Graspop Metal Meeting 2023

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
antimatter is blijkbaar de reincarnatie van een groot deel van de anathema leden. Hier ben ik dus wel vrij benieuwd naar
Geen reïncarnatie. Duncan Patterson (ex-bassist en medeoprichter) van Anathema maakte de eerste paar jaren samen met Mick Moss deel uit van Antimatter. Hij is al sinds 2005 geen onderdeel meer van Antimatter en Mick Moss is alleen verder gegaan. De huidige touring members van Antimatter hebben, zo ver mij bekend is, ook niets met Anathema te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
What a day! My favorites so far:

Thu: Ghost, Carpenter Brut, Orbit Culture, Marduk, At The Gates, As I Lay Dying, Papa Roach, 1914...
Fri: Gojira, Behemoth, Watain, Loathe (!), Meshuggah, Amon Amarth, Seether...
Sat: Slipknot, Pantera, Exodus, The Ghost Inside, Testament, Architects...
Sun: Mötley Crüe, Enter Shikari, Billy Talent, Greg Puciato, Lorna Shore, Kreator, The Halo Effect...

+ a bunch of maybe-bands (Parkway Drive, Def Leppard, In Flames, Disturbed etc.)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en jonasvh

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.207
Eerste overzicht, los van ontdekkingen.

donderdag
Ghost
Epica
Beast in Black
Winery Dogs

vrijdag
Delain
Disturbed
Hollywood Undead

zaterdag
Halestorm
Korpiklaani

zondag
Motley Crue
Def Leppard
Avatar
Dirkschneider
Hollywood Vampires
Three Days Grace
zoals @jonasvh al zei, lijkt me Thundermother echt iets voor jou inderdaad. Billy talent is ook een aanrader. Clutch misschien ook. allebei rockbands zonder geschreeuw.

Ik weet niet wat je van punk/punkrock vind maar dan Less Than Jake, Rancid en Anti-flag misschien nog.

Geen idee of je nu-metal wat vind (waarschijnlijk niet, dan mag je deze zin negeren), maar Bloodywood en Skindred zijn wel leuk, vooral live lijkt het me een erg vrolijke bedoening. Hollywood undead is ook geen geschreeuw maar dan moet je Rap weer een beetje kunnen verdragen om dit leuk te vinden

Verder denk ik dat je Eluveitie ook wel leuk vind:

Motionless in White waren volgens mij meerderen fan van? (@Joslittel ?)
Ik had wat aangezet, maar ik had veel meer unclean/grunt/screams verwacht. Heb ik toevallig de juiste nummers aangeklikt voor veelal clean gezongen nummers? Of is alles zo?
Motionless in white is wel metalcore dus redelijk wat geschreeuw ja. misschien dat hun nieuwe nieuwe nummers iets beter bevallen (Masterpiece of Werewolf bijvoorbeeld) maar lijkt me eerlijk gezegd niet direct een band die aansluit bij jouw muzieksmaak.
The Amity Affliction en I prevail lijken me nog iets toegankelijker wat metalcore betreft.

EDIT: Oeps ik bedoelde Jonas, niet Jamel
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
What a day! My favorites so far:

Thu: Ghost, Carpenter Brut, Orbit Culture, Marduk, At The Gates, As I Lay Dying, Papa Roach, 1914...
Fri: Gojira, Behemoth, Watain, Loathe (!), Meshuggah, Amon Amarth, Seether...
Sat: Slipknot, Pantera, Exodus, The Ghost Inside, Testament, Architects...
Sun: Mötley Crüe, Enter Shikari, Billy Talent, Greg Puciato, Lorna Shore, Kreator, The Halo Effect...

+ a bunch of maybe-bands (Parkway Drive, Def Leppard, In Flames, Disturbed etc.)
parkway drive is must see! amazing show
 
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
zoals Jamel al zei, lijkt me Thundermother echt iets voor jou inderdaad. Billy talent is ook een aanrader. Clutch misschien ook. allebei rockbands zonder geschreeuw.

Ik weet niet wat je van punk/punkrock vind maar dan Less Than Jake, Rancid en Anti-flag misschien nog.

Geen idee of je nu-metal wat vind (waarschijnlijk niet, dan mag je deze zin negeren), maar Bloodywood en Skindred zijn wel leuk, vooral live lijkt het me een erg vrolijke bedoening. Hollywood undead is ook geen geschreeuw maar dan moet je Rap weer een beetje kunnen verdragen om dit leuk te vinden

Verder denk ik dat je Eluveitie ook wel leuk vind:


Motionless in white is wel metalcore dus redelijk wat geschreeuw ja. misschien dat hun nieuwe nieuwe nummers iets beter bevallen (Masterpiece of Werewolf bijvoorbeeld) maar lijkt me eerlijk gezegd niet direct een band die aansluit bij jouw muzieksmaak.
The Amity Affliction en I prevail lijken me nog iets toegankelijker wat metalcore betreft.
Ik weet dat ik voor even de @wenteldave-vervanger ben. Maar om nu ook al @jamel te vervangen... 😅
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Eerste overzicht, los van ontdekkingen.

donderdag
Ghost
Epica
Beast in Black
Winery Dogs

vrijdag
Delain
Disturbed
Hollywood Undead

zaterdag
Halestorm
Korpiklaani

zondag
Motley Crue
Def Leppard
Avatar
Dirkschneider
Hollywood Vampires
Three Days Grace
Als ik je alvast wat tips mag geven:

Do.: Evergrey, The Raven Age
Vr.: Fever 333, Seether, Thundermother, The Answer, Heidevolk
Za.: Danko Jones, Russkaja, Skindred
Zo.: Bloodywood, Deathstars, Eluveitie, Kissin' Dynamite

Met name die laatste moet zeker in jouw straatje passen, lijkt me! 😉
Duitse glam metal band met lekker cheesy lyrics en clips:

 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ook eens oceans opgelegd, kan me wel bekoren. als er niets tegelijk speelt ga ik die misschien wel eens gaan bekijken. clean vocals + deathcore screams
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Als ik je alvast wat tips mag geven:

Do.: Evergrey, The Raven Age
Vr.: Fever 333, Seether, Thundermother, The Answer, Heidevolk
Za.: Danko Jones, Russkaja, Skindred
Zo.: Bloodywood, Deathstars, Eluveitie, Kissin' Dynamite

Met name die laatste moet zeker in jouw straatje passen, lijkt me! 😉
Duitse glam metal band met lekker cheesy lyrics en clips:
Kissin' Dynamite, natuurlijk! Had erover gekeken.
Al meedere keren al zingend betrapt in de auto met Cadillac Maniac.

Happy Black And White GIF by Bryan Adams
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
De core verdwijnt steeds meer bij Motionless in White (zoals bij zowat elke moderne metalcore band), dat is ondertussen toch gewoon stadionrock? Als die vooral uit recent werk putten, is dat even toegankelijk als Disturbed.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en jbj

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Greg Puciato is blijkbaar de voormalige zanger van the Dillinger Escape Plan, maar doet met zijn solowerk wel een heel ander geluid aan.
Klinkt niet slecht!
 
  • Leuk
Waarderingen: joris313

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
De core verdwijnt steeds meer bij Motionless in White (zoals bij zowat elke moderne metalcore band), dat is ondertussen toch gewoon stadionrock?
laat het ons stadium metal noemen want dit blijft nog steeds heel stevig, wij zijn er misschien redelijk vertrouwd mee maar ik dacht eens shinedown op te leggen bij vrienden die totaal geen metal luisteren, vonden die dat al stevig.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Alle bands die ik nog nooit zag, graag hoor en dus mijn must see's zijn
* Beast In Black
* Evergrey
* Orbit Culture
* Delain
* Draconian
* Pantera
* Rancid
* The Chats
* The Ghost Inside
* Bloodywood (dit jaar op Alcatrzaz geskipt want de temperatuur in het zwembad van het hotel was aangenamer dan de buitentemperatuur)
* Dieth
* Enter Shikari
* Lorna Shore
* Motley Crue (pas fan van geworden na hun laatste Belgische show)
* Three Days Grace
* Voivod
--> Er staan wel enkele bands tussen die ik tegen Graspop plan om nog live te zien op andere plekken maar dat zien we tegen dan wel

Verder nog zeker blij met (ook al zag ik ze reeds live)
* Arch Enemy
* Sick Of It All
* Behemoth
* Black Mirrors
* Finntroll
* Hatebreed (hun tiende keer! Eerste band na Slayer die het ze nadoet)
* Heidevolk
* Thundermother
* Architects
* Cyclone
* Exodus
* Danko Jones
* Halestorm
* Life Of Agony
* Parkway Drive
* Slipknot
* Testament
* Solstafir
* Vicious Rumours
* Anti-Flag
* Eluveitie
* Hippotraktor
* Insomnium
* Kissin' Dynamite
* Kreator
* The Halo Effect
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Greg Puciato is blijkbaar de voormalige zanger van the Dillinger Escape Plan, maar doet met zijn solowerk wel een heel ander geluid aan.
Klinkt niet slecht!
Ik wist dat ik die naam herkende! Maar kon het niet direct plaatsen. Ik zat bij Life Of Agony.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ik vind zoals velen hierboven al aangegeven hebben dat het niveau van metalcore heel hoog ligt dit jaar. ik denk dat er een aantal verrassende openers op de jupilerstage zullen staan als het zo door gaat
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.207
Bands waar ik het meest naar uitkijk zonder me in te luisteren:
Motionless in white
Arch Enemy
Epica
Spiritbox
Avatar
Disturbed
The Amity Affliction
Fever 333
Parkway Drive
Slipknot
Skindred
I prevail
Architects
The Ghost Inside
In Flames
Avatar
Bloodywood
Eluveitie

Ook leuk:
As I lay dying
Landmvrks
Amon Amarth
Ghost
Gojira
papa roach
the raven age
three days grace
the halo effect
anti flag
billy talent
Novelists
Enter shikari
polaris
lorna shore
pantera
less than jake
Loathe
Rancid
Halestorm
Thundermother
Delain
escape the fate
hollywood undead
beast in black
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
ik vind zoals velen hierboven al aangegeven hebben dat het niveau van metalcore heel hoog ligt dit jaar. ik denk dat er een aantal verrassende openers op de jupilerstage zullen staan als het zo door gaat
Ik denk dat we metalcore verspreid over de jupiler, metal dome én main stage zullen zien met hoeveel metalcore bands er staan
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Gebruikers die dit onderwerp bekijken