mee kunnen leven, maar iets meer zon zou lekker zijn

• Leuk
Waarderingen: sven.cr en Pauly Robin

WO19-6

22° /13°
25%
Overwegend bewolkt
RealFeel®22°
RealFeel Shade™21°
Max. UV-index2 Goed
WindW 6 km/u

DO20-6

21° /12°
40%
Een regen- of onweersbui
RealFeel®21°
RealFeel Shade™20°
Max. UV-index5 Matig
WindWZW 11 km/u

VR21-6

19° /11°
25%
Overwegend zonnig
RealFeel®23°
RealFeel Shade™18°
Max. UV-index8 Ongezond
WindNW 9 km/u

ZA22-6

19° /11°
25%
Toenemende bewolking
RealFeel®22°
RealFeel Shade™18°
WindNW 9 km/u

ZO23-6

20° /12°
56%
Een beetje regen
RealFeel®20°
RealFeel Shade™19°
Max. UV-index2 Goed
WindN 9 km/u

MA24-6

19° /13°
25%
Toenemende bewolking
RealFeel®22°
RealFeel Shade™18°
Max. UV-index8 Ongezond
WindNNO 13 km/u

Qua temperatuur ideaal! Maar idd een streepje zon meer en een buitje minder zou het nog beter maken! :D

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Pauly Robin

Users who are viewing this thread