Graspop Metal Meeting 2024

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
408
695
Tool zou ik persoonlijk wel top vinden.
Hopelijk lekker laat.
Verwacht zowiezo een gruwelijke editie.
Rotting christ komt nog met een nieuw album en nog nooit live gezien, heel blij mee. CREED en 3dd zou ook zomaar kunnen. Beetje jeugdsentiment maar hoef van mij ook niet perse.
Cannibal corpse in de marquee lijkt me ook wel tof , heerlijk nieuw album.
Ik zie Anthrax ook weer op posters. Wellicht leuk voor de zondag.
Ik blijf positief ...hopelijk snel wat namen.
#gmm24
#vandaag
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Speaking of wishlists: Autopsy are playing Obscene Extreme festival (CZ) on the first weekend of July. They'd be perfect for the Metal Dome in my opinion.
If you haven't checked out their new album, it kicks ass:

 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Wat ik nu wel niet begrijp is dat volgens sommige de contracten al lang op voorhand getekend zijn en dat eigenlijk de editie van het volgende jaar grotendeels al in orde is.
Bijvoorbeeld dat het in 2022 al zeker zou geweest zijn dat Parkway Drive en Slipknot op GMM 23 zouden staan.
Nu blijkt dat totaal niet het geval.
Ik begrijp niet wat daar niet aan te begrijpen valt.
Parkway drive ging inderdaad al in't wereldje rond als bevestigde naam in de zomer van '22, Slipknot een stukje later. Ook dit jaar is 1 naam al lang aan het rondgaan. Net zoals dit jaar (medewerkers van) Alcatraz Opeth reeds bevestigden voor '24 nog voor het festival dit jaar plaatsvond. Daar werd ook in gezegd dat ze voorzichtig willen zijn met wat ze lossen, want dat ze het jaar daarvoor bijna van de daken hadden geschreeuwd dat ze een mooie vis binnen hadden, maar dat uiteindelijk toch nog veranderde omdat de band hun tour verplaatst had (ging duidelijk over Gojira).

Veel bands/ managements beginnen hun tours een jaar op voorhand te plannen, zoveel is duidelijk. Wil dat zeggen dat elke headliner en elke naam op het affiche al vast staat? Uiteraard niet... Als er bijvoorbeeld plannen op tafel lagen voor Aerosmith maar die door de onzekerheid niet meer gegarandeerd kunnen worden, moet je op zoek naar vervanging. Als er gesproken werd met SOAD en na lang onderhandelen geraakt die tour er niet door, dan moet je alsnog op zoek naar vervanging. En dan zit je deze periode dus nog in overleg om je bovenkant gevuld te krijgen.
Machine Head vorig jaar leek duidelijk een noodgreep aangezien ze voor 1 show naar Europa kwamen en daar dus (zo horen we toch van insiders) eigenlijk mee gesproken werd voor 2024 (de vele festivalshows doen dat wel overtuigend klinken). Dat zou betekenen dat ze in februari - maart al aan't plannen waren voor 2024...
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
ofwel een totaal andere tegenpool. Tool met in de marquee saxon?
Ik zie Saxon echt niet werken in de Marquee als ik eerlijk ben. Denk dat ie veel beter tot hun recht komen op de main als 4/5e of misschien zelfs sub. Marquee staat, als ik kijk naar de bands die ik daar heb gezien, vooral wat stevigere metal.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.194
7.441
Ik zie Saxon echt niet werken in de Marquee als ik eerlijk ben. Denk dat ie veel beter tot hun recht komen op de main als 4/5e of misschien zelfs sub. Marquee staat, als ik kijk naar de bands die ik daar heb gezien, vooral wat stevigere metal.
dit jaar stond er juist vooral in de marquee veel thrash metal
Testament en Kreator waren beiden marquee headliners
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
ik zocht vooral naar een genre bands waarbij de fans niet meteen een liefde voor tool delen
Cannibal corpse of dying fetus lijken me goeie alternatieven. Melodie vs gebrek aan melodie :LOL:
Maar thrash lijkt me zeker ook een goeie tegenhanger. Nog wat punk op de jup en ik denk dat het volk zich wel natuurlijk verdeelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: jasper79 en MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.194
7.441
Devildriver ook al lang nie meer gezien
doet dez niet terug shows met coal chamber? denk dat devildriver op een laag pitje zit
Devildriver heeft vorige maand een stuk of 20 optredens gedaan, dus dat lage pitje valt wel mee ;)
Coal Chamber en Devildriver lijken beiden redelijk actief in de VS. Wat mij betreft ook tijd dat Dez met één van deze twee bands weer eens naar europa komt. laatste keer voor devildriver in de benelux is 2018, en voor coal chamber 2015.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Tool South Stage - Sum 41 op de Jupiler? Al denk ik dat dan de Jupiler ontploft.
Robin Hood No GIF
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ik begrijp niet wat daar niet aan te begrijpen valt.
Parkway drive ging inderdaad al in't wereldje rond als bevestigde naam in de zomer van '22, Slipknot een stukje later. Ook dit jaar is 1 naam al lang aan het rondgaan. Net zoals dit jaar (medewerkers van) Alcatraz Opeth reeds bevestigden voor '24 nog voor het festival dit jaar plaatsvond. Daar werd ook in gezegd dat ze voorzichtig willen zijn met wat ze lossen, want dat ze het jaar daarvoor bijna van de daken hadden geschreeuwd dat ze een mooie vis binnen hadden, maar dat uiteindelijk toch nog veranderde omdat de band hun tour verplaatst had (ging duidelijk over Gojira).

Veel bands/ managements beginnen hun tours een jaar op voorhand te plannen, zoveel is duidelijk. Wil dat zeggen dat elke headliner en elke naam op het affiche al vast staat? Uiteraard niet... Als er bijvoorbeeld plannen op tafel lagen voor Aerosmith maar die door de onzekerheid niet meer gegarandeerd kunnen worden, moet je op zoek naar vervanging. Als er gesproken werd met SOAD en na lang onderhandelen geraakt die tour er niet door, dan moet je alsnog op zoek naar vervanging. En dan zit je deze periode dus nog in overleg om je bovenkant gevuld te krijgen.
Machine Head vorig jaar leek duidelijk een noodgreep aangezien ze voor 1 show naar Europa kwamen en daar dus (zo horen we toch van insiders) eigenlijk mee gesproken werd voor 2024 (de vele festivalshows doen dat wel overtuigend klinken). Dat zou betekenen dat ze in februari - maart al aan't plannen waren voor 2024...
Mooie samenvatting.
Iemand zei het is mooi, je moet een heleboel balletjes omhoog blijven jongleren en dan hopen dat er een aantal balletjes op de juiste plek vallen. Maar voor hetzelfde geld vallen al die balletjes ernaast.

Hoe vaak dat er een band quasi zeker was maar dan nog plannen wijzigt, uitstelt, is ongezien trouwens. Dat onderschatten wij ook. Denk ook dat Tool echt wel later in het verhaal is gekomen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.514
3.009
Echt waar, ik ben sinds gisteren eindelijk weer helemaal hyped voor Graspop. Eindelijk een band bovenaan in de geruchten waar ik heel erg blij van word. Voor mij is Tool de beste headliner die Graspop ooit heeft gehad de keren dat ik erbij was, mochten ze er staan. Zelfs als Metallica ook nog erbij staat dit jaar, houd ik het op Tool. Maar de kans dat zowel Tool als Metallica komt is natuurlijk zo goed als nihil.
 

WOOOSH

Playlistbediener
7 nov 2022
29
59
Echt waar, ik ben sinds gisteren eindelijk weer helemaal hyped voor Graspop. Eindelijk een band bovenaan in de geruchten waar ik heel erg blij van word. Voor mij is Tool de beste headliner die Graspop ooit heeft gehad de keren dat ik erbij was, mochten ze er staan. Zelfs als Metallica ook nog erbij staat dit jaar, houd ik het op Tool. Maar de kans dat zowel Tool als Metallica komt is natuurlijk zo goed als nihil.
Keep_The_Faith_(Bon_Jovi_album_-_cover_art) (1).jpg
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
Echt waar, ik ben sinds gisteren eindelijk weer helemaal hyped voor Graspop. Eindelijk een band bovenaan in de geruchten waar ik heel erg blij van word. Voor mij is Tool de beste headliner die Graspop ooit heeft gehad de keren dat ik erbij was, mochten ze er staan. Zelfs als Metallica ook nog erbij staat dit jaar, houd ik het op Tool. Maar de kans dat zowel Tool als Metallica komt is natuurlijk zo goed als nihil.
Tool sucks
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken