Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Dit is ook een beetje een algemeen metalconcertopic aan het worden, toch? Zo niet, dan mijn welgemeende excuses.

Anyways, afgelopen woensdag een mooie opwarmer gehad met een intieme Epicashow in de Bibelot in Dordrecht. Was heerlijk, maar vandaag is toch wel de grote dag. De jubileumshow voor hun 20-jarig bestaan in de 013. Dit concert zal wereldwijd via een livestream worden uitgezonden. Ze spelen nummers uit het hele oeuvre, met zelfs 'Sahara Dust' (zo heette Epica eerst voordat het Epica werd) in het voorprogramma. Als diehard fan kijk ik uiteraard ongelooflijk uit naar deze avond. Gaan er nog meer forumleden daar naartoe? Zo ja, dan krijgt diegene een biertje (of een ander drankje naar keuze) van me!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Dit is ook een beetje een algemeen metalconcertopic aan het worden, toch? Zo niet, dan mijn welgemeende excuses.

Gaan er nog meer forumleden daar naartoe? Zo ja, dan krijgt diegene een biertje (of een ander drankje naar keuze) van me!
Jazekers! Dus die excuses zijn nergens voor nodig.
Was ik nou maar gegaan... Hier moet je schandalig misbruik van maken ;)
Veel plezier wel! Dat moet echt heel erg goed worden.
 
  • Haha
Waarderingen: Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Dit is ook een beetje een algemeen metalconcertopic aan het worden, toch? Zo niet, dan mijn welgemeende excuses.

Anyways, afgelopen woensdag een mooie opwarmer gehad met een intieme Epicashow in de Bibelot in Dordrecht. Was heerlijk, maar vandaag is toch wel de grote dag. De jubileumshow voor hun 20-jarig bestaan in de 013. Dit concert zal wereldwijd via een livestream worden uitgezonden. Ze spelen nummers uit het hele oeuvre, met zelfs 'Sahara Dust' (zo heette Epica eerst voordat het Epica werd) in het voorprogramma. Als diehard fan kijk ik uiteraard ongelooflijk uit naar deze avond. Gaan er nog meer forumleden daar naartoe? Zo ja, dan krijgt diegene een biertje (of een ander drankje naar keuze) van me!
Kijk eens aan, dat is een mooi aanbod! Ik ben er ook bij vanavond, heel veel zin in. Staat zelfs een merchandisestand buiten, ben benieuwd wat daar te vinden is. Namiddag gaan we die kant op, ff wat eten en dan knallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Jamel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Dit is ook een beetje een algemeen metalconcertopic aan het worden, toch? Zo niet, dan mijn welgemeende excuses.

Anyways, afgelopen woensdag een mooie opwarmer gehad met een intieme Epicashow in de Bibelot in Dordrecht. Was heerlijk, maar vandaag is toch wel de grote dag. De jubileumshow voor hun 20-jarig bestaan in de 013. Dit concert zal wereldwijd via een livestream worden uitgezonden. Ze spelen nummers uit het hele oeuvre, met zelfs 'Sahara Dust' (zo heette Epica eerst voordat het Epica werd) in het voorprogramma. Als diehard fan kijk ik uiteraard ongelooflijk uit naar deze avond. Gaan er nog meer forumleden daar naartoe? Zo ja, dan krijgt diegene een biertje (of een ander drankje naar keuze) van me!
Ik dacht dat het groot concert 27 januari was met apocalyptica in de afas? Dan kan ik trouwenns beslissen wie mij het meest overtuigd. Vind ze allebei geweldig. Ik ga ernaar toe. Is de 013 dan groter? Of welke zaal is qua geluidskwaliteit het beste?
btw intieme concerten blijkt blijkbaar in te worden de laatste tijd voor de grotere bands. Zie epica, royal blood, muse,...
edit: En ik was maar de band sahara dust aan het opzoeken. Het waren enkel weersvoorspellingen. haha
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik dacht dat het groot concert 27 januari was met apocalyptica in de afas? Dan kan ik trouwenns beslissen wie mij het meest overtuigd. Vind ze allebei geweldig. Ik ga ernaar toe. Is de 013 dan groter? Of welke zaal is qua geluidskwaliteit het beste?
btw intieme concerten blijkt blijkbaar in te worden de laatste tijd voor de grotere bands. Zie epica, royal blood, muse,...
edit: En ik was maar de band sahara dust aan het opzoeken. Het waren enkel weersvoorspellingen. haha
Ha Robin. Vanavond spelen ze een show ter ere van hun 20 jarig bestaan. Dus vandaar een grote show. Qua publiek is de Afas show inderdaad groter.

Van Sahara Dust ga je waarschijnlijk alleen demo's vinden. ;)
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Wat vonden jullie van Epica gisteren? Muzikaal was alles wel heel erg goed, maar ik had er eerlijk gezegd iets meer van verwacht. Misschien is de editie van hun 10 jarig bestaan een beetje misleidend. Ik had eigenlijk iets meer overzicht van die 20 jaar verwacht. En de extra's waren eerder povertjes. Maar misschien ben ik nu té kritisch.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Wat vonden jullie van Epica gisteren? Muzikaal was alles wel heel erg goed, maar ik had er eerlijk gezegd iets meer van verwacht. Misschien is de editie van hun 10 jarig bestaan een beetje misleidend. Ik had eigenlijk iets meer overzicht van die 20 jaar verwacht. En de extra's waren eerder povertjes. Maar misschien ben ik nu té kritisch.
Ik heb enorm genoten in ieder geval! Was wel bij hun 1000e show maar niet die jij bedoeld. Ze hadden goed uitgepakt en met name de acapella versie van Rivers was schitterend. Ergens snap ik je welz was grotendeels de setlist waarmee ze touren nu.

Maar ik ben vooral erg enthousiast over het concert. Topsfeer, het publiek was uitgelaten. En de twee Kingdom of Heavens achter elkaar was magnifiek. 3 uur gespeeld in totaal maar mij hoogtepunt was echt In all Conscience eens live horen, prachtig nummer.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Wat heeft 013 toch onwijs veel vette metalpakketjes geprogrammeerd staan dit jaar. De misses zo ver gekregen om mee te gaan en bob te spelen voor In Flames met Imminence en Orbit Culture. Met een maat waarschijnlijk naar Haken met Between the Burried and me (verbaast me dat die main gaan doen, gedurfde zet). Nu alleen nog Bullet for my Valentine met Jinjer, ook al zo mooi duo.
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Wat heeft 013 toch onwijs veel vette metalpakketjes geprogrammeerd staan dit jaar. De misses zo ver gekregen om mee te gaan en bob te spelen voor In Flames met Imminence en Orbit Culture. Met een maat waarschijnlijk naar Haken met Between the Burried and me (verbaast me dat die main gaan doen, gedurfde zet). Nu alleen nog Bullet for my Valentine met Jinjer, ook al zo mooi duo.
Ja zeker en nog zo veel anderen. August burns red + Bury Tomorrow, shinedown + asking alexandria, Amorphis + Eluveitie, Lamb of god + Kreator, fintroll, airbourne, Motionless in white + beartooth, heaven shall burn + trivium.

Eigenlijk wel bizar dat in Tilburg zo veel meer concerten zijn waar ik heen wil dan in de randstad. Gelukkig ben ik recent naar het zuiden verhuisd waardoor Tilburg een betere optie voor mij is, ik zal veel in de 013 komen komende jaren gok ik.

Zit trouwens ook nog te twijfelen om naar Parkway Drive te gaan over een kleine 2 weken, met While She Sleeps en Lorna Shore hebben ze wel een hele sterke support ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en TNFke

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Even inpikkend op de geruchtenmolen dat AC/DC's Brian Johnson "tot over 9 maanden" riep tijdens het benefietconcert van Taylor.

Stel je voor;
AC/DC als extra dag op donderdag (zelfde constructie als met Guns N Roses in 2018) + Slipknot / Motley Crue / Metallica
met dan een Alter Bridge, A7X, Parkway Drive en Disturbed als subs.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Even inpikkend op de geruchtenmolen dat AC/DC's Brian Johnson "tot over 9 maanden" riep tijdens het benefietconcert van Taylor.

Stel je voor;
AC/DC als extra dag op donderdag (zelfde constructie als met Guns N Roses in 2018) + Slipknot / Motley Crue / Metallica
met dan een Alter Bridge, A7X, Parkway Drive en Disturbed als subs.
AC DC is ofwel een aparte dag ofwel niet, die nemen een eigen podium mee, dat kan je niet afbreken + het nieuwe opbouwen in een nachtje tijd
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
thumbsup GIF by vrt
 
  • Haha
Waarderingen: EddiePlaysBass

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Even inpikkend op de geruchtenmolen dat AC/DC's Brian Johnson "tot over 9 maanden" riep tijdens het benefietconcert van Taylor.

Stel je voor;
AC/DC als extra dag op donderdag (zelfde constructie als met Guns N Roses in 2018) + Slipknot / Motley Crue / Metallica
met dan een Alter Bridge, A7X, Parkway Drive en Disturbed als subs.

Als we dan toch zo bezig zijn:

AC/DC / Metallica / SOAD / RATM

uitverkocht in een minuut.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken