Graspop Metal Meeting 2024

sectial

Playlistbediener
26 jan 2017
22
1
het zal dus echt wel Machine Head + Scorpions zijn, alleen waarom is het nog steeds niet op de website dan ?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Evil Live Festival (Portugal) komt ook met namen als Machine Head en Avenged Sevenfold.
Daarnaast ook Electric Callboy, Megadeth, Corrosion of Conformity en Jiluka

Festival gaat door op 29 & 30 juni.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.929
het zal dus echt wel Machine Head + Scorpions zijn, alleen waarom is het nog steeds niet op de website dan ?
Omdat ze aan het stuntelen zijn en blijkbaar het eigenlijk helemaal nog niet aan wilden kondigen? Maar per ongeluk toch gebeurd? Geen idee wat daar achter de schermen gebeurd maar het is duidelijk dat het niet helemaal volgens plan loopt
 

KazuyaYuza

Playlistbediener
19 okt 2023
23
22
Ik vond het juist wel een heel vermakelijke act, veel humor en gekke dingen op het podium. Die zie ik liever in het donker nadat Deep Purple hebben gespeeld, Deep Purple heeft qua show minder om handen dus mag van mij gerust wat eerder op de avond spelen.
Eens
 
  • Leuk
Waarderingen: joris313

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
110
201
Zondag weer de zwakste dag, Machine Head was best leuk vorig jaar, maar hoeft van mij niet direct weer, misschien kunnen ze ons nog verrassen met een speciale set ofzo.
Scorpions 3x eerder gezien, elke keer minder interessant en kwaliteit slechter, die sla ik waarschijnlijk gewoon over. Ik hoop nog op Sabaton op de donderdag, dat zou bij onze vriendengroep bij velen de doorslag kunnen geven of ze wel of niet mee gaan. Daarnaast ben ik uiteraard ook nog benieuwd naar de rest van de line up.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.176
10.517
Ik ga nu iets heel geks typen. Ik was/ben hier één van de grootste tegenstanders van Electric Callboy als headliner. En toch denk ik dat Graspop er beter aan gedaan had om Electric Callboy op zondag te laten afsluiten dan alweer Scorpions van stal te halen. Bij het overgrote deel van de mensen komt de reactie bij die band niet verder dan 'oke om mee te pakken'. EC heeft een dedicated fanbase die blijft tot de laatste noot om het festival met een feest af te sluiten. En Graspop had er een mooi verhaal rondom kunnen maken met bands laten doorgroeien zoals ze vorig jaar ook deden.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Evil Live Festival (Portugal) komt ook met namen als Machine Head en Avenged Sevenfold.
Daarnaast ook Electric Callboy, Megadeth, Corrosion of Conformity en Jiluka

Festival gaat door op 29 & 30 juni.
dit, dit is hem, jiluka booken heren
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Ik ga nu iets heel geks typen. Ik was/ben hier één van de grootste tegenstanders van Electric Callboy als headliner. En toch denk ik dat Graspop er beter aan gedaan had om Electric Callboy op zondag te laten afsluiten dan alweer Scorpions van stal te halen. Bij het overgrote deel van de mensen komt de reactie bij die band niet verder dan 'oke om mee te pakken'. EC heeft een dedicated fanbase die blijft tot de laatste noot om het festival met een feest af te sluiten. En Graspop had er een mooi verhaal rondom kunnen maken met bands laten doorgroeien zoals ze vorig jaar ook deden.

Denk dat ze beetje evenwicht zoeken tussen nieuwe lichting en gevestigde waarden zodat het voor iedere generatie wel ok is.
Dit jaar zaterdag veel bruut geweld,maar zondag dan praktisch allemaal bands met wat jaren op de teller.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Ik houd van Electric Callboy. Maar headliner zijn ze echt nog niet klaar voor, op zo'n formaat festival. Ik zie 't in de toekomst wel gebeuren, als ze de hype weten door te zetten. Maar dat geef ik dan zelf nog wel een jaar of 5. Een sub plek gun ik ze wel! Zet ze neer als sub voor BMTH. Die 2 op hetzelfde podium als laatste krijg je een goede run op kaarten.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Afwachten wat er nog in de grote batch namen zit, daar moeten toch ook nog wat bands tussen zitten waarvan we nog niet wisten dat ze tourden (van Hellfest hebben we eigenlijk ook nog maar een handvol namen gekregen)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.519
3.018
403725852_893621235729166_4097152037064845954_n.jpg
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.176
10.517
Vorig jaar stond Machine Head na meer dan 10 jaar afwezigheid terug op het podium in Dessel om onze South Stage af te sluiten. Dit jaar keren Rob Flynn en co terug om op zondag 23 Juni onze North Stage en ook #GMM24 af te sluiten. Klaar om samen met duizenden andere kelen ‘Let freedom ring with a shotgun blast’ over de weide te laten galmen? (#GMM24)

MH dus als festivalafsluiter
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.519
3.018
Met hun vorige passage op GMM22 bewezen de Duitse hard rock iconen dat ze ook na een carrière van bijna 60 jaar nog steeds garant staan voor een show vol met hits als "Rock You Like a Hurricane", “The Zoo” en "Wind of Change”.
Bijzondere tekst. Als dit de maatstaf is om geboekt te worden kun je de hele wereld wel boeken die ooit wat hits heeft gehad. Je hoeft ze maar op de setlist te plaatsen 🤣
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Ik ga nu iets heel geks typen. Ik was/ben hier één van de grootste tegenstanders van Electric Callboy als headliner. En toch denk ik dat Graspop er beter aan gedaan had om Electric Callboy op zondag te laten afsluiten dan alweer Scorpions van stal te halen. Bij het overgrote deel van de mensen komt de reactie bij die band niet verder dan 'oke om mee te pakken'. EC heeft een dedicated fanbase die blijft tot de laatste noot om het festival met een feest af te sluiten. En Graspop had er een mooi verhaal rondom kunnen maken met bands laten doorgroeien zoals ze vorig jaar ook deden.

En toch denk ik dat ge u tezeer laat leiden door dit forum en eventuele andere social media, wat de reacties betreft. Een groot deel can't volk zal er weer zijn voor de sfeer (waardoor ze de sfeer voor mij verpesten) en een groot deel gaat helemaal loos gaan op alle headliners. En wij gaan vrolijk verder met hier azijn pissen 😁
 
Laatst bewerkt:

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
83
104
Graspop sluit de laatste tijd toch meestal af met een (relatief gezien) kalmer optreden.

Scorpions zelf hebben al afgesloten, Faith No More, A Perfect Circle, Def Leppard, Twisted Sister, het eindigt vrijwel nooit met intense pits of crowdsurfen.
Faith no more zonder pits en crowdsurfen? Nog nooit meegemaakt en ze toch al 6 keer gezien, inclusief 2015 graspop
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Gebruikers die dit onderwerp bekijken