Graspop Metal Meeting 2024

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290
Met BMTH, Architects, While she sleeps heb je wel echt de grootste britse metalcore allemaal in 1 keer te pakken, mooi rijtje om op 1 van de mainstages te zetten. Ik verwacht hier eigenlijk ook nog wel een gastoptreden ergens, volgens mij zijn het allemaal goede vrienden van elkaar.
Ook nog Ice NIne Kills die ineens een logo band zijn geworden trouwens
Zal wel weer 1 mainstage vol metalcore staan op zaterdag net als vorig jaar
Simon Neil (empire State bastard) staat er ook die dag, kan goliath met architects en nervous met while she sleeps mee gaan doen :D
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Zo, ik heb even mijn lijstje geüpdate. 58 bands tot nu toe die ik wil zien/die me interessant lijken!
Vooraal de zaterdag gaat voor mij waarschijnlijk kiezen worden.

Ik heb er weer zin in hoor!

Donderdag
Must See:
Tool, Amaranthe, Textures, Alice Cooper, Alien Weaponry, Brothers of Metal
Interessant:
Heart, Underoath, Comeback Kid, Counterparts, All Them Witches, Bleed From Within,, Hanabie, Erra

Vrijdag
Must See:
Turnstile, Electric Callboy, Avantasia, Pendulum (bijna hele 2e rij hahaha)
Interessant:
Bruce Dickinson, Biohazard, P.O.D., Tarja, Fu Manchu, Kadavar, Silverstein, Brand of Sacrifice, Dynazty

Zaterdag:
Must See:
Bring Me The Horizon, Limp Bizkit, Architects, Mr Bungle, While She Sleeps, Ice Nine Kills, Kamelot, Blind Guardian,
Interessant:
Avenged Sevenfold, Steel Panther, Wolfmother, Brutus, Flotsam and Jetsam, Rotting Christ, DeathByRomy

Zondag:
Must See:
Machine Head, Deep Purple, Body Count
Interessant:
Corey Taylor, Extreme, Black Stone Cherry, Thy Art Is Murder, Igorrr, Slaughter to Prevail, Dark Funeral, Atreyu, Monuments, Crystal Lake, Wargasm, Make them Suffer, Future Palace
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Wedden? GMM mag dat pas aankondigen als BB zelf een bekendmaking heeft gedaan.
Ja, in een worp misschien, maar niet apart.
Of heb je voorbeelden waar GMM dat eerder heeft gedaan, een band apart aankondigen buiten de headliners (en eventueel late vervangingen), ná de grote worpen?
Zelfs het ultra-exclusieve Ayreon zat 'gewoon' tussen een grote worp.
 
  • Leuk
Waarderingen: JamesBourbon

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
Wat voor namen heb je nog op de vrijdag staan? Zou zeggen dat je met Avantasia en Bruce Dickinson misschien nog wel twee relatief unieke acts hebt om te kunnen checken.
In ieder geval goed om mee te nemen dat de vierde dag gratis is als je een combi ticket koopt :)
Mustsee op vrijdag: Borknagar.
Graag zien: Svartsot, Pendulum, Avantasia, High on Fire.
Wellicht vermakelijk: Kadavar, Fu Manchu, Vintage Caravan, Bruce Dickinson.

Probleem met iemand als Bruce Dickinson (en ook Corey Taylor) is dat ik weliswaar fan ben van hun originele bands, maar het nog maar zeer de vraag is of ik dan hun solowerk ook leuk vind. Bij Corey Taylor is dat alvast een 'nee'. Bij Bruce moet ik het album afwachten.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Ook interessant:
Brian Downey's Alive And Dangerous, met de originele drummer van Thin Lizzy.
Feitelijk een veredelde tribute band, maar toch mooi. :)

 
  • Leuk
Waarderingen: knalboon

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Ja, in een worp misschien, maar niet apart.
Of heb je voorbeelden waar GMM dat eerder heeft gedaan, een band apart aankondigen buiten de headliners (en eventueel late vervangingen), ná de grote worpen?
Zelfs het ultra-exclusieve Ayreon zat 'gewoon' tussen een grote worp.
In principe kun je dit simpel oplossen door bv de band zelf te laten aankondigen en dan later in een worp de naam te lossen.
Ik zeg niet dat dit geldt voor bv. fear factor nu (zitten niet in deze worp dacht ik?), maar in het verleden nogal gebeurd dat een band dit aankondigde op social media en pas veel later door het festival in kwestie.

Ik volg BB niet op social media, ik zou het pas zien bij de worp bijvoorbeeld, kan perfect. Maar eerlijk? Ik verwacht ze niet 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
206
447
Wat ik ook best opvallend vind: geen John Coffey. Die hadden op iemand's vraag of Graspop klopte (op iemand's vraag of ze wisten dat ze gelekt waren door Kamelot of ik weet de concrete vraag al niet meer) met een hoop smilleys waaruit bleek dat ze er inderdaad spelen maar het nog niet mochten zeggen.
Klopt dat had ik gevraagd aan ze! Ik denk dat zij dan wellicht bij de laatste worp namen zitten als opvulling. Of ze hebben me in het ootje genomen.😅
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
Ja, in een worp misschien, maar niet apart.
Of heb je voorbeelden waar GMM dat eerder heeft gedaan, een band apart aankondigen buiten de headliners (en eventueel late vervangingen), ná de grote worpen?
Zelfs het ultra-exclusieve Ayreon zat 'gewoon' tussen een grote worp.
Ik denk inderdaad niet dat ze een aparte aankondiging krijgen, maar lijkt me wel realistisch dat Graspop aan het wachten is tot dat die een keer klaar zijn om hun Europese tour aan te kondigen. al kan het natuurlijk net zo goed dat die hele europese tour al lang niet meer door gaat. we zullen er over een paar maanden wel achter komen lijkt me.
Ik zie hier weer aantal wishful thinking theorieën starten.
Je moet niet echt nog al te grote bands verwachten normaal gezien.
JIj hebt ook geen weet over wat er gebeurt is met de tour van breaking benjamin zeker?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Epische power symphonic metal opera van Tobias Sammet, met vele goede, bekende gastzangers/-zangeressen à la Ayreon (vaak mee vergeleken), zeker gaan zien!
Benieuwd wie allemaal mee gaat zingen!

Screenshot_20240126_174153.jpg

Interessant. Ze maken het niet bekend van te voren wie mee gaan doen.
Als ik de line up van de dag zie, denk ik niet dat er gast artiesten zijn die die dag spelen. Misschien Tarja? Maar meer dan dat zie ik er niet bij staan
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ik denk inderdaad niet dat ze een aparte aankondiging krijgen, maar lijkt me wel realistisch dat Graspop aan het wachten is tot dat die een keer klaar zijn om hun Europese tour aan te kondigen. al kan het natuurlijk net zo goed dat die hele europese tour al lang niet meer door gaat. we zullen er over een paar maanden wel achter komen lijkt me.

JIj hebt ook geen weet over wat er gebeurt is met de tour van breaking benjamin zeker?
Ik ga er vanuit dat die ‘off The table’ is. Ze zullen er wel op gewacht hebben, maar soms moet je verder gaan als we bevestiging uitblijft.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
In principe kun je dit simpel oplossen door bv de band zelf te laten aankondigen en dan later in een worp de naam te lossen.
Ik zeg niet dat dit geldt voor bv. fear factor nu (zitten niet in deze worp dacht ik?), maar in het verleden nogal gebeurd dat een band dit aankondigde op social media en pas veel later door het festival in kwestie.
Dat kan natuurlijk wel prima.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken