Graspop Metal Meeting 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
heel de touring industry is verziekt tot op het bot. labels zijn tegenwoordig gewoon banken geworden die lenen aan bands
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
Dit kwam na overleg met fans, sponsors en vrijwilligers toch?
Die hebben druk uitgeoefend
Dat bedoel ik.
Dan kun je het toch moeilijk hun eigen standpunt noemen?
Als er geen backlash was geweest, was dat standpunt dus heel anders geweest/gebleven.

Prima hoor, moet ieder festival lekker zelf weten.
Maar laten we niet doen alsof RaR/RiP hier ineens een moreel superieur standpunt inneemt ofzo..
Ik vind het dan ook helemaal niet knap dat zij een standpunt 'durven' in te nemen, door ze na wat druk van de line-up te halen.
Knap zou juist zijn om een standpunt in te nemen door ze helemaal niet te boeken óf ze te boeken en daaraan vast te houden.
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128

Tim Lambesis van as I lay dying is natuurlijk wel veroordeeld voor die feiten en heeft zijn straf uitgezeten. Het blijven natuurlijk gevoelige discussies, maar op zich zie ik geen reden waarom die niet gewoon opnieuw kan touren.
En de Phil heeft ook zijn excuses aangeboden (als deze oprecht waren dat laat ik in het midden).....
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Dan hadden ze dat standpunt ook wel in kunnen nemen voordat ze ze boeken.
Onderschat niet hoe gevoelig dit nog altijd ligt in Duitsland. Hadden ze daar eerder aan moeten denken? Natuurlijk.
Door social media gaan dingen soms een eigen level leiden. Het enige wat je dan nog kan doen is damage control.
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Onderschat niet hoe gevoelig dit nog altijd ligt in Duitsland. Hadden ze daar eerder aan moeten denken? Natuurlijk.
Door social media gaan dingen soms een eigen level leiden. Het enige wat je dan nog kan doen is damage control.
In calling for Rock Am Ring and Rock Im Park organizers to cancel PANTERA's appearances at the festivals, the German Green Party said in the Nürnberg city council that Anselmo "repeatedly and deliberately made Nazi gestures and yelled racist slogans." Réka Lörincz, the spokeswoman for the Greens against racism and right-wing extremism, added that "the former Nazi party premises" were "being deliberately misused for the staging and reproduction of racist and inhuman ideology." The Green Party asked the organizer, Argo Konzerte GmbH, to reconsider its invitation to PANTERA and call off the band's performances at Rock Am Ring and Rock Im Park, which are usually regarded as one event with almost identical lineup. It is considered to be the largest annual music festival in Germany and one of the largest in the world.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
nou dat wel snel. zitten niet veel afvallers voor graspop tussen bij de werchter drop in ieder geval.
Kansen op BMTH en Electric Callboy lijken me ook weer wat groter.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en jonasvh

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Wist wel dat kleinere bands het niet zo ruim hebben, maar 400 dollar voor een hele tour? Dat is wel heel erg
Ja echt schokkend dit soort feiten. Dat vervolgartikel met Devin Townsend is ook interessant, die geeft een wat uitgebreidere toelichting op de kosten van touren momenteel. Naar waarschijnlijkheid gaat hij verlies maken op de komende tour. Nog schokkender: Live nation pakt in sommige zalen 30% van de merch inkomsten. Pure diefstal.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ja echt schokkend dit soort feiten. Dat vervolgartikel met Devin Townsend is ook interessant, die geeft een wat uitgebreidere toelichting op de kosten van touren momenteel. Naar waarschijnlijkheid gaat hij verlies maken op de komende tour. Nog schokkender: Live nation pakt in sommige zalen 30% van de merch inkomsten. Pure diefstal.
Jezus ja, nooit merch kopen in de zaal dus. online bestellen betaal je minder en houdt de artiest er nog meer aan over ook waarschijnlijk
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Ja echt schokkend dit soort feiten. Dat vervolgartikel met Devin Townsend is ook interessant, die geeft een wat uitgebreidere toelichting op de kosten van touren momenteel. Naar waarschijnlijkheid gaat hij verlies maken op de komende tour. Nog schokkender: Live nation pakt in sommige zalen 30% van de merch inkomsten. Pure diefstal.
Wow, schrijnend! Dat wist ik niet! Wat een absurde redenering om 30% van de merch te vragen. Is wel een verklaring waarom merch in sommige zalen duidelijk duurder is dan op de website.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Wow, schrijnend! Dat wist ik niet! Wat een absurde redenering om 30% van de merch te vragen. Is wel een verklaring waarom merch in sommige zalen duidelijk duurder is dan op de website.
Idd wel erg, maar daar zijn de bands dan toch zelf mee akkoord gegaan? Geen idee hoe dat eigenlijk allemaal verloopt achter de schermen, maar wel zeer interessant!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Idd wel erg, maar daar zijn de bands dan toch zelf mee akkoord gegaan? Geen idee hoe dat eigenlijk allemaal verloopt achter de schermen, maar wel zeer interessant!
bands hebben niet echt een keuze daarin hè. Bands zijn vrijwel gedwongen om samen te werken met livenation anders kunnen ze niet in die zaal spelen. Die 30% zal je als kleine band ook niet echt onderhandelingsruimte in hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
bands hebben niet echt een keuze daarin hè. Bands zijn vrijwel gedwongen om samen te werken met livenation anders kunnen ze niet in die zaal spelen. Die 30% zal je als kleine band ook niet echt onderhandelingsruimte in hebben.
Precies. Zeker bij kleinere bands is het instemmen of niet spelen. Je moet er echt veel voor overhebben om een band op te kunnen bouwen en in leven te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Volgens mij kan Finntroll echt een heel dik feestje worden. Wordt er elke keer blij van als ze langskomen in de playlist. Hopelijk een mooie middagspot in de Barn om even tussendoor wat te hossen en zingen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Na al het enthousiasme hier voor The Ocean, heb ik ook maar een ticket gekocht voor hun optreden.
Ben nog niet zo bekend met de band, doorslaggevende factor was de locatie. concerten bij mij op fietsafstand komen niet zo vaak voor.
Ik zal me nog wat meer gaan inluisteren, ben benieuwd in ieder geval.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ben toch wel erg benieuwd waar BMTH en Electric Callboy gaan eindigen. Lijkt me toch sterk dat die beiden op Graspop eindigen? Iedereen klaagt nu al (terecht) over de grote hoeveelheid metalcore. die 2 grote namen er nog bij zou ik zelf wel graag zien maar lijkt me ook wel wat overkill als je niet van het genre houdt. (ja je kunt natuurlijk discussieren over het feit of het metalcore is of niet, maar blijven 2 populaire bands die hun oorsprong vinden in de metalcore)

Had om deze reden eigenlijk verwacht dat er 1 op Graspop zou eindigen en 1 op Werchter.

Ik zie het ook niet gebeuren dat Electric Callboy niet op Graspop en niet op Werchter staat, zou toch wel een grote misser zijn van Livenation om die dit jaar opnieuw niet te hebben. Los van mensen hun mening, is er gewoon niet omheen te komen dat ze ontzettend populair zijn en 1 van de hardst groeiende metalbands van de afgelopen jaren.

Verhoogd in ieder geval wel de kansen dat BMTH 1 van de 2 resterende headliners zal zijn. Als ze op Werchter stonden waren ze al lang aangekondigd lijkt me.
 

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
138
312
nou dat wel snel. zitten niet veel afvallers voor graspop tussen bij de werchter drop in ieder geval.
Kansen op BMTH en Electric Callboy lijken me ook weer wat groter.
Ik dacht ff dat "The Haunted" geboekt was op Werchter, wat ik al zeer raar zou vinden... Even niet gezien dat "Youth" op de volgende regel stond 🤣
 
  • Haha
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken