Graspop Metal Meeting 2023

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Kan iemand mij uitleggen waarom Electric Callboy bij metal festivals genoemd wordt? Klinkt best geinig, maar ik vind het meer weg hebben van Scooter dan van metal.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Kan iemand mij uitleggen waarom Electric Callboy bij metal festivals genoemd wordt? Klinkt best geinig, maar ik vind het meer weg hebben van Scooter dan van metal.
heb je al ooit naar die riffs geluisterd? trouwens, moest scooter beginnen grunten graag natuurlijk.

niettegenstaande, scooter op een graspop afterparty zoals bij nova rock zou ik wel echt geweldig vinden
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
wat een dag voor releases eigenlijk, ozzy, parkway drive, electric callboy vanavond, stray from the path zijn de releases vandaag waar ik weet van heb, geen idee als ik er nog mis?
Bloodbath, KMFDM, Allen/Olzon (Russell Allen van Symphony X met Anette Olzon voorheen van Nightwish), KISS (live album 1977).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Kan iemand mij uitleggen waarom Electric Callboy bij metal festivals genoemd wordt? Klinkt best geinig, maar ik vind het meer weg hebben van Scooter dan van metal.
Zat jij afgelopen zomer nog in lockdown ofzo? ;)
Die hebben menig (metal)festivalweide volledig gesloopt de afgelopen tijd (o.a. Alcatraz, Summer Breeze)!
Welk metalfestival zou die nou niet willen?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Pfff die metalheads van tegenwoordig vinden ook alles goed he... Staan feestjes te bouwen op piratenmuziek, dansjes te doen op folk en plant een moose bar neer en dat heeft nog succes ook. Beats eronder en da's allemaal welkom. Al dat happy happy vrolijk gedoe. Waar is alle trve kvlt naartoe?!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Pfff die metalheads van tegenwoordig vinden ook alles goed he... Staan feestjes te bouwen op piratenmuziek, dansjes te doen op folk en plant een moose bar neer en dat heeft nog succes ook. Beats eronder en da's allemaal welkom. Al dat happy happy vrolijk gedoe. Waar is alle trve kvlt naartoe?!
Ach, vergeet niet dat er al vanaf de beginjaren van de metal een heleboel 'foute', cheesy metal bands waren. ;)
Wat te denken van Manowar?

1662735720544.png
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Hé, ik heb het niet verzonnen.. 🤷‍♂️;)
Het staat blijkbaar voor 'Kein Mehrheit Für Die Mitleid', hoewel het ook zou kunnen staan voor 'Kill Mother-Fucking Depeche Mode':
https://en.wikipedia.org/wiki/KMFDM#Name

Toffe band overigens wel, die ik nog ken uit mijn tienerjaren. Aanrader voor industrial-liefhebbers!

Ah dat is een band? Ik dacht even naar wiki, google translate reddit te kijken... Klinkt leuk... Beetje ministry vibes van de eerste seconden te horen.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Pfff die metalheads van tegenwoordig vinden ook alles goed he... Staan feestjes te bouwen op piratenmuziek, dansjes te doen op folk en plant een moose bar neer en dat heeft nog succes ook. Beats eronder en da's allemaal welkom. Al dat happy happy vrolijk gedoe. Waar is alle trve kvlt naartoe?!
We moeten wel feesten op piratenmuziek, folk en bands met een beat want de Trve kvlt wordt jammer genoeg veel te weinig geboekt door graspop.
Van mij mogen er gerust wat meer van deze bands op de affiche staan hoor! Zowel in de marquee als op de main na de headliner ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
We moeten wel feesten op piratenmuziek, folk en bands met een beat want de Trve kvlt wordt jammer genoeg veel te weinig geboekt door graspop.
Van mij mogen er gerust wat meer van deze bands op de affiche staan hoor! Zowel in de marquee als op de main na de headliner ofzo.
Dat is waar. Vroeger had je daar nog wat meer van op de lineup maar de laatste jaren is het zeer beperkt. Er zijn gelukkig wel andere festivals die de diepte wel induiken, maar ik vrees dat graspop onder livenation wat meer in commerciële richting wordt gepusht en dat ook nodig hebben met de bezoekersaantallen die ze willen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Ough, Waltteri en paradise lost komen gisteren (of was het toch al eergisteren) naar buiten met het statement dat hij de band verlaat en vandaag wordt hij aangekondigd als nieuwe drummer bij Opeth. Dat is een pittige steal.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
We moeten wel feesten op piratenmuziek, folk en bands met een beat want de Trve kvlt wordt jammer genoeg veel te weinig geboekt door graspop.
Van mij mogen er gerust wat meer van deze bands op de affiche staan hoor! Zowel in de marquee als op de main na de headliner ofzo.
Heb ik hier effe TRVE KVLT opgezocht. :oops:
 
  • Haha
Waarderingen: nikita en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ough, Waltteri en paradise lost komen gisteren (of was het toch al eergisteren) naar buiten met het statement dat hij de band verlaat en vandaag wordt hij aangekondigd als nieuwe drummer bij Opeth. Dat is een pittige steal.
Joh issie naar Opeth? Mooie carrièrestap, dat wel. Een drummer met smaak
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Mogelijk geen Iron Maiden op Graspop volgend jaar. Ik vernam vandaag dat ze meer dan waarschijnlijk een optreden gaan geven in Oostende, op de plaats waar Rammstein dit jaar speelde. Let wel, het gaat om een gerucht.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Hebben die eigenlijk niks meer goed te maken met het Sportpaleis? Ik zie liever precies Iron Maiden in het Sportpaleis, Metallica op Graspop en Ac/Dc in Oostende.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken