Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Helaas blijft de ellende nog even voortduren:
Beast In Black heeft hun tour (o.a. 6 mrt. 013) uitgesteld tot begin 2023.. :(

Ook bij Durbuy Rock Festival zijn er na Jinjer weer afmeldingen, Deicide met tourgenoten Krisiun en Crypta annuleren hun tour.
Vervangers worden vanavond (voor Deicide), morgen (voor Jinjer), en maandag/dinsdag (voor de rest) bekend gemaakt.
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Ook bij Durbuy Rock Festival zijn er na Jinjer weer afmeldingen, Deicide met tourgenoten Krisiun en Crypta annuleren hun tour.
Vervangers worden vanavond (voor Deicide), morgen (voor Jinjer), en maandag/dinsdag (voor de rest) bekend gemaakt.
Vervanger Deicide is SepticFlesh!
Voor mij wel een positieve verrassing, heb ik veel meer mee dan met Deicide.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Vervanger Deicide is SepticFlesh!
Voor mij wel een positieve verrassing, heb ik veel meer mee dan met Deicide.
Vind de line-up toch wel een beetje tegenvallen nu ik er zo naar kijk. Leek me vorige jaar een fijne line-up, maar dat valt nu wel mee, jammer genoeg.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Vind de line-up toch wel een beetje tegenvallen nu ik er zo naar kijk. Leek me vorige jaar een fijne line-up, maar dat valt nu wel mee, jammer genoeg.
Mja, ik moet zeggen dat bij mij de 'wow'-factor er ook nog niet helemaal is, ondanks dat er aardig wat namen staan die ik graag wil zien (Infected Rain, Skindred, Ensiferum, Dark Tranquillity, SepticFlesh, Skáld, Primordial), misschien wel evenveel of zelfs meer dan afgelopen jaar.
Toen ontbraken er behoorlijk wat namen waarvoor ik oorspronkelijk een ticket had gekocht (Infected Rain, Delain, Lacuna Coil, Turilli/Leone Rhapsody, Skindred, Moonsorrow, Jinjer), maar was je allang blij dat het eindelijk eens doorging (en Alestorm maakte ook best wat goed).
Uiteindelijk was het ook zeker de moeite waard, mede door een paar positieve verrassingen van bands die ik niet kende (Aktarum, Seth, Imparfait) of beter waren dan verwacht (Equilibrium, Saltatio Mortis).

Misschien leg ik de lat ook wel wat te hoog voor dit piepkleine festival (letterlijk een sporthal en een parkeerplaats).
Daarbij is het er zeker sfeervol, is het heerlijk dichtbij voor mij, valt het in een 'rustige' maand, en begint het nu toch weer behoorlijk te kriebelen..
Ik heb nog geen tickets gekocht, maar wellicht dat de nieuwe headliner me morgen over de streep kan trekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Mja, ik moet zeggen dat bij mij de 'wow'-factor er ook nog niet helemaal is, ondanks dat er aardig wat namen staan die ik graag wil zien (Infected Rain, Skindred, Ensiferum, Dark Tranquillity, SepticFlesh, Skáld, Primordial), misschien wel evenveel of zelfs meer dan afgelopen jaar.
Toen ontbraken er behoorlijk wat namen waarvoor ik oorspronkelijk een ticket had gekocht (Infected Rain, Delain, Lacuna Coil, Turilli/Leone Rhapsody, Skindred, Moonsorrow, Jinjer), maar was je allang blij dat het eindelijk eens doorging (en Alestorm maakte ook best wat goed).
Uiteindelijk was het ook zeker de moeite waard, mede door een paar positieve verrassingen van bands die ik niet kende (Aktarum, Seth, Imparfait) of beter waren dan verwacht (Equilibrium, Saltatio Mortis).

Misschien leg ik de lat ook wel wat te hoog voor dit piepkleine festival (letterlijk een sporthal en een parkeerplaats).
Daarbij is het er zeker sfeervol, is het heerlijk dichtbij voor mij, valt het in een 'rustige' maand, en begint het nu toch weer behoorlijk te kriebelen..
Ik heb nog geen tickets gekocht, maar wellicht dat de nieuwe headliner me morgen over de streep kan trekken.
Zo, en nu niet meer Saltatio Mortis belachelijk maken, haha. Wist nog wel toen ik dat deelde dat de meeste reacties iets waren van 'waar luister ik in godsnaam naar?'.

Ik denk ook dat ik die lat te hoog leg, hoor, maar dat komt omdat we zo bizar verwend worden met alle optredens, dat het tegenvalt als een festival eens minder grote namen heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Zo, en nu niet meer Saltatio Mortis belachelijk maken, haha. Wist nog wel toen ik dat deelde dat de meeste reacties iets waren van 'waar luister ik in godsnaam naar?'.

Ik denk ook dat ik die lat te hoog leg, hoor, maar dat komt omdat we zo bizar verwend worden met alle optredens, dat het tegenvalt als een festival eens minder grote namen heeft.
Ja, eens. Verwend zijn we zeker in de lage landen e.o., wat een ongelooflijk aanbod aan concerten en festivals hebben wij toch. Dat is in veel landen en werelddelen wel anders.
Zo kunnen wij hier kiezen om een bepaalde band in pak 'm beet Tilburg, Antwerpen, Keulen, of nog een stuk of 20 andere plekken in Europa te gaan bekijken, terwijl zo'n bands bv. in heel Zuid-Amerika maar 3 plekken (meestal Rio/Sao Paulo, Buenos Aires en Santiago) aandoen. Metalfans moeten daar vaak honderden kilometers reizen om überhaupt zo'n concert bij te wonen. Niet zo gek dus ook dat je daar vaak zo'n uitzinnig publiek ziet bij live optredens (zoals hier).

En mij zul je nooit een band als Saltatio Mortis horen belachelijk maken, hoor. ;)
Naast metalfestivals bezoek ik met mijn vrouw ook al jaren fantasyfestivals als Castlefest (Lisse) en Elfia (Arcen en Haarzuilens).
Daar zijn ze wel gek op bands als Saltatio Mortis (o.a. Corvus Corax, Tanzwut, In Extremo, Schandmaul, Subway To Sally, Feuerschwanz).
Ook bands als Heilung en Scarlet Stories heb ik daar al eens gezien, die eerste heeft er zelfs op Castlefest 2017 een hele live CD/DVD opgenomen, wat volgens mij voor een groot deel heeft bijgedragen aan hun doorbraak:

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Ik heb nog geen tickets gekocht, maar wellicht dat de nieuwe headliner me morgen over de streep kan trekken.
Vervanger Jinjer is Franse metalcore-band Betraying the Martyrs.
Voor mij een vrij nietszeggende naam (kende er niets van, maar ben dan ook nog steeds een metalcore-leek), niet bepaald iets waar ik op zat te hopen, zeker niet als headliner voor de vrijdag.
Maar waarschijnlijk als Franse band in Wallonië een stuk populairder, en ook veiliger waarschijnlijk qua risico op afzeggen (wat dat betreft is SepticFlesh inderdaad een vreemdere keuze, zoals Jos zegt).

Ik zal er i.i.g. eens naar gaan luisteren de komende tijd. Heb net al de laatste single (met nieuwe zanger) beluisterd, en dat klinkt zeker niet verkeerd:

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Vervanger Jinjer is Franse metalcore-band Betraying the Martyrs.
Voor mij een vrij nietszeggende naam (kende er niets van, maar ben dan ook nog steeds een metalcore-leek), niet bepaald iets waar ik op zat te hopen, zeker niet als headliner voor de vrijdag.
Maar waarschijnlijk als Franse band in Wallonië een stuk populairder, en ook veiliger waarschijnlijk qua risico op afzeggen (wat dat betreft is SepticFlesh inderdaad een vreemdere keuze, zoals Jos zegt).

Ik zal er i.i.g. eens naar gaan luisteren de komende tijd. Heb net al de laatste single (met nieuwe zanger) beluisterd, en dat klinkt zeker niet verkeerd:

Ken ik wel, een keer in Baroeg gezien met eigen show. Prima metalcore maar ik ben zelf wel een liefhebber van het genre
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Vervanger Jinjer is Franse metalcore-band Betraying the Martyrs.
Voor mij een vrij nietszeggende naam (kende er niets van, maar ben dan ook nog steeds een metalcore-leek), niet bepaald iets waar ik op zat te hopen, zeker niet als headliner voor de vrijdag.
Maar waarschijnlijk als Franse band in Wallonië een stuk populairder, en ook veiliger waarschijnlijk qua risico op afzeggen (wat dat betreft is SepticFlesh inderdaad een vreemdere keuze, zoals Jos zegt).

Ik zal er i.i.g. eens naar gaan luisteren de komende tijd. Heb net al de laatste single (met nieuwe zanger) beluisterd, en dat klinkt zeker niet verkeerd:

Ik ken ze alleen van hun cover van Let it go van Frozen, wel een leuk nummer (zie dat dit ook hun bekendste nummer is, als ik de youtube hits moet geloven)

Ben verder ook niet bekend met de band. Was ooit van plan om ze te gaan zien op Graspop maar ze opende de mainstage dus het was ons niet gelukt om toen al op het festival terrein te zijn helaas
 
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Soen in de Melkweg verplaatst van 4 februari naar 25 april, de dag na Roadburn. Ben ik even blij.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ik denk dat het heel moeilijk wordt voor
Vervanger Jinjer is Franse metalcore-band Betraying the Martyrs.
Voor mij een vrij nietszeggende naam (kende er niets van, maar ben dan ook nog steeds een metalcore-leek), niet bepaald iets waar ik op zat te hopen, zeker niet als headliner voor de vrijdag.
Maar waarschijnlijk als Franse band in Wallonië een stuk populairder, en ook veiliger waarschijnlijk qua risico op afzeggen (wat dat betreft is SepticFlesh inderdaad een vreemdere keuze, zoals Jos zegt).

Ik zal er i.i.g. eens naar gaan luisteren de komende tijd. Heb net al de laatste single (met nieuwe zanger) beluisterd, en dat klinkt zeker niet verkeerd:

Was best wel aan een opmars bezig maar heeft toen gesplitst. Overlaatst terug een reünie gedaan. Maar zo goed als alle hype van toen zijn ze verloren.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
ik denk dat het heel moeilijk wordt voor

Was best wel aan een opmars bezig maar heeft toen gesplitst. Overlaatst terug een reünie gedaan. Maar zo goed als alle hype van toen zijn ze verloren.
Ik zag inderdaad in een bericht op hun Facebook uit oktober dat ze een zware periode hebben gehad, en op het punt stonden om ermee te stoppen, maar dat ze desondanks weer nieuw elan hebben gevonden:

1642870033536.png
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Vervanger Jinjer is Franse metalcore-band Betraying the Martyrs.
Voor mij een vrij nietszeggende naam (kende er niets van, maar ben dan ook nog steeds een metalcore-leek), niet bepaald iets waar ik op zat te hopen, zeker niet als headliner voor de vrijdag.
Maar waarschijnlijk als Franse band in Wallonië een stuk populairder, en ook veiliger waarschijnlijk qua risico op afzeggen (wat dat betreft is SepticFlesh inderdaad een vreemdere keuze, zoals Jos zegt).

Ik zal er i.i.g. eens naar gaan luisteren de komende tijd. Heb net al de laatste single (met nieuwe zanger) beluisterd, en dat klinkt zeker niet verkeerd:

Vooral bekend geloof ik van hun cover van Frozen. Let It Go.
Edit: Ik zie dat Loek123 me voor was :)
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Voor mij is de zaterdag van Rock Durbuy opeens heel wat minder interessant. Echt rot dat die tour van Deicide en Crypta is gecancelled. Vooral de eerste keer Crypta live in België keek ik enorm hard naar uit. En ook Deicide wou ik na 15 jaar echt wel eens live zien. Ik baal er enorm van. Nu speelt op die zaterdag nog wel Enthroned dat ik eens gewoon benieuwd naar ben. DT kan mss nog leuk zijn. En Ensiferum natuurlijk, waar ik al jaren fan van ben. Maar reeds live gezien en waarschijnlijk krijgen ze maar 3 kwartiertjes speeltijd. Om daar dan drie uur voor op de trein te zitten en teveel geld uit te moeten geven aan een hotel want no way dat da gedaan is voor de laatste trein richting Antwerpen. Ik weet het nog niet ... . Het zal echt afhangen voor mij hoelang Ensiferum mag spelen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Ik zag dit toevallig net voorbijkomen. Da's toch ook geen verkeerde line-up. Festival wordt gehouden op 29 en 30 oktober in Muziekodroom in Hasselt. Komen morgen ook weer vijf bands bij: Nederlandse post-metal, Duitse black, Franse post-rock, Amerikaanse black en Ierse post-metal. De prijs voor de twee volledige dagen staat tot juni op €90.
272044754_2682634218549751_670132713027995513_n.png
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
de social media posts beginnen weer, kan ik daaruit afleiden dat een aankondiging in zicht is?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken